Total War: Three Kingdoms’taki 5 Büyük Değişiklik

Bu yazıda PCGamer, Creative Assembly’den Total War: Three Kingdoms hakkında 5 büyük değişiklik hakkında bilgi aktarıyor.

Görsel

Total War serisi Three Kingdoms ile tarihsel oyunlara dönüyor. Bu oyun, Creative Assembly’nin, hala ork ve vampirlerin yardımı olmaksızın strateji oyunu yapabileceklerini kanıtlaması için önemli bir şans. Geçen senenin başında, Ocak ayındaki oyunun çıkış haberinden beri duyurulan tek bilgi konseptin TW serisi için bir ilk olan Antik Çin olduğuydu.

Biz de sonunda oyunu oynadık ve yapımcılar ile konuştuk. Three Kingdoms, tarihsel TW oyunları için sil baştan bir yapım değil fakat, gerçek dünyada geçen (Yine de içinde bir kaç fantastik dokunuşlar bulunduruyor) oyunlar için heyecan verici bir geri dönüş. MS 190 yılında başlayan Three Kingdoms, Dong Zhuo rejiminin güçlendiği Han Hanedanı dönemini ele alıyor. İlk sinematik fragmanda büyük, esrarengiz manzaralar ve bir çok düşmanı alt eden fantastik kahramanlar gösterilmişti. Ve Three Kingdoms hakkında benim gözlemlerim sonucunda tarihsel estetiklik için özgür davranıldığını söyleyebilirim.

Yalnızca kısa bir savaş yapma fırsatı buldum, 15 dakikalık savaştan çıkarımlarım sonucunda Three Kingdoms’dan çok açık olmayan biraz bilgi koparabildim. Total War’ın en iyi dokunuşları detaylarda saklı, bu yüzden savaş alanında birimleri birbirleri ile çarpıştırmak önceki oyunlara göre ne kadar sistem değişikliği olduğunu bu kadar kısa sürede anlamak neredeyse imkansızdı. Sadece şunu söylemeliyim ki oyun güzel görünüyor –İlk oyun-içi fragmandan görüldüğü üzere- ve yüzlerce küçük adamı birbirleriyle çarpıştırmak hala ilginçliğini koruyor.

Görsel

General Cao Cao olarak oynadığım ve kısa süren Xiapi kuşatma savaşını son bir birim kala kazanmayı başardım. Ardından Creative Assembly’den Oyun Direktörü Janos Gaspar ve Kıdemli Tasarımcı Simon Mann değişiklikler hakkında bilgiler aldım. İşte onlardan, Three Kingdoms’ı diğerlerinden farklı yapan özellikler hakkında öğrenebildiğim her şey:

Kahramanlar ve beraberindekiler Total War’ı mızraklarıyla bir pembe diziye çeviriyor

Creative Assembly Luo Guanzhong’un “The Romance of the Three Kingdoms’ından” faydalanarak tarihi, mitolojik yorumlamalarla süslüyor. Hero (Kahraman) birimleri Warhammer oyunlarındakine benzer bir işlev gösteriyor; tek başına bir orduyu dağıtabilecek güçlü birimler. Dönemin 11 Savaş Beyine dayanarak yapılan karakterler kendine has yetenekler ve taktiksel güçlendirmeler ile bezenmiş durumdalar.

Çoğu savaşa girerken orduyla beraber 3 kahraman birimi seçeceksiniz. Çünkü kahramanlar çeşitli yetiştirme seçeneklerine sahip, bu yüzden seçtiğiniz kahramanlar savaşa ne tür birimler sokacağınızı belirleyici olacak. Ayrıca seçtiğiniz generallerin birbirleri arasındaki ilişkilerinin sonuçlarına katlanmak durumundasınız. Zira Three Kingdoms, lider karakterler arasında sosyal dinamikler bulunduruyor. Hatta Mann’ın söylediğine göre karakterlerin sizin hakkında ne düşündüğü ve sosyal ilişkilerinin onların savaş performansını nasıl etkilediği hakkında dahi endişelenmeniz gerekecek.

Görsel

“Oyunda karakterlerin kendi yaşamları hakkında ne düşünüklerini içeren bir memnuniyet mekaniği var. Bu memnuniyet; düşmanlarıyla ve sizle olan ilişkileriyle ve oyundaki olaylarla belirlenecek.”

