Stellaris’te Filo Yönetim Penceresi ve Ana Üs

Stellaris geliştirici günlüklerinde bu hafta Martin Anward filo yönetim penceresinden ve ana üslerden bahsediyor.

Herkese merhabalar, bir başka Stellaris geliştirici günlüğüne daha hoş geldiniz. Bu hafta sizlere 2.0 Cherryh yamasıyla birlikte donanmalarda yapılan arayüz geliştirmelerinden bahsedeceğiz, bu arayüz geliştirmeleri sonrası ortaya çıkan yeni pencereye “Filo Yönetim Penceresi” diyoruz. Bu günlükte görmüş olduğunuz görsellerin henüz yapım aşamasında olduğunu ve yama çıktığında çok farklı şeylerle karşılaşabileceğinizi unutmayın.

Filo Yönetim Penceresi

Filo Yönetim Penceresine yukarıdaki menüden erişebiliyorsunuz, isminden de anlayabileceğiniz üzere bu pencereden oyundaki donanmalarınızı yönetebiliyorsunuz. Bu pencerede tüm donanmalarınız yer alıyor, bu esnada bir başka donanmaya dahil olmak üzere olan küçük birimler görüntülenmiyor. Her filonun bir filo şablonu dediğimiz bir “olması gereken hali” var. Bu şablonlar sadece gemi büyüklüklerini değil, aynı zamanda farklı küçük tasarımları da belirleyebiliyor. Örneğin bir filo şablonunda 10 torpido 5 interceptor-sınıfı corvette’ler picket ve gunboat tarzı destroyerlarla birlikte olabilir. Bu şablonlar bu pencere üzerinden değiştirilebilir, örneğin daha önce oluşturduğunuz bir şablona fazladan 5 interceptor corvette ekleyebilirsiniz. Bu şablonları yapmanız için gemiye sahip olmanıza gerek yok. Aynı zamanda ileride kopyala yapıştır desteği eklemeyi düşünüyoruz böylelikle daha basit bir şekilde işlem yapabilirsiniz.

qJrO0Z.png

Bir donanmada şablonda belirtilen bir unsur eksik olduğunda, o eksikliği filo yönetim penceresi veya direkt olarak o donanmanın üzerinden giderebiliyorsunuz. Bunu yaptığınızda eksik gemiler üretiliyor, otomatik olarak o donanmayla birleştiriliyor. Bu esnada tabi ki bu gemilerden kaçının üretimini karşılayabildiğiniz de önemli. Aynı zamanda bir de tüm eksikleri giderme butonumuz var, bunu yaptığınızda tek bir butonla tüm donanmanızdaki eksikleri giderebileceksiniz. Filo Yönetim Penceresi aynı zamanda retrofit seçeneğine sahip, örneğin daha önce verdiğimiz interceptor ve torpido örneklerini ele alalım, elinizde 10 torpido 10 interceptor sınıfı gemi var. Eğer artık interceptorlara ihtiyacınız olmadığını düşünürseniz Retrofit seçeneğiyle bu gemilerin sınıfını diğer sınıfa dönüştürebilirsiniz, bunu yaptığınızda interceptor gemiler torpido sınıfı gemilere dönüşürler.

MarAQM.png

Ana Üsler

Filo Yönetim Penceresi ile birlikte oyuna ana üs mekaniği ekleniyor. Her donanma için ayrıca bir ana üs belirleyebiliyorsunuz, burada geliştirilmiş yıldızüslerinizi ana üs olarak seçebiliyorsunuz. Bu ana üs, filoya “eve dön” emri verdiğinizde filonun döneceği yeri belirliyor, takviye güç oluşturulmasında öncelikli üretim yeri olarak kullanılıyor ve Cherryh ile birlikte oyuna eklemeyi düşündüğümüz diğer farklı -henüz bahsedemeyeceğimiz- özelliklerle uyumlu bir şekilde çalışıyor.

Qp9O5j.png

Bu haftalık bu kadar, haftaya sizlere ordulardna bahsedeceğiz.

Yazar: Ali Alper Duman

Yayın Direktörü @ Strategyturk

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • Ali: Yeni yamayı bekliyoruz , elinize sağlık
  • Ali: Yeni yamayı bekliyoruz , guncellemeden dolayı baya bozuldu, teşekkürler

KATEGORİLER

ARŞİV