Stellaris’te Kara Savaşları ve Ordu Değişiklikleri

Stellaris geliştirici günlüklerinde bu hafta Martin Anward ordular ve bombardıman mekaniklerinde yapılan değişiklikleri tanıtıyor.

Herkese merhabalar, bir başka Stellaris geliştirici günlüğüne daha hoş geldiniz. Bu günlükte sizlere 2.0 Cherryh yamasıyla birlikte kara savaşlarında ve ordularda yapılan değişikliklerden bahsedeceğiz. Bu günlük yılbaşı tatilimiz öncesinde yazdığımız son günlük olacak, dolayısıyla önümüzdeki 2 hafta boyunca geliştirici günlüğü yayınlamayacağız. Stellaris geliştirici günlüklerine 11 Ocak 2018’de yeni bir günlükle kaldığı yerden devam edeceğiz.

Savunma Orduları ve Kaleler

Savunma orduları oluşturmak Stellaris’te her zaman manasız bir eylem olmuştur. Her ne kadar gezegenlerinizdeki isyan riskini azaltmak ve kimi zaman yeterince hazırlanamamış düşmanları yenmek gibi marifetleri olsa da, sonuç itibariyle oyunda gezegenlerin barındırabileceği savunma ordularında bir limit varken size saldıran kişinin gezegeninize yığabileceği “saldırı ordusunda” herhangi bir limitin bulunmaması, gerçekçi anlamda bu gezegenleri orduyla savunamayacağınız anlamına geliyordu. Yapabileceğiniz yegane şey kaçınılmaz sonu birkaç hafta ertelemekten ibaret. Bu soruna çözüm olarak savunma ordularının gücünü arttırsak, bu da her çıkartmanın baş ağrıtıcı olmasıyla sonuçlanırdı ve bu da istediğimiz bir şey değil.

Bu sorunu çözmek adına savunma ordularını gerçek anlamda kullanışlı olacakları üzere yeniden ele aldık. Artık bu ordular ülke tarafından her gezegende çıkarılabilir olmaktansa, bir bina tarafından üretilebilir olacak. Gezegendeki ana binanız seviyesine göre bir miktar savunma ordusu üretecek, aynı zamanda Askeri Akademi gibi binalardan ordu kazanabileceksiniz, ancak eğer bir gezegenin gerçek anlamda korunaklı olmasını istiyorsanız Kale inşa etmelisiniz. Bu kalelerden çıkan ordular aynı zamanda yörüngesel bombardımana karşı da dayanıklı olacak ve üretildikleri bina yıkılmadan öldürülemeyecekler. Bu binalardan üretilen ordular, binalarda çalışan türden olacak ve bunla ilişkili bonuslar kazanacak örneğin Very Strong Battle Thrall bir nüfusu kalede çalıştırırsanız çok daha güçlü askerler edineceksiniz. Kaleye sahip gezegenlerin FTL inhibitörü bulunacak ve düşman gezegeni ele geçirmedikçe düşman filolarının sistemden ayrılmasını engelleyebilecek, bu da bu tür korunaklı gezegenleri stratejik olarak daha önemli yapıyor.

zJP7aB.png
(Bina ikonu geçicidir)

Savunma ordularıyla alakalı bir diğer önemli değişiklik ise huzursuzluk seviyeleriyle alakalı. Artık bir gezegende bulunan ordu o gezegendeki huzursuzluk seviyesini direkt olarak etkilemeyecek, bunun yerine yüksek huzursuzluk seviyesine sahip bir gezegende bu durumla başa çıkmak için kale benzeri binalar inşa etmeniz veya yasalar geçirerek huzursuzluğu düşürmeye çalışmanız gerekecek. Bu da basitça bir gezegeni ele geçirip savunma ordusu koyarak isyan çıkması engelleyemeyeceğiniz anlamına geliyor. Bunla bağlantılı olarak bazı eventlerde denge değişiklikleri yapacağız.

Son olarak tüm bu değişikliklerin yanı sıra savunma orduları bir miktar güçlendirildi, oyuna eklenen bazı yeni teknolojiler farklı kale seviyeleri ve savunma ordularına birtakım bonuslar sağlıyor.

Saldırı Orduları Yönetimi

Oyun içerisinde yaptığımız değişikliklerin birçoğunun amacı orduların gereksiz mikroyönetimden kurtulmasını sağlamaktı. Bu sebeple saldırı ordularının rolünü daha açık hale getirdik. Saldırı orduları her zaman uazyda bulunacak, direkt olarak bir çıkartmanın parçası olmadıkları müddetçe her zaman taşıma gemilerinde yer alacaklar.

Muharebe Genişliği, Geri Çekilme, Yan Hasar

Kara savaşlarıyla ilgili yapılan değişikliklerden birisi savaşlara muharebe genişliği eklenmesi oldu. Muharebe genişliği gezegenin büyüklüğüyle belirlenecek ve aynı anda ne büyüklükte ordunun hasar verip düşmandan hasar alabileceğini belirleyecek. Eğer gezegenin muharebe genişlik seviyesi 10 ise ve 10 savunma ordusuna sahipse, buraya yapılan 20 ordulu bir çıkartmada ilk olarak bu 20’den sadece 10’u muharebeye girecek, geri kalanı ön cephedeki ordular yenildikçe taze kan olarak muharebeye dahil olacak. Bu durum çok iyi savunulan bazı gezegenleri bu gezegene bir anda 100 birim ordu yığarak neredeyse hiç hasar almadan fethedemeyeceğiniz anlamına geliyor. Eğer kayıplarınızı minimuma indirmek istiyorsanız yapmanız gereken şey daha pahalı elit ordular kullanmak.

