Stellaris’te Gezegenler ve Kaynaklar

Merhaba Dünyalılar!

Daha önceki bir geliştirici günlüğünde sizlere galaksinin nasıl oluşturulduğundan bahsetmiştik, bugün size gezegenler hakkında bilgi vererek bu konunun biraz daha derinine inmeyi hedefliyorum.

Gezegen Parçaları

Yerleşilebilir her gezegenin üstünde belli sayıda parçalar bulunuyor, bazı parçalar doğal bariyerler dolayısıyla erişime kapalı olabilir. Örneğin dağlık bir alan, sizin gezegenin başka bir bölgesine yerleşmenizi engelleyebilir Galaksi oluşturulurken her parça rastgele bir şekilde oluşturuluyor. Bu parçalarda nüfus bulundurarak gelir elde etmek de mümkün.

Bu parçaların içerisinde bina inşaa edebiliyorsunuz, parçalarda üretilen maddeye göre etrafındaki parçalarda da buna ithafen çeşitli bonuslar olacak. Dolayısıyla yerleşiminizi ve üretiminizi belli bir alanda, yanyana yapmanız daha avantajlı ve efektif bir seçenek olacak.



Gezegen Farklılıkları
Gezegenin üzerinde bulunan modifierlar gezegenleri birbirinden ayıran en önemli etken olacak. Farklı gezegenler farklı şekillerde ve farklı boyutlarda olacaklar. Görseldeki Omaggus III gezegeni diğer gezegenlere nazaran daha fazla yaşam içeriyor, bu da bu gezegenin diğer gezegenlere göre daha optimal bir araştırma gezegeni olmasını sağlıyor.

Kaynaklar
Kaynaklar gezegenlerde gezgenin türüne göre oluşuyor, bazı maddeler spesifik olarak galaksinin belli bir kısmında bulunan gezegenlerde çıkabilir. Örneğin bir nebulanın içerisinden galaksinin geri kalanında bulamayacağınız şeyler elde edebilirsiniz. Her gezegenden her madde çıkmaz, bazı gezegenlerin sadece belli kaynakları bulundurmak için daha fazla yüzdesi vardır. Örneğin asteroidlerde mineral bulma olasılığınız çok yüksektir.

Yörüngesel Kaynaklar
Kolonileştirilemeyen gezegenlerde gezegen parçaları bulunmaz, ancak bu gezegenlerden hala bir şeyler elde edebilirsiniz. Her gezegenin yörüngesel kaynak slotu bulunuyor, bu gezegenin yörüngesine bir maden istasyonu veya araştırma istasyonu inşaa ederek bu gezegenin yörüngesindeki maddelerden faydalanabilirsiniz. Bazen yeni keşfettiğiniz gezegeni kolonileştirmek istemeyebilirsiniz, yeterince yerleşilebilir bölge bulunmayabilir vesaire. Bu durumda yörüngesine bir istasyon inşaa etmeniz mantıklı bir hamle olacaktır.

Temel Kaynaklar
Yemek, nüfusun gelişmesi için gerekli olan kaynaktır. Eğer çok yemeğiniz varsa nüfusunuz hızlı yükselir. Eğer yemek azsa nüfusunuz mutsuz olacaktır.

Mineraller oyundaki birçok şeyi üretebilmenizi sağlayan kaynaktır. Mineraller elinizdeki maddeyi, enerji ise o madde ile yapacağınız işi temsil eder.

Enerji oyunda İmparatorluğunuz tarafından üretilir. Yapacağınız eylemlerin çoğu, örneğin bir gezegen parçasını yerleşilebilir kılmak için temizlemek, enerji ister.

Fizik, Toplum ve Mühendislik araştırmaları bu alanlardaki teknoloji ağaçlarında ilerleme yapılırken harcanır.


Haftaya nadir görülen kaynaklardan ve uzaygemisi limanlarından bahsedeceğiz, bizimle kalın.

Forumda tartışın.

Yazar: Strategyturk

Sadece #strateji

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarında meydana gelen haber niteliğindeki gelişmeleri, oyunlardaki değişiklikleri, yeni oyun duyurularını ve daha bir çok şeyi Türkçe olarak Türk strateji oyuncularına sunuyoruz.

Strateji oyunlarına dair rehberleri, modları, multiplayer etkinliklerini ve daha fazlasını Strategyturk Forumlarında bulabilirsiniz.

STRATEGYTURK TWITTER

Crusader Kings II : Tarikatlar https://t.co/RBBGEVWcRV https://t.co/hzmc2AwBzZ
Crusader Kings II : Monks & Mystics Duyuruldu https://t.co/f1XjAEv4oN https://t.co/ZnZgYO7k0j

Strategyturk Flickr