Geçici olarak “pembe dizi sistemi” adını verdiğimiz bu sistemin nasıl göründüğünü ve nasıl çalıştığını tam olarak bilmesek de, Total War oyunları bir süredir insanların “dönek” tarafını yansıtmıyordu. Gaspar’ın dediğine göre: “Oyunlarımızda her zaman karakterler vardı, fakat onlarla bir ilişkiniz yoktu. Sadece panoda öylece duruyorlardı.” Eğer Three Kingdoms yapmayı başarabilirse oyunda çok daha detaylı kişisel hikayeler bulunduracak. Fakat oyuncuları oyalamak için yeni bir sistem olarak da görülebilir, tam olarak anlamak için üstünde biraz daha fazla zaman geçirmeliyiz.

Birim Formasyonları geri döndü, fakat artık karakterlere bağlı

Warhammer oyunlarında bulunmayan birim formasyonları, formasyona sokulan birimin efektifliğini artıran taktiksel bir mekanik. Bazılarına göre fazla küçük hesaplamalar içeren bir özellik fakat Three Kingdoms’da seferin gidişatına göre daha doğal bir biçimde olacak ve direkt olarak kahramanlara bağlı olacak.
Mann bu durumu şu şekilde açıklıyor: “Total War: Three Kingdoms ile karakterlerin konseptini sonuna kadar zorladık, ve tüm ordu için bu birim formasyonlarını kullanmak için de belirli karakterlere ihtiyacınız var. Yani generalsiz bir ordudaki atlılar “diamond” formasyonuna giremeyecek. Fakat yanınızda yüksek-seviye bir stratejist getirdiğinizde bu formasyonları kullanabileceksiniz bu yüzden Birim formasyonları sefer boyunca bir süreç halinde ilerleyecek.”

Görsel

Oyunun sanat yönetimi tarihin fantastik ve romantik bir yansıması

Oyun, dönemin popüler resim karakterini yansıtma amacı güdüyor. İlk bakışta değişiklikler hoş gözüküyor, özellikle Warhammer 2’nin sefer haritasındaki abartılı yemyeşil manzaralarıyla karşılaştırırsanız. Örneğin teknoloji ağacı, çağını anımsatan bir tarzda kiraz ağacının rüzgarlı bir tablosuyla yansıtıldı.

CA Three Kingdoms’ın “tarihini” dönemin geleneksel folkloru ve edebiyatının arkaplanına atarak risk alıyor, ancak oyunu oynarken hiçbir zaman burası da abartılmış demedim. tarihsel net gerçekler kadar kültürel hikayeleri de beğeniyorum ve oyuncular bunun ayrımını kolay bir biçimde yapabilecektir, ancak tarihin ders kitabı tarzında işlenişini bekliyorsanız..

Klasik mod Three Kingdoms’ı daha gerçekçi yapacak

sdAna oyun modunda kahramanları, tek başına yüzlerce askeri biçen mitolojik figürler olarak göreceğiz. Klasik modda ise Generaller yanlarında korumaları ile daha gerçekçi bir tarza sahip olacak. Tek savuruşta bi’ sürü insanı savuramayacaklar, fakat pratikte aynı efektifliğe sahip olacaklar.

Karakter özelliklerinin yanında, Mann iki mod arasındaki farklara biraz daha ışık tuttu; “Rastgele eventler,(olaylar) belirli karakterler ve belirli tarihsel olaylar Klakik modda bulunmayacak çünkü bu olaylar kurgusal ve “Romance” metninden parçalardan oluşmakta.

Ajanlar değişiyor

Nasıl olduğunu henüz bilmiyoruz fakat önceden ajanlar zamanla gelişiyor ve küçük hesaplamalar gerektiriyordu. Bu yüzden bir değişiklik uzun süredir gerekliydi. Gaspar bana bu konuda endişelenmememi fakat detayları konuşmak için henüz erken olduğunu söyledi. “Çok heyecan veriyici bir durum. Çok şaşırtıcı olacak…”

Bir sürpriz kulağa güzel geliyor, Umarım güzel bir sürpriz olur.
Görsel

Yazar: Ali Alper Duman

Yayın Direktörü @ Strategyturk

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • mahmut: ne zaman güncellenecek ? tarih verin bari
  • Ali: Yeni yamayı bekliyoruz , elinize sağlık

KATEGORİLER

ARŞİV