Europa Universalis IV’te Leviathan Öncesi


Europa Universalis IV geliştirici günlüklerinde bu hafta Johan geride bıraktığımız 1 yıllık dönemi değerlendiriyor.

Herkese merhabalar, bugün itibariyle Leviathan’ın çıkmasına 1 hafta kaldı. Bizim için oldukça ilginç bir yıl olduğunu söyleyebilirim.

Yaklaşık bir yıl evvel ben, Groogy, Starnan ve Neondt Emperor’u bitirmekle uğraşıyorduk. Emperor birçok yönden başarılı bir çıkış yaptı, oldukça iyi incelemeler aldı, EU4 tarihinin en yüksek oyuncu sayısına ulaştı. Öte yandan yapay zekayı baştan kodlama girişimlerimiz ve tamamen yeni mekanikler ortaya çıkartmak istememiz ciddi bir teknik borca girmemize sebep oldu. Teknik borçtan kastettiğim şey raporlanan hatalar, bu hatalar oyuncuların oyun tecrübesini ciddi bir şekilde zedeleyebiliyor. Buna karşı bir şey yapmamız gerekiyordu, öte yandan EU4’ün yılda 2 eklenti çıkartma geleneğine de geri dönmek istiyorduk.

2020 yılının başlarında Barcelona’da yeni bir stüdyo açmaya karar verdik. Sıfırdan bir şey inşa etmek çok güzel ve eğlenceli olacaktı.

Derken pandemi başladı. Hepimiz evden çalışmaya başladık. Eylül ayında Tinto için ilk çalışanlarımızı aldık, her geçen ayla birlikte stüdyomuz daha da kalabalıklaştı. Şu anda toplamda 14 çalışanımız var, önümüzdeki 2 ay içerisinde 4 kişinin daha aramıza katılmasını bekliyoruz. Aramızda ben, SaintDaveUK, Alexivan ve Arhadel gibi eski PDS çalışanları da var, ilk defa Paradox’ta çalışan arkadaşlar da var. Bu arkadaşlar arasında topluluktan tanıdığınız bazı modcular da var. Herkesin ortak noktası EU4’e tutkuyla bağlı olmamız ve bunu ortaya çıkarttığımız işe yansıtmaya çalışıyoruz.

Yeni bir ekip ve devasa bir teknik borçla Tinto olarak EU4 için hazırladığımız eklentilere dair yeni bir felsefe oluşturdum.

  • Ücretli İçerikler tek başına olmalı ve kolaylıkla idame ettirilebilmeli.
  • Hata sayısı azalmadan büyük mekanikler üzerinde kapsamlı değişikliğe gidilmemeli.
  • Hata sayısını olabildiğince azaltmalıyız.
  • Görevler, grafik ve müzikler gibi daha fazla içerik üretmeliyiz.
  • Haritanın geçtiğimiz yıllarda ilgi gösteremediğimiz alanlarına odaklanmalıyız.

Tüm bunlar kağıt üzerinde güzel dursa da, işin realitesine bakmamız gerekiyor. JIRA’ya baktığım vakit ekibin güzel bir iş ortaya çıkardığını görüyorum. 1 Eylül’den bu yana toplam 1100 hata gidermişiz, toplam sayı 657’ye düşmüş (evet forumda raporladıklarınız da QA tarafından buraya ekleniyor.)

Bu yılın geri kalanında bir yandan güzel içerikler üretirken, bir yandan da hata sayısını olabildiğince azaltmaya gayret edeceğiz.

Son olarak, karşınızda 1.31 yama notları:

Eklenti İçerikleri

  • Dünyanın dört bir yanındaki Anıtlar artık sahiplerine çeşitli bonuslar sağlıyor.
  • Anıtlar geliştirilebiliyorlar, geliştirildiklerinde daha fazla bonus sağlıyorlar.
  • Bazı Anıtlar başkentinize taşınabiliyor.
  • Anıtlarla ilgili çeşitli olaylar eklendi.
  • 48 özel anıt görseli eklendi.
  • Artık bir başka ülkeyle Favor kasabiliyorsunuz.
  • Artık Favor karşılığında altın, asker veya denizci edinebiliyorsunuz.
  • Artık Favor karşılığında bir ülkenin bir başka ülkeyle olan müttefikliğini sona erdirmesini talep edebiliyorsunuz.
  • Artık Favor karşılığında bir başka ülkenin tahtına aile üyenizi geçirebiliyorsunuz.
  • Artık Favor karşılığında Core’unuz olan bir toprağın size iade edilmesini talep edebiliyorsunuz.
  • Artık Favor karşılığında bir ülkenin bir başka ülkeye karşı görüşünü azaltabiliyorsunuz.
  • Koloni ülkeleri farklı davranışlar öngören 3 farkı türden birine sahip olabiliyor.
  • Koloni ülkeleri geliştirilerek çeşitli bonuslar sağlayabiliyorlar.
  • Artık eyaletlerinizden veya vasal devletlerden gelişmişlik toplayıp, bu gelişmişliği başkentinize aktarabiliyorsunuz.
  • Eyalet merkezileştirmeyle eyaletin yönetim maliyetini azaltabiliyorsunuz.
  • Totemist ülkeler, eski hükümdarları tanrılaştırarak onların özelliklerine bağlı çeşitli bonuslar edinebiliyor.
  • Totemizmle alakalı yeni olaylar eklendi.
  • Artık birimlerinize otomatik carpet siege yapmaları için emir verebiliyorsunuz.
  • Yeni Mandala reformu, vasallarla birlikte oynamaya teşvik ediyor.
  • Artık belli kaleleri asla mothball yapmamak üzere işaretleyebiliyorsunuz.
  • Başkent Talan Etme özelliğiyle düşmanlarınızın başkentine zarar verebiliyorsunuz.
  • Görevli Taşıma Gemileri özelliğiyle hızlıca taşıma gemisi edinebiliyorsunuz.
  • Naip konseyleri artık estateler tarafından kontrol ediliyor.
  • Artık varisinizin tahta geçmesini geciktirebiliyorsunuz.
  • Brunei, Champa, Cherokee, Dakota, Iroquois, Lan Xang, Khmer, Madyas, Majapahit, Navajo, Palembang, Pegu, Powhatan, Pueblo, Siam, Shan, Sunda, Tondo ve Vietnam görev ağaçları.
  • Brunei, Majapahit, Malacca, Pagarruyung, Ayutthaya, Champa, Lan Na, Luang ve Prabang için birim modellemeleri.
  • Polinezya ülkeleri için jenerik birim modellemeleri.
  • Avustralyalı Aborjinler için jenerik birim modellemeleri.
  • Amerika yerlileri için savaş kanosu modellemesi.
  • Polinezyalılar için savaş kanosu modellemesi.
  • Khmer ve Vietnam için 2 yeni felaket.
  • Daha fazla fabrika üretebilmek için artık altyapı geliştirmesinde bulunabiliyorsunuz.
  • 9 yeni başarım.
  • Leviathan başarım ikonları.

Ücretsiz İçerikler

  • Özel naip karakterler için 7 yeni olay.
  • Iroquois ülkeleri için 4 olaylık bir olay zinciri.
  • Puebli kabileleri için 5 yeni olay.
  • Cherokee kabileleri için 5 yeni olay.
  • Sihizm için Guru mekaniği.
  • Yeni bildirim türleri eklendi.
  • Varis meşruiyetinde değişiklikler yapıldı.
  • Yeni hükümet reform ikonları eklendi.
  • Yeni bildirim ikonları eklendi.
  • Yeni vasal ikonları eklendi.
  • Yeni Zerdüşt kutsal bölgeleri eklendi.
  • Her koloni türü için ayrı reformlar oluşturuldu.
  • Teokrasiler, bozkır göçebeleri ve yerliler için yeni idea grupları eklendi.
  • Yerliler için yeni göç etme mekanikleri eklendi.
  • Göç etme hızı kaldırıldı, göç etme maliyeti eklendi.
  • Göçebe kabilelerin yıkım seviyelerinin artması ve göç edebilmelerine dair bildirimler eklendi.
  • Aotearoa, Hawaii ve Fiji kurulabilir ülkeleri eklendi.
  • Polinezya’da hem Soylular hem de Ruhban sınıfı Estateleri için özel isimler eklendi.
  • Polinezya ülkeleri için kendilerine has görsellerle 43 yeni olay eklendi.
  • Amerika Yerlileri için yeni olaylar eklendi.
  • Parsi kültürü oluşturuldu.
  • Yeni kabile gelişmişliği mekaniği.
  • Yeni federasyon mekaniği.
  • Kabileler için yeni hükümet reformları.
  • Yeni Plutokrasi hükümet reformu.
  • Yeni Kongsi federasyon hükümet reformu.
  • Bazı politikaların isimleri ve tanımları değişti (Teokrasi, Horda, Yerli)
  • Yeni ticaret malı olarak Karanfil.
  • Japon gönüllü paralı askerler eklendi.
  • Federasyonlar için yeni olaylar.
  • Volkanlarla alakalı yeni bir olay.
  • Savaş Açma arayüzünde müttefik sahibi ittifak devletler ve müttefiksiz ittifak devletler için ayrı ikonlar oluşturuldu.
  • Katalan kültürü için yeni isimler eklendi.

Bunların yanı sıra çeşitli denge, arayüz, modlama değişiklikleri ve hata giderimleri.

Yazar: Ali Alper Duman

Yayın Direktörü @ Strategyturk

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

STRATEGYTURK TWITTER

Crusader Kings III'te Paralı Askerler, Garnizonlar ve Örgütleşmeler https://t.co/IwwIroXWJf
Haftalık olarak strateji dünyasından gelişmeleri derlediğimiz Stratejist, bugün 18:00'da Strategyturk Twitch'te:… https://t.co/OBRKhvIata

Strategyturk Arşiv