2017’de Europa Universalis IV

Europa Universalis IV geliştirici günlüklerinde bu hafta 2017 senesinde yapılanlar ele alınmış.

Herkese merhabalar.

Bu haftanın geliştirici günlüğü 2017’de yaptıklarımıza dair bir özet niteliğinde olacak. Eğer geliştirici günlüklerini gelecekte oyuna yapılacak eklentilere dair bilgi edinme amaçlı takip ediyorsanız bu günlüğün aradığınız günlük olmadığını rahatlıkla söyleyebiliriz.

2017 yılına Asya’ya odaklanarak başladık. Mandate of Heaven ile birlikte Ming yaması Nisan ayında çıktı. Bundan bir süre sonra Macaristan yaması çıkarttık. Ben şahsen ekibe Nisan ayının sonuna katıldım ve ben ekibe katıldığımda Third Rome üzerinde çalışmaya başlanmıştı. İlk Immersion Pack türündeki eklenti olan Third Rome’da sürekli bir şekilde oyunu genel anlamda geliştiren eklentiler yapmaktansa oyunun belli bir bölgesine odaklanan, oradaki oynanışı geliştiren bir eklenti yapabileceğimizi göstermek istedik. Aynı zamanda denediğimiz şeylerden birisi bu eklentileri normal tam teşkilatlı eklentilere oranla daha hızlı yapıp yapamayacağımızı görmekti (ve yapabiliyorduk). Bu eklenti sonunda farklı yapılarda geridönüşler almış olsak da, öğrendiğimiz en değerli şey daha iyisini yapabilir olduğumuzdu.

Yaz aylarının başlarında bu yılın büyük eklentisi olan Cradle of Civilization’un ilk çalışmalarını yapmaya başladık. Bu eklenti sadece beklentilerimizi karşılamakla kalmadı, oyuncuların uzun süredir dile getirdiği hotjoin ve platformlar arası multiplayer özelliklerini oyuna ekledi.

Geçtiğimiz hafta çıkan Japonya yamasıyla birlikte bir yılbaşı tatilini hakettiğimizi düşünüyorum.

d7pPqV.jpg

Olağan bir şekilde ekibimiz bu yıl içerisinde çeşitli değişikliklerden geçti. Anona’nın yerine geldiğim dönemlere yakın zamanlarda ekibe Groogy katıldı. Yaz sonrası mikesc programcı olarak katıldı. Bu esnada Gnivom ve Ihki’yi kaybettik ve Johan EU4 odaklı olmaktansa tüm PDS oyunlarıyla ilgileneceği başka bir konuma geçti.

Tüm bu değişiklikler DDRJake’in resmi olarak oyun direktörü olmasıyla sonuçlandı. Yılsonu bonusu olarak AI üzerinde geliştirmeler yapılması üzerine Chaingun’u tekrardan ekibimize dahil ettik.

Tabi ki ekibimizde çeşitli kısımlarda uzun süredir bizle beraber olan ekip arkadaşlarına sahibiz, kodlamada r_lazer, içerik üretiminde Trin Tragula, çizimlerde TheRealTimor, testlerde StarNaN ve ImseVımse.

Son olarak oyunumuz ana ekipten ve diğer geliştirici ekiplerinden bizi destekleyenler olmasa şüphesiz ki bu konumda olamazdı, burada özellikle multiplayerda büyük işler yapan Alexivan’a teşekkürler.

Ma70k9.jpg

Önümüzdeki yıl geliştirici ekibimizde bazı değişiklikler olacak, hem kodlama hem içerik oluşturmada yeni isimler edinecek, eski ama yeni diyeceğimiz birisini programcı olarak tekrardan ekibe alacağız.

Değişikliklerden bahsetmişken, bu hafta benim de ekipteki son haftam dolayısıyla sizlere son olarak sözü milenss’ye bırakıyorum. Diğer PDS oyunlarıyla aranız nasıldır bilmem ancak 2018’de beni CK2 forumlarında sık sık görebilirsiniz, mutlu seneler.

—-

Herkese merhabalar.

Fogbound’a beni tanıttığı için teşekkürler, önümüzdeki yıl içerisinde yapacağımız & ortaya çıkaracağımız yeni şeylerden dolayı çok heyecanlıyım – ancak o zamana kadar herkese mutlu tatiller diliyorum.

milenss.

Yazar: Strategyturk

Sadece #strateji

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

STRATEGYTURK TWITTER

Hearts of Iron IV'da 1.5.3 Yaması #hoi4 https://t.co/MdZwgbcDQZ https://t.co/8s6D9YGkfD
Stellaris'te Anomali Değişiklikleri, Hyperlane ve Yıldız Geliştirmeleri #stellaris https://t.co/i7FzzLjL0Q https://t.co/AYsjnhKNCN

Strategyturk Flickr