Stellaris’te 2.6.0 “Verne” Yaması

Stellaris 2.6.0 yama notları Federations genişleme paketi ile çıkış yaptı.

Federations Genişleme Paketi Yenilikleri

Federasyonların Yenilenmesi

  • Yeni federasyon tipleri oluşturma, her biri yeni özel pasif efektlere sahiptir ve seviye atlatılarak perk kilitleri açılabilir. Yeni Federasyon Kanunları ile daha da özelleştirilebilirler.

Galaktik Topluluk

  • Galaktik Topluluğa katılın ve topluluk ile beraber oylayarak onları yasalaştırın ve galaksinin herkes için iyi bir yer olmasını sağlayın. Veya diplomatik ağırlığınızı yavaşça geliştirin ve diktatör olun.

Kökenler

  • İmparatorluklarınızı özelleştirmenin yeni yolu köken hikayenizi seçmektir. İmparatorluğunuz, ana gezegenlerinin yok olmasından sağ kalan ve artık Habitatlarda yaşayan bir ırkın insanları mı? Yoksa imparatorluğunuz bir federasyon kuran yakınlardaki müttefikleri mi keşfetti?

Juggernaut

  • Juggernaut, sahada büyük bir yıldız üssünün üretebileceği ve tamir edebileceği yeni gemi sınıfıdır, agresif filonuzu durdurulamaz bir güce dönüştürür!

Mega Tersane

  • Mega Tersane, aynı anda 30 tersaneye ev sahipliği yapan ve imparatorluk genelindeki diğer tüm tersanelerde gemileri normalden daha hızlı üretmenize olanak sağlayan bir megayapıdır. Aynı zamanda burada üretilen gemiler bir miktar tecrübe puanı kazanırlar.

Başarımlar

  • 10 yeni Steam başarımı eklendi.

2.6.0 “Verne” Ücretsiz Yenilikleri

Diplomasi

  • Elçiler oyuna eklendi. Kiralamanızın gerek olmadığı ama sınırlı sayıda sahip olabildiğiniz bir mini liderdir. Elçiler ile diğer imparatorluklarınızla olan ilişkilerinizi geliştirebilir veya zedeleyebilir, Federasyon Bütünlülüğünüzü (Federation Cohesion) arttırabilir veya Galaktik Topluluk’ta Diplomatik Ağırlığınızı arttırabilirsiniz.
  • Elçiler en üstteki çubukta, bilgilendirici araçların yanında gösterilmektedir.
  • Ülkeler artık Diplomatik Duruş’a sahip. Bunlar Poliçelerin altında bulunabilir ve imparatorluğunuzun diğer imparatorluklara olan genel eğilimi ayarlanabilir. İzolasyoncu mu, Savaşçı mı, Kooperatif mi? Her biri kendi avantaj ve dezavantajları ile birlikte gelir.
  • Eğer bir ülke bir federasyondan ayrılırsa veya federasyondan atılırsa ona bağlı vasalları da ayrılmış olur.
  • Diplomatik eylem ve yanıt görünüşü artık eylemin agresif, pozitif, negatif veya tarafsız olmasına bağlı olarak arkaplan renklerine sahip.
  • Diplomasi penceresinde gözüken “tutum” eğer bir insan imparatorluğu ise bunu söyleyecek.
  • Diplomatik Hibe (Diplomatic Grant) bildirisi artık Diplomatik Ağırlığı arttıracak, Güven Büyümesi ve Ticaret Çekiciliği (Trade Attractiveness) yerine Elçi verimliliğini geliştirecek.
  • Diplo açılır bilgi mesajı artık eylemi belirten bir ikona sahip.
  • Bir ikon (şu anda en ilgili olan diplomasi durumuna koyuldu) artık diplomatik eylemler ile birlikte yanıtlarda da gösterilecek.
  • Diplomasi görünüşündeki uzaylı mesaj yazısı artık hareketli ve önce beliriyor, beş saniye sonra kararıyor (tanımlarda ayarlanabilir).
  • Diplo görünüşündeki fikir seviyeleri için olan ilerleme çubuğunun artık seviyeye göre farklı renkleri var.

