Crusader Kings III’te Modlama İyileştirmeleri

Crusader Kings III geliştirici günlüklerinde bu hafta modlama konusunda yapılan geliştirmelerden bahsediliyor.

Hepinize iyi öğlenler

Bugün, modlanabilirlik için yapılacak bazı iyileştirmelerden bahsedilen kısa bir geliştirici günlüğü ile buradayım. Henüz, yeni çıkacak özellikler ve benzerleri hakkında herhangi bir duyuru yapmaya tam olarak hazır değiliz ancak üzerinde çalıştığımız bazı modlama iyileştirmelerini duymak isteyebileceğinizi düşündük.

Şu andan itibaren bu yamadan 1.3.X olarak bahsedeceğim (tam sürüm numarasının şu anda bilinmemesi nedeniyle). Modlama topluluğundan aldığımız taleplere göre oyunu daha da modlanabilir bir hale getirmek için biraz zaman harcadık. Topluluğun istediği işlevlerin küratörlüğünü yaptığı bir liste hazırladığı için Modding Co-op’a özellikle teşekkür etmek istiyoruz. Bu listenin varlığı, topluluğun hangi işlevlerden hoşlanacağına dair iyi bir genel bakış elde etmemizi kolaylaştırdı ve yalnızca bir avuç modcu ile sınırlı kalmak yerine birçok modcuya fayda sağlayacak isteklere yönelebildik. Bu sefer modlama iyileştirmeleri için harcayabileceğimiz zaman oldukça sınırlı olduğundan, arasından seçim yapabileceğimiz ve halihazırda topluluk tarafından çoktan seçim yapılmış bir listeye sahip olmak harikaydı.
Bu listeden daha basit bazı istekleri seçtik; nispeten minimum kod gerektiren ve yalnızca modları etkileyen şeyler. 1.3.X için şu anki listemizin genişlemesi olası görünmese de, gelecekte bu listeden daha fazlasını uygulayacağız.

Bu isteklere göre bazı işlevlerin eklenmesine ek olarak, modcularla bazı görüşmeler yaptık ve bazı yaygın sorunlara baktık. Şu anda çoğuna hitap edemiyoruz ancak fark ettiğimiz bir şey, bazı modların DummyMale ve DummyFemale karakterlerini, kullanım amaçları dışında birçok şey için kullandığıydı. Bu, şimdi 1.3.X’te tanıtacağımız eksik bir işlevin bir sonucuydu.
Bu yer tutucu dummy-characterlere duyulan ihtiyacı ortadan kaldırdığımızda, bu kodu oyundan kaldıracağız. Bu değişikliği 1.3.X’te tanıtsak da, bu sürümde halen çalışmaya devam edecek. Ancak komut dosyası ve kodun uzun vadede daha sürdürülebilir olmasını sağlamak için 1.4’te büyük ölçüde kaldırılacağız.

Modcuların ilgileneceğini düşündüğümüz bir başka işlev de aynı cinsiyetten cariyeliktir. 1.3.X’teki diğer modlama iyileştirmelerinin yanı sıra bu konuda uygun destek sağlanacaktır. 1.3’ten önce, cariyelikle ilgili cinsiyet kısıtlamaları için geçici bir çözüm bulmak mümkündü (ancak bu çözümler hatalara neden olabiliyordu). Artık bu tarz çözümlere gerek kalmayacak. 1.3.X’te, garip, aşırı uç koşullardaki hataları ve benzerlerini ortadan kaldırarak oyunu daha eksiksiz hale getiriyoruz.
Ayrıca 1.4’te, modlar için eşcinsel evliliği desteklemeyi planlıyoruz. Beraberinde getirebileceği daha büyük teknik riskler nedeniyle, bunu 1.3.X’e dahil etmek mümkün değildi. Bu desteğin modsuz oyunda hatalara yol açmamasını sağlamak için test edilmesi lazım ve bunun için de daha fazla zamana ihtiyacımız var. Bu mod desteği sayesinde daha çeşitli deneyimleri destekleyebilmeyi gerçekten sabırsızlıkla bekliyoruz.

