Total War Saga: TROY’a Dair Her Şey

Total War, yeni duyurulan Total War Saga: TROY’a dair ilk bilgileri paylaştı. Oyunun duyuruluş fragmanına buradan erişebilirsiniz.

Total War Saga: TROY bu zamana kadar anlatılmış en iyi hikayelerden birisini konu alıyor. Homeros’un İlyada eserinden ilham alınan TROY’da bir Total War oyununun bu zamana kadar geçtiği en eski döneme, Bronz Çağına yolculuk ediyoruz.

TROY’da İlyada’nın ardındaki gerçeği keşfedeceksiniz. Ege medeniyetlerinin kaderi sizin elinizde. Yaptığınız her seçim Olimpos Dağından Lemnos Çöllerine kadar etkisini gösterecek. Muharebe alanı Aşil ve Hektor gibi meşhur savaşçılara ev sahipliği yaparken, Truva kentini düşürebilmek için kaba kuvvetten çok daha fazlasına ihtiyaç duyacaksınız. Ekonominizi iyi bir biçimde yönetip, diplomatik hamleler yapıp, halkınızın inanışlarını yönlendirip tarihin sayfalarına adınızı yazdırabileceksiniz.

Total War Saga: TROY ne zaman çıkıyor?

Oyun 2020’de çıkacak, Steam sayfasına buradan ulaşabilirsiniz.

Total War Saga ne demek?

Total War Saga oyunları Total War oyunlarının grand strategy doğasıyla gerçek zamanlı muharebelerini tarihin kilit bir anına odaklıyor. Ana Total War oyunlarının tüm derinliğine ve mekaniklerine sahip olan bu oyunlarda çok sayıda farklı fraksiyon, kahraman, yerleşim birimi ve yüzlerce saatlik oynanış potansiyeli bulunuyor. Total War Saga oyunları tasarım olarak farklı şeyler deneyebilmemizi, yeni fikirler elde etmemizi, yeni mekanikler ve perspektifler kazanmamızı sağlayıp, bu yönüyle gelecekteki oyunları da etkileyebiliyor.

Neden Truva?

Truva Total War serisi için yeni bir dönem, daha önce tarihte hiç bu kadar geriye gitmemiştik. Ana Total War oyunlarımızdan farklı olarak Saga oyunları genellikle tek bir kültür ölçekli, tarihin kilit bir anına odaklanıyor. Bu kapsamda 20 yıl süren Truva Savaşı bizim için oldukça ideal. Bu dönem aynı zamanda mitolojik yapısı açısından da insanlık tarihinin en gizemli ve öne çıkan dönemlerinden birisi. Bu da bizim farklı fikirleri oyuna aktarabilmemize olanak tanıyor.

Bu döneme dair araştırmalarınızı nasıl gerçekleştirdiniz?

Dönemin gizemlerle dolu yapısından dolayı daha farklı bir yaklaşım benimsedik. Homeros’un İlyada’sı gibi mitolojik kaynakların yanı sıra arkeolojik kalıntıları da kaynak olarak kabul etmemiz dönemin şartlarına dair daha doğru bir fikir edinmemizi sağladığı gibi, aynı zamanda “mitolojinin arkasındaki gerçek” tasarım felsefemizi oyuna yansıtabilmemizi mümkün kıldı.

Mitolojinin arkasındaki gerçek yaklaşımında karar kılmanızın sebebi neydi?

Truva Savaşına baktığınız vakit çok sayıda mitolojik yaratıklar, süper insan gücüne sahip kahramanlar, Tanrıların müdahaleleri gibi şeyler görmek mümkün. Buna karşın Bronz Çağında yaşanan gerçek olaylara dair net bir bilgiye sahip değiliz, bu çağın kralları, kraliçeleri, kalıntıları tarihin sayfaları arasında kaybolmuş durumda. Sonuç olarak Homeros’un İlyada’sının ortaya sunduğu mitolojik unsurların arkasındaki gerçeğe odaklanmak istedik. Total War Saga: TROY’da oyuncular bu döneme dair anlatılan mitolojilerin arkasındaki gerçeği açığa çıkaracak.

Tanrılar nasıl bir rol oynuyor?

Total War Saga: TROY’da Tanrılar ve Lütuf isminde yeni bir mekaniğimiz var. Mitolojik yaratıklara olan ‘mitolojinin arkasındaki gerçek’ yaklaşımımız gibi, TROY’da Tanrılar tamamen manevi bir biçimde yansıtılıyor, buna rağmen Homeros’un anlatımındaki gibi bazı etkilere sahipler. Tanrılar çatışmaya direkt olarak müdahil olmaktansa, ülkeler tanrıların müdahil olduğunu düşünerek bir çeşit bonus alıyorlar. Ne de olsa bir lider kendini tanrılara ne kadar adamışsa, tanrıların onun yanında olma ihtimali o kadar fazladır. Oyunda stratejik savaş bonuslarından kaynak artışına kadar her tanrının kendisine has bir bonusu var.

