Company of Heroes 2’de 2019 Haziran Yaması

coh2_yama.png

Mod yapımcıları ve topluluğun geri bildirimleriyle oluşturulan bu yeni yamada oyundaki her taraf için birer yeni komutanın yanında denge değişiklikleri geliyor.

(USF) Urban Assault

Urban Assault Kit

  • Rear Echelon Rifle Grenades
    • Rear Echelon birlikleri 60 mühimmat karşılığında tüfeklerini bomba atar ile geliştirebilir.
    • Bu geliştirmeye sahip birlikler mayın dedektörü geliştirmesini alamaz.
    • Alan hasarının menzili 0.5/1.5/4 – (Karşılaştırma yapma amacıyla)Fighting Pit yapısından atılan bombalarda bu değer 1/2/3
    • Alan hasarı 1/0.5/0.3 – (Karşılaştırma yapma amacıyla)Fighting Pit yapısından atılan bombalarda bu değer 1/0.75/0.25
    • Yeşil korumadaki birimlere karşı 0.75 hasar oranına sahip.
    • Menzil -> 35, minimum menzil -> 20
    • Birlik supressed olduğunda yeteneğin scatter değerleri artar.
    • Bir silah slotu yer kaplar.
  • Rifleman Incendiary Grenades
    • 30 Mühimmat karışılığında hedeflenen bölgeye yanıcı bomba atabilir. Bütün değerleri molotof ile aynıdır ancak fırlatma süresi daha kısadır. El bombası ile bekleme süresi paylaşır.
    • Sahaya Lieutenant veya Captain geldiğinde kullanılabilir olur.

M4A3 Assault Package

  • M4A3 Sherman tankları 50 MP ve 20 yakıt karşılığında Dozer Bıçakları ile geliştirilebilirler.
  • Bu geliştirme tankın zırh değerlerini 160/80’den (Ön/Arka) 215/105’e çıkartır.
  • Geliştirme tankın can değerini 80 artırarak 720’ye yükseltir.
  • M4A3 Sherman tankları 20 mühimmat karşılığında hedeflenen bölgeye fosforlu mühimmat ile tek bir atış yapabilirler. 20 saniye bekleme süresi.

Cover to Cover

  • Hedeflenen bölgeye 3 adet sis bombası atışı yapılır.
  • Yetenek kullanıldıktan sonra hedef bölgenin 60 metre etrafındaki tüm piyadeler 20 saniyeliğine hızlı koşarak ilerlemeye başlarlar.
  • Maliyet: 70 Mühimmat

Rangers

  • Takviye(reinforce) maliyeti 33 -> 32
  • MP maliyeti 400 -> 350
  • 0.9 Hasar düşürme etkisi kaldırıldı.
  • Received Accuracy 0.8 -> 0.73
  • Artık silah kasalarından Paratrooper bazukası alabiliyorlar.

Not: Received Accuracy birimin vurulma oranı gibi bir özellik. Geniş bir hedefi vurmak küçük bir hedefi vurmaktan daha kolaydır bu yüzden geniş hedefin RA değeri daha yüksektir diye örneklendirebilirim. Oyunda piyadelerin boyutu aynı olduğundan sadece sayısal olarak bu değeri bilebiliriz.

Calliope

  • Uzakta kalan birimlere verdiği alan hasarı 0.15 -> 0.25
  • Maliyet 380/140 -> 380/115
  • Doldurma süresi 1.25 -> 0.125
  • Alan Hasarı 4 -> 5
  • Can değeri 480 -> 400

Genel USF Değişiklikleri

WC 51 Dodge and M3

  • Yolcuların hareket halindeki isabet oranı %50 -> %40

Pathfinders

  • Artık oyuna bekleme süresi ile başlıyorlar.
  • Bekleme süresi 18 -> 20
  • Vet için gerekli deneyim puanı 340/680/1360 değerlerine getirildi. Hem Airborne hem de Recon komutanındaki versiyonda geçerli.

Rear Echelon Troops

  • Volley-fire yeteneği aktifken sahip olduğu Received Accuracy 1.4 -> 1.15.

(UKF) Lend Lease Assault

Assault Sections

  • Infantry Section birlikleri için Assault Section yükseltmesine erişim sağlar.
  • Platoon Command Post binası gerekir.
  • 70 mühimmat karşılığında birliğe 2 adet Thampson verirken kalan birimlere Assault Engineer birliklerinde bulunan Grease Gun’ın özelliklerini taşıyan Sten Gun dağıtır. Infantry Section birliğinin cover dışında aldığı negatif etkileri kaldırır ve No.77 Fosfor Bombası özelliği ekler.
  • Birliğin Receieved Accuracy değerini %5 azaltır.
  • Diğer Infantry Section geliştirmleri ile birleştirilemez, 1 silah slotu kaplar.

