Stellaris’te Sektör Değişiklikleri

Stellaris günlüklerinde bu hafta gelecek olası sektör değişikliklerinden bahsediliyor.

Herkese merhaba. Bugün sektör sistemini nasıl düzelteceğimiz hakkında konuşacağım. Sektör sistemi büyük imparatorluklarda gezegen yönetimini daha kolay hale getirmek için tasarlanmıştı. Sektörlerin her zaman garip bir noktada olduğunu hissettik. Değişik oynayış şekillerinde veya oyuncular için ne yapmaları gerektiği konusunda biraz sorunlu kalıyorlardı. Sektörlerde bu nedenle birkaç değişiklik yapıldı ama hiçbir zaman tamamen doğru çalıştığını hissetmedik.

Yeni sistemin amaçlarını ve eski sistemin sorunlarını listeleyerek başlayacağım. Sorunlar tüm sorunları değil sadece temel olanları içeriyor. Sizin düşündüğünüz başka sorunlar varsa paylaşabilirsiniz.

Amaçlar:

  • Sektörler oyuncuların her şeyi yakından ve dikkatlice yönetme ihtiyacını hafifletmeli.
  • Sektörler oyuncuların imparatorluklarının özgün bir parçası olmalı.

Sorunlar:

  • Sektörler coğrafik olarak yanlış durabilir.
  • Oyun sonunda çok fazla sektör var.
  • Savaşlar ve isyanlar sektörleri karmaşık bir hale getirebilir.
  • Oyuncular sektör ekonomileriyle yakından ilgilenmeli.
  • Sektör bölgeleri doğrudan kontrol edilemiyor.
  • Sektörler uzay istasyonlarını yönetmiyor.
  • Sektörler bir başkente sahip değil.

Bahsettiğim ve bahsedeceğim değişikliklerin gerçekleşeceği sözünü veremem. Aynı yamayla birlikte oyuna ekleneceklerini de garanti edemem.

Sektör Türleri

Ana sektör, başlangıçtaki gezegeniniz ve bunun etrafındaki belli bir menzilde yer alan tüm sistemlerden oluşacak. Normal sektörler, sektör başkenti etrafında kurulacak. Sektör başkentlerini siz atayacaksınız. Normal sektörler ana sektör gibi belli bir menzildeki tüm sistemleri kapsayacak. Herhangi bir sektör içinde olmayan tüm sistemler veya gezegenler “uzay sınırında (frontier space)” sayılacak.

Sektörlerin farklı ayarlara sahip olacağı farklı sektör türlerine ve sektör politikalarına da göz atıyoruz. Örneğin sektörlerin menzili “Administrative Capacity (yönetim kapasitesi)” gibi şeylere zıt olarak değişebilir veya fethettiğiniz toprakları daha kolay yönetmek için işgal bölgeleri kurabilirsiniz.

Sektör menzili, sektör başkentinden belli bir “atlama” uzaklığında olan sistemler anlamına geliyor.

Sektör Bütçesi

Oyuncular kaynaklarını hem tek seferde hem de aylık olarak paylaşımlı bir sektör havuzuna gönderebilecek. Şu anda olduğu gibi mineraller ve enerji sektör bütçesine dönüştürülecek. Yeni eklenen şeyler ise otomatik gerçekleştirilen aylık yardımlar ve ortak havuz. Hala belirli bir sektöre yardım edebileceksiniz. Sektörler önce kendi havuzlarındaki kaynağı kullanmaya çalışacak, daha sonra ortak havuza bakacaklar.

Oyuncular gezegenlerdeki otomatik kontrolü açıp kapatabilecek. Sektörlerdeki gezegenlerin bu ayarı açık olarak başlayacak. İsterseniz sektördeki belli bir gezegenin otomatik kontrolünü kapatabileceksiniz.

Sektörler şimdi olduğu gibi sektör odaklarına sahip olabilecekler. Gezegenlerdeki otomatik kontrol, sektör odağına ve gezegenin durumuna göre hareket edecek.

Sektör Coğrafyası

Şu anki planımız belirli bir menzil içerisindeki sistemlerin otomatik olarak sektöre eklenmesi. Bir sistem iki sektöre de bağlı olabiliyorsa hangisine dahil olacağını seçmek mümkün olacak. Böylece oyuncular güzel görünen sektör sınırları oluşturabilecek.

Sektör başkentini değiştirmek sektörlerin sınırlarını da değiştirecek. Başkent değiştirildiğinde sistemler sektöre eklenebilir veya sektörden çıkabilir. Menzil dışındaki sistemleri sektöre ekleyemezsiniz. Sistemler ayrıca sektör içinde bir bütün oluşturmalı, bu nedenle sektörleri bölemeyeceksiniz.

Gezegen Atamaları

Maden Dünyası, Tarım Dünyası, Ocak Dünyası gibi gezegen atamalarını (designation) seviyoruz ama oyuncuların bu konuda daha fazla kontrole sahip olmalarını da istiyoruz. Otomatik atamanın yanında oyuncuların isterlerse bu atamaları seçmeleri gerektiğini düşünüyoruz. Bir gezegeni Maden Dünyası olarak seçerseniz orada maden bölgeleri inşa etmek daha hızlı olmalı. Ayrıca bir gezegeni özelliklerine göre kolonileştirip daha sonra hemen Tarım Dünyası olarak atayarak gezegeni geliştirmek mümkün olmalı. Bunun daha zevkli olacağını düşünüyoruz.

Ayrıca bunların yapay zekaya da gezegenlerini daha özelleştirmeleri konusunda yardım edeceğini umuyoruz.

Valiler

Valiler çoğunlukla aynı kalacak olsalar da valilerin özelliklerini daha standart ve sektörlere uyumlu hale getirmeye çalışacağız. Bonuslarının çok fazla belirli gezegenlere özel olmalarını istemiyoruz.

Uzay İstasyonları

İnşaat gemilerine otomatik keşif gibi çalışan bir otomatik inşaat işlevi eklemeyi konuştuk. Böylece sorunun çözüleceğini umuyoruz.


En başta dediğim gibi bahsettiğim ve bahsedeceğim değişikliklerin gerçekleşeceği sözünü veremem. Aynı yamayla birlikte oyuna ekleneceklerini de garanti edemem.

Amacımız daha sonraki yamaya kadar bunları elimizden geldiğince tamamlamak. Ancak neyin ne zaman ekleneceğini söyleyemem. Sektör değişiklikleri hala biraz hırslı ve gayret gerektiren bir şey. Bu nedenle değişiklikler birkaç yamaya yayılabilir. Yine de tasarımı seviyorum ve daha sonra geliştirebileceğimiz güzel bir temel olduğunu düşünüyorum.

2.2 çıktığından beri pek günlük çıkarmadık ve oldukça kapsamlı bir çıkış sonrası desteğe odaklandık. Gelecekte ise sizlerle olan etkileşimimizi arttırmak istiyorum. Daha açık ve rahat konuşmak istesem de amaçlarımız veya düşüncelerimiz radikal bir biçimde değişebilir diye bir şeylerin sözünü vermek de istemiyorum.

Yorumlarınızın bu güzel oyun üzerinde etkisi olabileceğini unutmayın, yapıcı eleştirilerinizi bekliyoruz.

Yazar: Cem Kaya

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

STRATEGYTURK TWITTER

Humankind'da Yeni Bir Serüven #humankind https://t.co/v0AyOE7s85
Hearts of Iron IV'te Tatilden Dönüş #hoi4 #heartsofiron4 https://t.co/Y42PJs53dw

Strategyturk Flickr