Modlar, oyunlarımızın deneyimine çok şey katıyor ve modlanabilirlik, CK3’ün geliştirme süreci boyunca dikkate aldığımız bir şey oldu. Eski bir CK2 modcusu olarak, modlama topluluğunun ürettiği şeyleri görmek harika.

Son olarak, 1.3.X’te yayınlamayı planladığımız tüm modlama iyileştirmeleri şunlardır:
-Kullanıcı Modlaması: CloseGameView veri işlevi eklendi, böylece modlar belirli oyun görünümlerinde kapanabilir.
-Kullanıcı Modlaması: Character koduna GetTraitFromGroup ve GetTraitGroupLevel veri işlevleri eklendi.
-Kullanıcı Modlaması: make_concubine kodu artık aynı cinsiyetten cariyeliği destekliyor.
-Kullanıcı Modlaması: Özellik gruplarını erişebilmek için GetTraitGroup (‘tag’) ve Trait.GetGroup veri işlevleri eklendi.
-Kullanıcı Modlaması: Artık HasTrait ve HasTraitFromGroup veri işlevleri Character koduna eklenebilir.
-Kullanıcı Modlaması: GetTraitsWithFlag ve GetTraitsWithoutFlag veri işlevleri eklendi
-Kullanıcı Modlaması: GetTraits veri modeli, TraitGroup üzerine eklendi.
-Kullanıcı Modlaması: deactivate_holy_site etkisi eklendi.
-Kullanıcı Modlaması: remove_dynasty_perk etkisi eklendi.
-Kullanıcı Modlaması: remove_innovation = innovation_key etkisi eklendi.
-Kullanıcı Modlaması: set_army_location etkisi eklendi.
-Kullanıcı Modlaması: clear_traits ve copy_traits etkileri eklendi.
-Kullanıcı Modlaması: set_age ve change_age etkileri eklendi.
-Kullanıcı Modlaması: Liste oluşturucu x_culture_global eklendi.
-Kullanıcı Modlaması: has_innovation_flag tetikleyicisi eklendi.
-Kullanıcı Modlaması: Belirli bir yaşam tarzında kaç tane yeteneğin olduğunu sorgulamak için tetikleyici perks_in_ eklendi (karakterin kaç tane yeteneğe sahip olduğunu gösteren yerine).
-Kullanıcı Modlaması: spawn_army artık yalnızca komut dosyası yazıldıysa asker üretecek.
-Kullanıcı Modlaması: Komut dosyasından kaydedilen verileri almak için GetGlobalVariable ve GetGlobalList veri işlevleri eklendi.
-Kullanıcı Modlaması: Character.MakeScope gibi karmaşık türlerde MakeScope kodu ile otomatik olarak oluşturulamadıklarından, doğrudan birincil türlerden kapsam nesneleri oluşturmak için MakeScopeValue, MakescopeFlag ve MakeScopeBool eklendi.
-Kullanıcı Modlaması: Yalnızca bu kapsam nesnesiyle root olarak bir komut dosyası değerini değerlendirecek nesnelerin kapsamına ScriptValue veri işlevi eklendi.
-Kullanıcı Modlaması: Artık Localize veri işlevi, başvurduğu anahtara SelectLocalization’ın yaptığı gibi diğer veri işlevlerini de çağırmasına izin verir.
-Kullanıcı Modlaması: GuiScope için AddList veri işlevi eklendi, bu AddScope’un save_scope_as için yaptığını add_to_list için yapar.

Bugünlük bu kadar! Modlama topluluğunun bu yeni iyileştirmeler ile neler yapacağını görmek için sabırsızlanıyorum.

Yazar: Mertcan Elçi

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

STRATEGYTURK TWITTER

Crusader Kings III'te Paralı Askerler, Garnizonlar ve Örgütleşmeler https://t.co/IwwIroXWJf
Haftalık olarak strateji dünyasından gelişmeleri derlediğimiz Stratejist, bugün 18:00'da Strategyturk Twitch'te:… https://t.co/OBRKhvIata

Strategyturk Arşiv