81mm Mortar Team

  • 0CP’den itibaren 240 MP karşılığında çağrılabilir.
  • USF 81mm Mortar ile aynı özelliklere sahiptir.

Assault Sections

  • 2CP’den itibaren çağrılabilir.
  • Oyuan geliş zamanlaması sebebiyle Quad geliştirmesinin süresi 15 saniye artırıldı.
  • Bu birimdeki diğer değişiklikleri görmek için Sovyet başlığını inceleyebilirsiniz.

Vehicle Crew Repair

  • Mobile Assault, Vanguard Operations ve Royal Engineers komutanlarının içindeki yetenekle aynı özelliklere sahiptir.
  • Maliyet: 40 Mühimmat.

M10 Achillies I

  • Company Command Post binası gerekir.
  • USF’in M10 tank avcısı ile aynı özelliklere sahip.
  • Hammer Tactics içindeki Tracking’ten etkilenir ancak War Speed etkisini almaz.

Genel UKF Değişiklikleri

6 Pounder

  • Hafif Zırhlı birimlere karşı olan %50 isabet bonusu kaldırıldı.

Universal Carrier

  • Ön zırh değeri 7 -> 5.8
  • Self-Repair maliyeti 15 -> 25

Infantry Section

  • Mills bombaları artık minimum menzile(3) sahip.

(Sovyetler) Airborne

Weapon Crate Drop

  • 1 CP
  • Hedeflenen bölgeye piyadeler tarafından alınabilen bir kutu bırakır.
  • Kutuyu alan birliğe 4 adet Penal birliklerinde bulunan SVT tüfeklerinden verir. 1 silah slotu kaplar.
  • Kutuyu Penal Battalion birliği alırsa 6 adet Shock Trooper PpsH-41 yarı otomatik tüfeğe sahip olur.
  • Sovyetlere ait olmayan bir birlik kutuyu aldığında 45 Mühimmat kazandırır.

DsHK Paradrop

  • 125 MP ve 50 Yakıt karşılığında hedeflenen bölgeye bir adet DsHK ağır makineli tüfek bırakılır.
  • 2 CP

DsHK Değişiklikleri

  • Delme gücü 4.5/3/1.5 -> 7/6/5 (USF’nin .50 cal ağır makinelisi ile aynı hale geldi)
  • Ateş edebildiği açı 30 -> 34

Airborne Rally Point

  • 2 CP, 100 MP ve 15 Yakıt maliyete sahip.
  • 60 metre etrafında olan düşmanları mini haritada açığa çıkartır.
  • Dost bölgedeki birlikleri takviye edebilir.
  • Hedeflenen bölgeye 20 Mühimmat karışılığında Tıbbi Kutu atılabilir. Yerden alındığında yakındaki tüm piyadeler iyileşmeye başlar.
  • Mechanized Armor Kampaneya inşa edildikten sonra Forward Retreat Point işlevi görmeye başlayabilir. Aynı anda sadece tek bir tanesi bu görevi üstlenebilir.
  • Can değeri 320, zırh değeri 5.

Airborne Guards

  • 3 CP, 360 MP maliyete sahip.
  • Stormtrooper birimleri gibi harita dışından veya içi boş binalar ile oyuna getirilebilirler. //Animasyon sorunları sebebiyle birliğin paraşüt ile inişini istediğimiz seviyeye getiremedik.
  • RGD-33 el bombası yeteneği bekleme süresinde başlar.
  • Tarafsız veya düşman bölgelerde geliştirme alabilir.
  • IL-2 Suppression Strafe: Hedef bölgeye 60 Mühimmat karşılığında bir hava saldırı gerçekleştirilir. Verdiği hasar düşüktür ancak bölgedeki neredeyse bütün düşmanları pinler. Bütün birliklerde ortak bir bekleme süresine sahiptir. Vet 1 gerektirir.
  • Geliştirme 1: DP-28
    • 100 Mühimmat karşılığında birliğe 3 adet DP-28 hafif makineli tüfek verilir.
  • Geliştirme 2: PPSH
    • Ücretsiz olarak tüm birliğe Shocktrooper PPSh-41 dağıtılır.
    • Bu yükseltme ile birlikte sis bombası ve Fire Superiority(Cavalry Riflemen birliğinin Covering Fire yeteneği ile aynı) yetenekleri gelir.

IL-2 Rocket Strafe

  • 10 CP, 100 Mühimmat maliyete sahip.
  • Hedef bölgeyi P-47 roketleriyle bombalar.

