Stellaris’te Arkeoloji


Stellaris günlüklerinde bu hafta yeni eklenti ile gelecek olan arkeoloji mekaniğinden bahsediliyor.

Herkese merhaba,

Bu günlükte geçen hafta açıkladığımız şeylerden bahsedeceğiz. Geçen günlükte küçük kalıntılardan ve ne işe yarayabileceklerinden bahsetmiştik ancak bu kalıntıları nasıl bulacağınızdan söz etmedik. İşte bugün bunu anlatacağız.

Arkeoloji

Sıradaki genişleme paketinde arkeolojik keşif ve kazılar ile ilgili yeni içerikler sizi bekliyor olacak. Arkeolojik alanlar pek çok farklı yolla keşfedilebilir: oyun başında, araştırma sırasında veya çeşitli eventler ile birlikte ortaya çıkabilir.

Sınırlarınız içindeki arkeolojik bölgeleri bilim adamları sayesinde kazmaya başlarsınız ve her kazı bir kaç aşamadan oluşur. Her kazı giriş aşaması dahil 1 ile 6 arasında aşamaya sahiptir. Her aşamanın farklı bir anlatımı ve ödülü bulunmakta, ayrıca aşamanın görünür olması için önce kilidinin açılması gerekmekte.


Devam etmekte olan kazım süreci.

Kazıyı yapan bilim adamınız kazı sırasında başarılı sonuç aldığında yeni bir aşama açılır. Bu durumu mekanik olarak EU4’ün kuşatmasına benzetebilirsiniz. Bilim adamınız aşamaları geçtikçe bir zar atar ve çıkan değer sonuca eklenir Aşamanın sonunda hiç bir şey olmayabilir, ip uçları ortaya çıkabilir veya sonraki aşama için ilerleme kaydedilebilir.


Aşama Tamamlandı

Yeni sistemin güzel özelliklerinden biri de tamamladığınız aşamalara geri dönerek hikayelerini tekrar okuyabilmeniz.

Kazı aşamasının sonunda bilim adamının beklenmedik bir eventi tetiklemesi de mümkün, bu sayede hikayenin tahmin edilebilirliği azalmakta ve yeni hikayeler ortaya çıkabilmekte.


Her şey yolunda.

Arkeoloji aşamaları oyuncuları genelde küçük kalıntılarla ödüllendirmekte ancak bazen bu ödüller kaynak, araştırma puanı veya çeşitli özel ödüller de olabiliyor.

Dizayn

Arkeoloji bizim için hikayeyi daha gelişen ve kontrol altında anlatmamızı sağlayan bir yol oldu. Ayrıca kazı alanlarının haritadaki bölgelere bağlı olması da içeriği deneyimlemenin daha eğlenceli olmasını sağlayacak. Genel olarak hikaye anlatımının haritada görebileceğiniz şeyler üzerinden yapılmasını daha iyi bir deneyim sunduğuna inanıyorum. Önceki eventin haritanın neresinde gerçekleştiğini unutmam benim için pek de alışılmamış bir şey değil. Oyun mekanikleri ve hikaye anlatımının tam ortasına yerleştiği için arkeoloji sistemi gerçekten hoşuma gitti.

Yazar: Mertcan Elçi

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

STRATEGYTURK TWITTER

Humankind'da Yeni Bir Serüven #humankind https://t.co/v0AyOE7s85
Hearts of Iron IV'te Tatilden Dönüş #hoi4 #heartsofiron4 https://t.co/Y42PJs53dw

Strategyturk Flickr