Oyunda mitolojik yaratıklar olacak mı?

‘Mitolojinin arkasındaki gerçek’ yaklaşımımız mitolojinin önde gelen yaratıklarını gerçek olabilecek formlarıyla birlikte Truva muharebelerine yansıtabilmemizi sağlıyor. Bu yaklaşımımız aynı zamanda birim çeşitliliğini arttırmanın yanı sıra, üretilebilen özel birliklerin sayısını ve çatışmanın taktiksel esnekliğini yükseltiyor.

TROY’daki muharebelerin ne gibi bir farkı var?

TROY’un muharebeleri büyük oranda dönemin yapısı sebebiyle piyade vs piyade şeklinde. Hafif, orta ve ağır piyadeler arasında ciddi bir hız ve ağırlık farkı söz konusu. Yeni aktif ve pasif muharebe yetenekleri bu dinamik ortamı daha da ilginç hale getiriyor, örneğin elit defansif savaşçılar kanatlardan gelen saldırılara karşı koruma sahibi olurken, elit saldırı birlikleri kanat saldırılarında daha marifetli olabiliyor. Bu dönemin muharebelerinde atlar pek yer edinmiyordu, mevcut atlar ise genellikle savaş arabalarında kullanılıyordu.

Total War Saga: TROY’da hangi meşhur kahramanları göreceğiz?

İlyada’da tarihin en ikonik kahramanları bulunuyor. Oyunda her iki tarafın önde gelen 8 ismi kahraman olarak seçilebilir olacak, örneğin Yunan şampiyonu Aşil ve Truva’nın Prensi Hektor.

Total War: THREE KINGDOMS’taki gibi düello mekaniği olacak mı?

Total War Saga: TROY’un kendisine has bir kahraman vs. kahraman mekaniği var, bu mekanik bu karşılaşmaların Olimpos tanrılarına yaraşır bir biçimde yapılmasını amaçlıyor. Yeni meydan okuma yeteneğiyle bir başka kahramanı sizle yüzleşmesi için çağırabiliyorsunuz, bu olduğunda bir daire çiziliyor ve diğer birlikler olaya müdahale edemiyor. Bu kısımdaki mekanikler THREE KINGDOMS’a nazaran daha serbest tarzda, dolayısıyla kahramanlar herhangi bir eksi almaksızın meydan okumadan çekilebiliyor.

Diplomasi nasıl işleyecek?

Tüm Total War oyunlarında olduğu gibi diplomasi Total War Saga: TROY’da da önemli bir rol oynuyor. THREE KINGDOMS’taki gibi TROY’da da müttefiklerinize güven, düşmanlarınıza korku salarak Truva savaşının seyrini belirlemeniz mümkün. Bunların yanı sıra TROY’a has bazı mekaniklerimiz de mevcut, bunlardan gelecekte bahsedeceğiz.

Ekonomi nasıl işleyecek?

Total War Saga: TROY kendisine has çok kaynaklı bir ekonomi sistemine sahip. Bu ekonomi sistemi Total War’da ilk kez deneniyor ve dönemin para öncesi pazarlık ekonomisini yansıtıyor. Oyunda 5 farklı kaynak var: yemek, odun, taş, bronz ve altın. Bunların her biri haritanın farklı bölgelerinde çeşitli miktarlarda bulunabilir. Yemek ve odun ile erken dönem birlikler üretip basit binalar kuruyorsunuz, oyun ilerledikçe ileri seviye binalar taş istiyor, yüksek seviye birlikler bronz istiyor. Altın ile ticaret yapıyorsunuz.

Deniz muharebeleri olacak mı?

Truva savaşında deniz muharebelerine dair çok az kaynak var, ancak oyuncular için önemli olduğunu biliyoruz. Bu sebepten WARHAMMER II – Curse of the Vampire‘dan ilham aldık. Denizde iki filo karşılaştığı vakit muharebe yakındaki bir adada gerçekleşecek. Daha önce de belirttiğimiz gibi, Poseidon’un lütfuna elde eden tarafın bazı avantajları olacak.

Total War Saga: TROY’un görsel tasarımı hakkında ne söyleyebilirsiniz?

Etkileyici görseller ve kendisine has bir çizim tasarımıyla TROY efsaneler çağını yansıtmayı amaçlıyor. İlyada’nın Helen stilinin Bronz Çağı Akdenizine uygun bir şekilde betimlenişini oyunun haritasından kullanıcı arayüzlerine kadar her yerde göreceksiniz.

Yazar: Ali Alper Duman

Yayın Direktörü @ Strategyturk

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

STRATEGYTURK TWITTER

USGamer'da Henrik Fahraeus ile Crusader Kings III Üzerine #crusaderkings3 https://t.co/4kF1tHNw74 https://t.co/FExXb9CaCg
Stellaris: Federations Duyuruldu #stellaris https://t.co/9WHUetyyft https://t.co/JMjL5u2DaJ

Strategyturk Flickr