Genel Sovyet Değişiklikleri

Conscripts

  • Conscript AT Grenade Package araştırmasının Yakıt maliyeti 20 -> 15
  • Mechanized Armor Kampaneya inşa edildikten sonra Mobilized Reserves geliştirmesini alabilirler.
  • 50 Mühimmat karşılığında Conscript birilikleri 7 kişilik olur, ve takviye maliyeti %20 azalarak 17 MP’ye düşer. Bu geliştirme 1 silah slotu kaplar.
  • Geliştirme sonrası cover arkasında duran Conscript birliklerinin ateş etme ve yeniden doldurma süreleri %30 kısalır ve %20 daha çok deneyim kazanırlar.
  • Conscript AT Grenade Package araştırma Yakıt maliyeti 25 -> 10

M1910 Maxim

  • Sustained Fire yeteneği artık supression gücünü %25 artırıyor.

M-42 Anti-Tank Gun

  • Canister mühimmatının menzili 50 ->35
  • Maliyet 200 -> 240

M5 Half-Track

  • Maliyet 270/30 -> 240/30
  • M2HB Quad yükseltme maliyeti 100 -> 90
  • M2HB Quad uzaktaki birimlere karşı isabet oranı 0.1 -> 0.125
  • M2HB Quad ateş etme süresi 1/5 -> 1.5/2
  • M2HB Quad hareket halinde ateş etme süresi 0.5 -> 0.75

SU-76

  • İsabet oranı 0.05/0.035/0.025 -> 0.05/0.04/0.0375
  • Delme gücü 200/190/180 -> 180/170/160
  • Dönüş hızı 30 -> 32

M5 Assault Half-Track

  • 5CP -> 3CP
  • Maliyeti artık 510 MP ve 30 Yakıt.

(Wehrmacht) Strategic Reserves

Assault Grenadiers

  • Hedef büyüklüğü 1 -> 0.95
  • Vet 1 Received Accuracy azaltma oranı -%10 -> -%6.5
  • Battle Phase 2 seviyesine ulaştıktan sonra 60 mühimmat karşılığında Veteran Squad Leader geliştirmesi yapılabilir. Bu geliştirme birliğin bölge ele geçirme hızını %25 artırırken Received Accuracy değerini %25 düşürür.

MP40 Değişiklikleri

  • Yeniden doldurma hızı 2.8/3.5 -> 2.8
  • Yeniden doldurma sıklığı 4/5 -> 6
  • Orta mesafedeki isabet oranı 0.24 -> 0.375
  • Orta mesafede ateş etme hızı.

Mobile Observation Post

  • Geliştirmesi yapılmamış tüm 251 Half-track araçları Mobile Observation Post olabilir. Bu özellik tüm silahları ve hareketi iptal eder ve araca 20 metreden yakın düşman yaklaşmadıkça kamuflaj sağlar. Hareketi ve silahları tekrar aktif etmek için kapatılabilir.
  • 60 metre etrafındaki düşmanları mini ve taktiksel haritada gösterir.
  • OKW Artillery Flares  yeteneğine benzer bir Flare yeteneği kazanır.
  • 3 CP
  • Alev Makinesi geliştirmesi yapıldığında araç Mobile Observation Post olma hakkını kaybeder.

Breakthrough Equipment

  • Panzergrenadier birlikleri sis bombası atabilirler. Vet 3 sis bombasının menzilini %25 artırır. Bundle el bombası ile bekleme süresi paylaşırlar.
  • Pioneer birlikleri 30 mühimmat karışılığında Breakthrough Equipment ile geliştirilebilirler. Bu geliştirme cover yok etme yeteneği verir ve tamir hızını 0.3 artırır. Ayrıca Penal birlikleri gibi Satchel Cahrge atma yeteneği kazanırlar. Bu geliştirme mayın dedektörü veya alev makinesi geliştirmelerini kilitlemez.
  • OKW Artillery Flares  yeteneğine benzer bir Flare yeteneği kazanır.

Panzer IV J

  • OKW Panzer IV J tankı ana karargahtan getirtilebilir.
  • Support Armor Korps veya the Heavy Panzer Korps binası gerekir.
  • Vet 2 ve 3 bonusları OKW Panzer J ile aynı.

Tiger Ace / Tiger Ace Değişiklikleri

  • CP gereksinimi kaldırıldı.
  • Support Armor Korps veya the Heavy Panzer Korps binası gerekir.
  • Vet 2 ve 3 bonusları OKW Panzer J ile aynı.
  • Çağrılmadan önce Heavy Panzer Korps binası gerektirir.
  • Artık sahadayken kaynak gelirlerini düşürmüyor.
  • Vet 1 ile oyuna geliyor.
  • Görüş menzili 50 -> 35
  • Normal Tiger’dan %10 daha fazla isabet oranına sahip.
  • Blitzkrieg yeteneğinin yanında artık Vet 1’de Spearhead yeteneği de bulunmakta.
  • Emergency Repairs yeteneğine sahip.
  • Pop 26 -> 24
  • Maliyet 800/150 -> 800/250
  • Oyun boyunca sadece 1 defa çağırabilme limiti kaldırıldı.

