Three Kingdoms – Hataların Tespiti

Bu günlükte Total War: Three Kingdoms’ın kalite kontrol ekibinden bahsediliyor ve oyundaki hataların nasıl tespit edilip düzeltildiğine dair bilgiler veriliyor.


Bir şeyi mi unuttun sanki?

Hatayı Bulma

Kalite Kontrol ekibi kendi içerisinde birçok farklı bölüme ayrılıyor:

  • İşlevsellik
  • Ses
  • Grafik
  • Uyumluluk
  • Araçlar ve otomasyon
  • Lokalizasyon

Bir bug’u düzeltme yolunda yapmamız gereken ilk şey sorunu ve soruna sebep olan şeyleri bulmak oluyor.

Her gün, oyunlarımızın her biri için yeni bir yapı oluşturuluyor ve tüm temel yapıların gerektiği gibi çalıştığından emin olmak için hem manuel hem de otomatik yöntemler kullanarak oyunu kontrol etmeyi içeren sabah düzenlemesi için Kalite Kontrol ekibine gönderiliyor. Bu yapıldığında bir hata bulunursa ve rapor edilirse, ekip kendilerine atanmış çok daha spesifik görevler üzerinde çalışmaya başlıyor. Bu görevler, çarpışmalardan tek tek birim görsellerine kadar her şeyi test etmelerini içeriyor.

Yukarıda tarif edilen daha yapısal testlerin yanı sıra Kalite Kontrol ekibi üyeleri, çok daha tahrip edici nitelikte olan tam oynanışlar gerçekleştiriyor. Bu testler sırasında, oyunun amaçlandığı gibi çalışan yerlerine bakmak yerine, potansiyel zayıf noktaları saptamak için oyunlarımızdaki uzmanlık bilgilerini kullanıyorlar – ve bu zayıf noktaları kırıp kıramayacaklarını görmek için ellerinden geldiğince zorluyorlar (ve bugları bulmakta gerçekten iyiler).


MC Hammer bu sen misin?

Tespit Etme

Bir bug bulduktan sonra Kalite Kontrol ekibi hatayı tespit etmek ve işaretlemek için bugu tekrar ortaya çıkarabiliyor olmalı. Eğer bug düzenli şekilde oluşmuyorsa hatayı yok edemeyiz! Bu aşama genelde bug tespit etme yolundaki en yavaş ve en zor kısımdır ve hatanın oluşmasına sebep olan birçok faktör olabilecek olması sebebiyle uzun zaman alabilir. Örneğin yalnızca özel durumlarda oluşan buglar olabilir ve bu bugun tekrarlanması için uzun bir süre üzerinde durmak gerekebilir.

Ancak bu çalışmayı hızlandırmak için bazı yollar da var ve bunlardan en iyisi sizsiniz! Bir topluluk üyesi ne zaman bug tespit etse Kalite Kontrol ekibimiz tam hata oluşmadan önceki turun kaydı ile birlikte bazı bilgiler talep ederek durumla ilgilenir. Bu yol sayesinde ekranınızda gördüğünüz hatanın aynısını yeniden ortaya çıkarmak çok daha olası.

Bir bugu tekrar oluşturma başarıldığında genelde geliştiricilere (kodlamacılardan yada grafikçilerden birine) gönderilir ve onlar da hatayı çözmek için çalışmaya başlarlar.


Kameraya Gülümse!

Düzeltme

Geliştiriciler bugu teslim aldıklarında ilk olarak hataya tam olarak neyin sebep olduğunu ve bu hataya sebep olan şeyi nasıl düzelteceklerine bakarlar. Genelde hataya sebep olan şeyin tespiti için tasarımcılar ile Kalite Kontrol ekibi arasında bir bilgi alışverişi olur.

Sorun genellikle veritabanındaki yanlış bir değerden kaynaklıdır. Yanlışlık tespit edildikten sonra tasarımcı sorunun düzelmesini sağlayacak değişikliği yapmak üzere veritabanına bakar. Hata bazen tasarımcının Lua’da programlama yaparak hatayı düzeltmesini gerektiren bir yazım hatası olabilir. Bazen ise sorunun sebebi oyunun kodlamasıyla alakalı olabilir. Eğer öyleyse tasarımcı, daha teknik bir düzeltme için bugu bir programcıya gönderir.

İşte bu sebeple Kalite Kontrol ekibi stüdyomuzdaki en önemli ekiplerden biridir!

Yazar: Emre Aytaç

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

STRATEGYTURK TWITTER

Stellaris'te Tüm Kökenler #Stellaris https://t.co/0PQ4Ey4AQa https://t.co/IuzJzv0NM1
Hearts of Iron IV'te 1.8 Yaması ve Odak Ağacı Arayüz Geliştirmeleri #hoi4 #heartsofiron4 https://t.co/8Kl7HvEyZ9 https://t.co/PQyUD5zFvy

Strategyturk Flickr