Stellaris’te Poliçeler ve Genelgeler

Yine roketleri harekete geçirip uzaya dalma vakti. Bu hafta sizlere oyun içerisindeki poliçelerden ve genelgelerden bahsedeceğiz. Bu iki özellik önceki oyunlarımızdaki kanunlar ve kararların (decision) yerini alıyor. Bu iki özellikle birlikte İmparatorluğunuzun yapısı üzerinde daha etkin bir şekilde rol alabiliyorsunuz. İmparatorluğunuzun etik değerlerini belirlerken verdiğiniz kararlar oyun içerisinde seçebildiğiniz poliçe ve yayınlayabildiğiniz genelgeleri kısıtlayacak.

Poliçeler, az önce de bahsettiğimiz gibi belli başlı kanunlar. İmparatorluk genelinde etkili oluyorlar ve oyuncu tarafından direkt olarak değiştirilebiliyor. Aynı zamanda İmparatorluğunuz içerisindeki çeşitli gruplar da İmparatorluğunuzun poliçelerinden memnun değillerse değiştirilmesi için size baskı uygulayabilir. Bu poliçeler köleliği, göçü, seçme hakkını ve hatta yörünge bombardımanlarını dahi belirliyor. Galaktik İmparatorluğunuzun bürokratik yapısı biraz yavaş işlediğinden her bir poliçe değişikliği sonrası bir müddet beklemeniz gerekiyor. Doğal olarak ülkeniz içerisindeki belli nüfus grupları sizin herhangi bir konudaki poliçenizden hoşnut kalmayabilir, özellikle eğer bu poliçeler onların etik değerlerine ters düşüyorsa. Eğer bir gruplaşma imparatorluk genelinde baskı yapıp bir poliçe üzerinde zorla değişiklik yaparsa o değişiklik uzunca bir müddet etkili oluyor.

Diyelim ki yabancı düşmanı misafirlikten bir hayli uzak bir yapıda İmparatorluğa sahipsiniz. Böyle bir imparatorlukta henüz ışıkhızında seyahat etmenin yolunu bulamamış varlıklar üzerinde deneyler yapamazsınız veya onlarla teknoloji paylaşamazsınız. Onları sadece saldırgan bir yöntemle inceleyebilirsiniz, yani bu canlıları kaçırmanız ve kendi topraklarınızda o canlılar üzerinde deneyler yapmanız gerekir. Tabi ki her zaman daha basit bir yöntem daha var, onların topraklarını kendi toprağınız haline getirmek! Bazı imparatorluklar için savaş her zaman en basit yöntemdir. Barışçıl yapıda olan imparatorluklar gezegendeki ordularını desteklemek maksadıyla bile olsa yörüngesel bir bombardıman yapamazlar, çünkü gezegendeki sivil halkı incitmekten çekinirler.

Oyundaki poliçeleri anladığımıza göre şimdi de genelgelere geçebiliriz. Oyun içerisinde iki tür genelge bulunuyor, bunlar gezegensel ve imparatorluk genelinde etkili olan genelgeler. Bu genelgeleri yayınlamak bir ücret karşılığı olabiliyor (enerji krediti ve influence) ve bu genelgelerin etkisi zaman içerisinde azalarak bitebiliyor. Örneğin oyun içerisinde propaganda kampanyaları yapmanızı sağlayan ve üretimi geliştiren genelgeler mevcut.

Poliçe ve genelgeler, oyundaki diğer birçok mekanik gibi teknoloji seviyenize bağlı. Dolayısıyla oyuna başladığınızda karşınızda çok seçenek olacağı ve hangisini seçeneceğinizi bilemeyeceğiniz bir ortam olacak diye düşünmeyin. Bunların birçoğu araştırmalar sonucu açılabilecek, Stellaris’teki birçok mekanik gibi poliçeler ve genelgeler de tamamen modlanabilir ve oyuncularımızın oluşturduğu poliçe ve genelge modlarını görmek için sabırsızlanıyoruz.

Haftaya henüz ışık hızında seyahati keşfetmemiş canlılardan bahsedeceğiz.

Forumda tartışın.

Yazar: Strategyturk

Sadece #strateji

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarında meydana gelen haber niteliğindeki gelişmeleri, oyunlardaki değişiklikleri, yeni oyun duyurularını ve daha bir çok şeyi Türkçe olarak Türk strateji oyuncularına sunuyoruz.

Strateji oyunlarına dair rehberleri, modları, multiplayer etkinliklerini ve daha fazlasını Strategyturk Forumlarında bulabilirsiniz.

STRATEGYTURK TWITTER

Crusader Kings II : Tarikatlar https://t.co/RBBGEVWcRV https://t.co/hzmc2AwBzZ
Crusader Kings II : Monks & Mystics Duyuruldu https://t.co/f1XjAEv4oN https://t.co/ZnZgYO7k0j

Strategyturk Flickr