Diğer

  • Cennette Savaş kodları güncellendi. En güçlü federasyonun lideri artık Birlik Olmayan Güçlerin Ligi (League of Non-Aligned Powers) dönüştürme seçeneği alacak (tüm federasyon liderleri hayır derse diğer ülkeler hala yeni bir federasyon kurabilir).
  • “Titanları Yeme” gezegen değişkeni (titanik canlı formlarına sahip gezegenler için) artık Titan Avcılık meslekleri veriyor.
  • Commonwealth of Man artık UNE ile oynanıyorsa her zaman herhangi bir yerde oluşacak.
  • Strike Craft’lar artık bir engagement_range sahibi, salt hangar tabanlı dizaynı oynanabilir yapıyor. Değişken: ship_engagement_range_mult
  • Modelleri create_species efektinde jenerik olarak engellemenin bir yolu eklendi.
  • Lithoids Species paketi için hazır kodlu Lithoid imparatorluğu eklendi.
  • Filo takviye güçleri artık MIA olayı ile kontrol ediliyor: Ne zaman bir gemi, kendi sistemlerinde olmayan bir filoyu takviye amaçlı üretilirse filoya gitmiş olabilecekleri süre içinde MIA’a gidecektir. Takviye edebilmek için filoya gidiş yolu düşmanlar (korsan ve vahşi uzay canlıları dahil) tarafından engellenmemiş olmalıdır.
  • Bir Terravore Consume World kararı tamamlandığında bir bildirim çıkacak, bu bildirim bölgeyi yıkarak elde ettikleri kazançları listeler ve gezegeni tekrar seçmeyi kolaylaştırır.
  • Bir gezegeni Makine Dünyası’na terraform ederken sayborg olmayan Biyolojik nüfuslar öldürülür ve Organic Slurry depoziti eklenir. Kararlı Yok Ediciler (Determined Exterminators) bu şekilde yok ettikleri her nüfus için 100 unity kazanırlar.
  • Colossus Assembly Yard artık Colossal Assembly Yard olarak geçecek ve Juggernaut teknolojisi ile açılacak.
  • Liderlere (şu anda sadece elçiler tarafından kullanılabilir) hareket etmeden önce azalması gereken bir bekleme süresi eklendi. Ayrıca ilişkileri geliştirecek ve zedeleyecek lider değişkenleri eklendi.
  • Nüfuslar tarafından imparatorluğun yayılmasını etkileyen Docile ve Unruly özellikleri eklendi.
  • Robot nüfusların, imparatorluğun yayılmasını nasıl etkileyeceğini belirleyen Streamlined Protocols ve High Bandwidth robot özellikleri eklendi.
  • Makine imparatorlukları için bakım dronlarının 1 unity üretmesini sağlayan Maintenance Protocol devlet geleneği (civic) eklendi.
  • Sinaps dronlarının admin cap’i +2 arttıran Instinctive Synchronization Synchronicity  geleneği eklendi.
  • Bürokrat mesleklerinin admin cap’i %10 arttıran Bürokrat vali özelliği eklendi.
  • Yeni arkeolojik bölge eklendi ve Antik Kalıntılar (Ancient Relic) için de bir tane eklendi.
  • Dans ile ilgili bir koloni olay zinciri eklendi.
  • Yeni devlet geleneği Civic: Effective bürokrasi eklendi. Admin cap için +%5 verir.
  • Etikleri randomize_ethos ayarı ile rastgele seçerken artık ethos listesi istenildiği gibi kullanılabilecek.
  • Bunların dışında birçok denge, performans ve istikrar, arayüz, yapay zeka, modlama değişiklikleri ve hata düzeltmeleri yapıldı.

Yazar: İhsan Berkay Erdem

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

STRATEGYTURK TWITTER

Crusader Kings III'te Performans ve Yapay Zeka #ck3 https://t.co/MY1ggNJ3a2
Europa Universalis IV'te Khmer İçerikleri #eu4 #europauniversalis4 https://t.co/bnMXP1Uv8z

Strategyturk Arşiv