Stellaris’te 2.2 Yaması Çıkış Sonrası Desteği

Stellaris günlüklerinde bu hafta 2.2 yaması için çıkış sonrası destekten bahsediliyor.

Herkese merhaba. Bugün yakın gelecekte yapmak istediğimiz bazı şeylerden bahsedeceğim. Bunların bugların veya yapılan geliştirmelerin tam listesi değil, sadece bazı önemli gördüğüm bazı büyük konular. Tabii bu planlar değişebilir o yüzden size tamamen bir söz veremiyorum. Sonraki eklenti üzerinde çalışmadan önce son 2.2.x yamasını çıkış sonrası destek döneminin sonunda çıkarmayı planlıyoruz.

Nüfus Artışı

Nüfus artışının şu anki durumuyla ilgili endişelerinizi ve bazı durumlarda nasıl yanlış çalışıyor gibi göründüğünü duyduk. Nüfusların artış için nasıl seçildiğini değiştireceğiz. Nüfusların düşük yaşanılabilirliğe sahip oldukları yerlere taşınmalarını veya buralarda artış için seçilmelerini engellemeye çalışacağız. Bu tür nüfusları o gezegenlere göndermek daha çok oyuncu kararına bağlı olmalı.

Gemi Yükseltmeleri

Gemi yükseltme (upgrade) biraz daha iyi olabilir. Yükseltme %99’dayken iptal ettiğinizde hiçbir geminin yükseltilmemiş olması biraz garip oluyor. Bu nedenle her gemi teker teker yükseltilecek ve bu süreçte aynı yıldızüssündeki çeşitli tersaneler de kullanılabilecek. Yani yaptığımız değişiklikler sonucu filo yükseltmesini %50’de iptal ettiğinizde gemilerin yarısının yükseltilmiş olması gerekiyor. Ayrıca yükseltme maliyetine ve uzunluğuna da bakacağız.

Gezegen Ekranı

Oyundaki en önemli arayüzlerden birini biraz değiştireceğiz. Yakın zamanda yeni bir kullanıcı deneyimi/arayüzü tasarımcısı ekibimize katıldı ve gezegen ekranı üzerinde sıkıca çalışıyor.

Arayüzde önemli olan şeylerden biri şehir bölgelerinin (district) diğer bölgelerden çok daha farklı gözükmemesi. Maksimum bölge sayısını daha iyi gözükmesi ve diğerleri ile daha iyi olması için kutularla göstereceğiz. Bunu maksimum bölge sayısından bir kutu alıp bölgelerden birine koyma olarak düşünebilirsiniz. Ayrıca bazı arayüz unsurlarını da farklı sekmeler arasında daha uyumlu olması için düzenleyeceğiz. Kaynak listesi de daha iyi bilgi çubuklarıyla daha yapısallaştırılmış bir hale gelecek.

Nüfus sekmesini de biraz temizleyeceğiz. Her tabaka için bir işe öncelik verebileceksiniz. Böylece işçilerinizin tarıma öncelik vermesini aynı tabakadaki diğer iş öncelikleriyle uğraşmadan sağlayabileceksiniz. Aslında bir işe “yıldız” verip öncelikli yapmayı daha önceden düşünmüştük ama daha sonra bir “açık/kapalı” öncelik sistemine dönüşmüştü.

upload_2019-1-24_12-36-49.jpg
Hala üzerinde çalışıyoruz. Artık işlere yıldız verilmesini veya işlerin önemsiz yapılmasını görebilirsiniz.

Bunlar bahsetmek istediğim ve son 2.2.x yamasını için öncelik verdiğimiz bazı konulardı. Bunların yaptıklarımızın tam listesi olmadığını tekrar söylemek istiyorum. Daha birçok düzeltilecek bug, yapay zeka ve performans geliştirmeleri vb. var.

2019 için bazı güzel şeyler planlıyoruz ve bunları sizlerle paylaşmak için heyecanlıyım. Ancak şimdilik yeni içeriğe geçmeden önce sorun düzeltmelere ve geliştirmelere odaklanmamız gerekiyor. Size göstereceğimiz yeni şeyler olmadığı sürece geliştirici günlükleri çıkmayacak. Yine de çıkış sonrası destek dönemiyle alakalı paylaşılabilecek bir şey olduğunda başka bir günlük daha yazabiliriz.

Okuduğunuz için teşekkürler. Güzel bir 2019 için heyecanlıyım. Görüşmek üzere!

Yazar: Cem Kaya

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

STRATEGYTURK TWITTER

Humankind'da Yeni Bir Serüven #humankind https://t.co/v0AyOE7s85
Hearts of Iron IV'te Tatilden Dönüş #hoi4 #heartsofiron4 https://t.co/Y42PJs53dw

Strategyturk Flickr