Stellaris’te Sektör ve Parti Değişiklikleri

Stellaris günlüklerinde bu hafta sektör ve parti mekaniklerine gelen değişikliklerden bahsediliyor.

Herkese merhaba, bir başka Stellaris geliştirici günlüğüne daha hoş geldiniz. Bugün 2.2 Le Guin yaması hakkında konuşmaya devam edeceğiz, sektörlere ve partilere (faction) odaklanacağız.

Sektör Değişiklikleri

Sektörler her zaman tartışmalı bir özellik olmuştu. Sektör yapay zekasının ne kadar becerikli olduğu konusundaki yorumlar göz ardı edilse bile bazı oyuncular gezegenlerinin kontrolünü vermeye zorlanmaktan hoşlanmamıştı. Doğru söylemek gerekirse gezegenlerin sektörlere verilmesini zorlamak eski toprak sisteminin bir sonucuydu. Çok sayıda gezegeni doğrudan yönetmek inanılmaz miktarda yakından kontrol gerektireceği için bunları otomatikleştirmenin gerekli olduğunu düşündük. Le Guin yamasında gezegen değişiklikleri nedeniyle bu zorunlu otomatikleştirmenin gerekli olduğunu düşünmüyoruz ve bu yüzden sektör sistemini tamamen değiştirmeye karar verdik.

Özerkliğe sahip küçük ekonomiler olmak yerine sektörler artık imparatorluğunuzdaki idari unsurlar haline geldi. Sınırları galaktik coğrafyaya göre belirleniyor, her sektör galaksideki belli bir yıldız kümesine denk geliyor. Daha önce kolonileştirmediğiniz bir yıldız kümesinde koloni kurduğunuzda sektörler otomatik olarak yaratılıyor. “Core (ana)” sektör ise sadece başkentinizin bulunduğu sektör anlamına geliyor. Sektörlerle ve gezegenlerle ilgili tüm arayüzler de açılıp kapatılabilen sektörler içeriyor, böylece gezegenlerin yönetimi daha kolay hale geliyor. Daha önce de olduğu gibi her sektöre bir vali atanabilir. Ayrıca sektörler tüm üretimlerini doğrudan imparatorluğa gönderirler ama gezegen yönetiminin bir kısmını yapay zekaya bırakmak isteyen oyuncular da valiye kaynak tahsis edip, bu kaynaklarla sorumlu olduğu gezegenleri geliştirmesini isteyebilir. Bunlar da tabii ki core sektör sınırının kaldırıldığı anlamına geliyor, bu sınır için bonus veren şeyler de ya değiştirildi ya da kaldırıldı.

2018_09_20_2.jpg
(Arayüz hala çalışma aşamasında, eksik yerler var.)

Parti Mutluluğu Değişiklikleri

Le Guin yamasında sektörler kadar olmasa da partiler de değişiyor. Çoğu temel mekanik aynı kalacak ama parti mutluluğu, partinin imparatorluk politikasını ne kadar onayladığını yansıtan “Parti Onayı” ile değişiyor. Eskiden partiler sadece %60 mutluluğu aştığında nüfuz (influence) veriyordu, şimdi ise onay seviyeleri ne kadar olursa olsun belli bir miktar nüfuz verecekler. Örneğin partiler %10 onay seviyesindeyken %100’de verecekleri nüfuzun sadece 1/10’unu verecekler. Ayrıca toplamda verebilecekleri miktar da hala imparatorluğunuzda ne kadar önemli olduğuna göre belirlenecek. Parti onayı artık nüfus mutluluğunu doğrudan etkilemiyor, bunun yerine belli seviyelerde mutluluğa bazı etkileri bulunuyor. Parti onayı yüksekse nüfuslar mutluluğa küçük bir bonus alıyor ve düşükse gittikçe artan mutluluk cezaları alıyor (bir bakıma nüfuz sınırını çeşitli mutluluk sınırlarıyla değiştirdik).

Böylece parti onayını etkileyen küçük şeyler bile nüfuz kazanımına doğrudan etki edecek ve verdikleri yarar sebep oldukları mutsuzluk veya huzursuzluktan az olsa da her zaman belli bir miktar yararları olacak. Ayrıca parti sorunlarına da biraz göz atıp doğrudan politikalara bağlayarak daha kolay anlaşılmalarını istiyoruz. Örneğin zenofili (xenophile) partisi tüm türlerin haklarının otomatik olarak Tam Vatandaşlık seviyesinde olmasını istemek yerine tür haklarının tüm türler için eşit olmasını zorlayan bir politikanın geçirilmesini isteyebilirler. Bunlar daha kesin değil.

2018_09_20_1.jpg

Bugünlük bu kadar. Gelecek hafta ticaret değerinden ve ticaret yollarından bahsedeceğiz.

Yazar: Cem Kaya

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

STRATEGYTURK TWITTER

Imperator: Rome'da Savaş Mekanikleri #imperator #rome https://t.co/aQ5a9sgK23
Stratejist #3: Strateji Dünyasında Geçtiğimiz Hafta #stratejist https://t.co/imd23QIRd8

Strategyturk Flickr