Genel Wehrmacht Değişiklikleri

Ostwind

  • Yeniden doldurma sıklığı 5 -> 7
  • Scatter 7.1 -> 5.25
  • Minimum menzil kaldırıldı.
  • Ateş ettiği uçağı düşürme şansı %17 -> %24
  • Vet 2’de ateş ettiği uçağı düşürme şansı 24% -> 40%
  • Alan hasarı artık aynı anda en fazla 2 birim askere hasar verebilecek.

Not: Scatter, atışın hedef alınan birliğin ne kadar uzağına düşebileceğini belirleyen bir değişkendir, düşük olması daha iyidir.

StuG III G

  • Büyüklük 20 -> 17
  • Dönme hızı 22 -> 28

Panzergrenadier

  • Battle Phase 1 araştırmasından sonra Kampfgruppe HQ binasından getirtilebilir.
  • Pop 9 -> 8
  • Vet 1 artık Infantry Doctrine komutanının içinde bulunan Combined Arms yeteneği ile geliyor. Vet 1’de bulunan ilk yardım yeteneği kaldırıldı.
  • Combined Arms yeteneği yakında bir araç olduğunda otomatik çalışmaya başlıyor.
  • Vet 2 artık +%16.7 isabet oranı ekliyor.
  • Vet 3 ile gelen isabet artışı %40 -> %20
  • G43 geliştirme maliyeti 60 -> 25
  • Takviye etme süresi 8.5 -> 7
  • Sahaya gelme süresi 34 -> 28
  • 250 Mechanized Grenadier Group
    • 3CP -> 2CP
  • 250 Panzergrenadier Group
    • 3CP -> 2CP

(OKW) Grand Offensive

Panzerfusilliers / Panzerfusilliers Değişiklikleri

  • Artık 280 MP ve 0CP
  • Regimental Headquarters(Ana bina) üzerinden çağrılabilir.
  • Flare yeteneğinin maliyeti 45 -> 35
  • Başlangıçtaki birlik büyüklüğü 6 -> 5
  • El bombasının alan hasarının menzili 0.75/1.5/2.25 -> 1/2/3
  • Vet 5 ile gelen pasif koşma bonusu artık 5 saniye süren bir yetenek.
  • Geliştirme 1: Panzershrecks(Yeni)
    • 100 Mühimmat karşılığında 2 adet Panzershreck elde eder. Anti-Tank bombası yeteneğini kaybeder.
    • Mechanized veya Battlegroup Headquarters kurulmuş olması gerekir.
  • Geliştirme 2: Recon Package (G43)
    • Birliğin büyüklüğünü tekrar 6 kişi yapar.
    • Mechanized veya Battlegroup Headquarters kurulmuş olması gerekir.

Infrared STG 44 package

  • Special Operations içindeki Infrared STG 44 package ile aynı.

Stuka Smoke Drop

  • Luftwaffe içindeki Stuka Smoke Drop ile aynı.

Panzer Commander

  • Elite Armour içindeki Panzer Commander ile aynı.

Panzer VI “Command Tiger”

  • Kurulu bir Schwerer Panzer HQ binasına sahipseniz ana karargahtan çağırabilirsiniz.
  • Maliyeti 630 MP ve 230 Yakıt.
  • Vet 1 – Command Tiger Yeteneği: Yakınındaki piyadeler %25 daha seri ateş eder ve -%20 Received Accuracy alırlar. Tiger’ın doldurma süresini %20 artırır ve isabet oranını %20 düşürür. Maliyeti 15 Mühimmat.
  • Vet 2 – +5 menzil ve, +%20 İsabet. Command Tiger Yeteneği’ni geliştirerek diğer araçlara da uygulanamsını sağlar. Yakındaki araçların Received Accuracy değeri ve doldurma süreleri %20 azalır. Tiger bu bonuslardan etkilenmez ve uygulanan negatif etkilerde de bir değişiklik olmaz.
  • Vet 3 – -%20 scatter, -%30 doldurma süresi.
  • Vet 4 – Combat Blitz yeteneği.
  • Vet 5 – +%20 dönme hızı, +%20 hız, +%20 hızlanma.

Genel OKW Değişiklikleri

Kubelwagen

  • Dönüş hızı 40 -> 46
  • Hız 7 -> 7.6
  • Artık yakınındaki dost birliklerin kazandığı deneyim puanının bir kısmı kendisine de yazılıyor.

    le.IG 18

    • Vet almak için gerekli deneyim puanları 840/1680/3360/4480/5600 -> 560/1020/2040/3060/3825

Yazar: Mertcan Elçi

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • mahmut: ne zaman güncellenecek ? tarih verin bari
  • Ali: Yeni yamayı bekliyoruz , elinize sağlık

KATEGORİLER

ARŞİV