Gy8OPy.png
(Arayüz yapım aşamasındadır)

Oyuna aynı zamanda yan hasar mekaniği ekledik. Ordular gezegenlerde çarpışırken bir yandan bir bakıma yörüngesel bombardımanda olduğu gibi gezegene, gezegenin altyapısına, nüfusuna zarar verecek. Bazı orduların bu şekilde verdiği hasar diğer ordulardan daha fazla olacak, örneğin Xenomoh ordular üzerindeki savaştıkları gezegeni adeta terörie edecekler ve gezegeni ele geçirdiğinizde kimi zaman tamamen yıkıldığını dahi görebileceksiniz.

Savaş mekanikleri üzerinde çalışırken moral hasarı üzerinde de bazı değişikliklerimiz oldu, moral hasarı artık sadece yenilen tarafa değil her iki tarafa da uygulanıyor ve zaman içerisinde artıyor. Orduların morali %50’nin altına düşünce daha kötü savaşmaya başlıyorlar, bu durum Psi orduları gibi orduların düşük morale sahip örneğin köle ordularına karşı daha etkili olmalarını, ancak robotlar gibi moralden etkilenmeyen ordulara karşı zayıf olmalarını sağlıyor. Son olarak orduların birbirine verdiği hasar hususunda bazı değişikliklerimiz oldu, artık tüm hedeflere daha eşit bir şekilde bu hasar paylaştırılıyor.

yz7rN0.png

Son olarak geri çekilmelerle ilgili bazı değişikliklerimiz var. Kara savaşlarında saldıran taraf geri çekildiğinde bu geri çekilme esnasında yokolabiliyorlar. Bu da muharebelerde geri çekilip sonra tekrardan istila başlatmak gibi şeyleri daha riskli kılıyor.

Yörüngesel Bombardıman

Son olarak savaşlardaki mikroyönetimi azaltmak adına yörüngesel bombardımanlarda da bazı değişikliklerimiz oldu. Artık herhangi bir savunmaya sahip olmayan gezegenleri çıkartma yapmadan önce bombardımana tutmanız gerekmiyor, bunun yerine artık eğer sistem bir yıldızüssü içeriyorsa artık o sistemdeki gezegenlere çıkartma yapamıyorsunuz, dolayısıyla taşıma gemileri gezegenleri snipelayıp ele geçiremiyor. Yörüngesel bombardıman artık her gezegene yapmanız ve bu esnada beklemeniz gereken bir şey değil, iyi savunulan gezegenlerdeki savunmayı yumuşatmak için tercih edebileceğiniz bir şey.

Bir gezegen bombardıman altındayken gezegen hasarı alıyor, bu hasar binalara zarar verip nüfusu öldürüyor. Bombardıman yapan filolar, gezegende kale bulunmaması durumunda bu gezegendeki ordulara da hasar verebiliyor. Gezegenlere Planetary Defense Shield gibi binalar inşa ederek gezegenlerin bu bombardımanlara karşı daha dayanıklı olmasını sağlayabiliyorsunuz.

Bu yapılan değişiklikler doğrultusunda bombardıman türleri arasında da farklılaştırmalarımız oldu:

  • Seçmeli: Binalara ve ordulara normal hasar verirken nüfusa az hasar vermeye çalışır. Son 10 nüfusa zarar vermez.
  • Ayrımsız: Binalara, ordulara ve nüfusa büyük hasar verir. Son 5 nüfusa hasar vermez.
  • Armageddon: Binalara, ordulara ve nüfusa çok yüksek hasar verir, yüksek bombardıman esnasında gezegenleri Tomb World’e dönüştürebilir, sadece purifierlarca yapılabilir.

Eklemeler

Son olarak ekleme (attachment) sistemi oyundan tamamiyle kaldırıldı. Bu mekaniği nasıl geliştirebileceğimiz hususunda çeşitli tartışmalar yaptık ancak hali hazırda çok sayıda farklı ordu türüne sahipken gerek arayüz gerekse mekanik açıdan bu alana yönelmemiz için gerekli bir sebep göremedik. Eskiden attachmentlerle alakalı şeyler sunan teknolojiler artık örneğin belli başlı asker türleri için bonuslar sağlayacak.

Bu haftalık bu kadar, Ocak ayında görüşmek üzere.

Yazar: Strategyturk

Sadece #strateji

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

STRATEGYTURK TWITTER

Crusader Kings II'de Kutsal Tarikat Değişiklikleri #ck2 #crusaderkings2 #strateji #oyun https://t.co/6qrhq0RG2D https://t.co/n0zVB1n9hS
Civilization VI - 20 Temmuz Yaması #civ6 #civilization #strateji #oyun https://t.co/tSt5dwdIVP https://t.co/QkflV6fpMa

Strategyturk Flickr