Crusader Kings II’de Teknoloji ve Arazilerin Muharebelere Etkisi Hakkında Değişiklikler

Bu CK2 günlüğünde teknoloji ve arazinin muharebelere etkisi hakkında yapılan değişikliklerden bahsediliyor.

Merhaba. Gelecek yamada teknoloji ve arazinin muharebelere etkisi hakkında birkaç küçük düzenlemeler yapıyoruz. Bugün onlardan konuşacağız. Hedefimiz hangi askeri teknolojilerin alınacağı konusunda sizleri seçim yapmaya zorlamak ve arazi etkilerini taktiklerin verdiği etkiler ışığında dengelemekti. Başlamadan önce küçük bir uyarı yapmak istiyorum, göreceğiniz değerler kesin değil ve değişebilir.

Teknolojiler
ck2_66.png

Teknoloji ekranı şu anda böyle gözüküyor. Yaptığımız değişikliklerle Şehir ve Tapınak altyapıları birleştirildi, vergi bonusları ise biraz azaltıldı. Gemi inşa etme (shipbuilding) artık ekonomi teknolojisinde. Askeri teknolojilerde piyade (infantry) ve süvari (cavalry) teknolojileri artık askerlerin moralini %40’a kadar ve savunmalarını %60’a kadar yükseltiyor. Skirmish ve Melee teknolojileri artık askerlerin saldırı değerini %60’a kadar arttırıyor ve kötü taktiklerin kullanım riskini azaltıyor. Son olarak Military Organization artık genel morale küçük bir bonus veriyor (%20’ye kadar) ama Retinue sayısı bonusuna sahip olmaya devam ediyor. Ayrıca orduların moral toparlama hızını arttıran bir bonus da ekledik.

Hafif Piyade (light infantry) ve Filler ne skirmish ne de melee askeri olduğu için saldırı hasarları artmıyor. Bu nedenle hafif piyadelerin temel değerleri arttırıldı. Bu değişiklikler sonucunda hafif piyade ve filler düşük teknolojilerde daha güçlü olacak ama teknoloji ilerledikçe güçlerini kaybedecek. Hafif Piyade ayrıca zorlu arazilerde daha iyi olacak, bunu birazdan konuşacağız.

Tarihi Teknoloji Seviyeleri
Başlangıçtaki teknoloji seviylerini tarihsel olarak biraz daha asimetrik olmaları için değiştirdik. Yukarıda oyunun başlangıcında Constantinople’daki teknolojileri görebiliyoruz. İleri bir toplum olduğu için Constantinople daha ileri bina, askeri organizasyon ve legalism teknolojilerine sahip. Frenk toprakları ise Melee ve Cavalry teknolojilerinde ileri. Frenk ve Norman şövalyeleri savaş alanında korku saçıyordu.

Arazinin Muharebe Etkileri
Muharebe taktikleri bazı askerler için %900’e varan bonuslar verebiliyor. Arazileri, özellikle de Dağlar gibi zorlu arazileri muharebe için daha önemli yapmak istedik. Bu nedenle bu tür arazilerin piyadelere verdiği savunma bonusları arttırıldı.

Narrow Flank özelliği, savaşlarda saldıran düşman askeri sayısını karşıdaki kanatın asker sayısıyla sınırlandırıyor. Narrow Flank artık zor arazilerde daha çok ortaya çıkacak ve Battlefield Terrain Master özelliğine sahip bir lideriniz varsa daha tutarlı çalışacak. Narrow Flank’in etkisi muharebelerdeki “skirmish” evresinde de olacak, böylece muharebelerde çok daha önemli hale geliyor.

ck2_67.png

Bu değişikliklerin oyunculara muharebelerde daha fazla kontrol vereceğini ve buna bağlı olarak oyuncuların muharebe sonucunu etkileyecek daha fazla karara sahip olacaklarını umut ediyoruz. Teknolojideki denge değişiklikleriyle beraber CK2’nin hem yeni hem de tecrübeli oyuncular için daha iyi bir oynama tecrübesi sunacağından ümitliyiz.

Son olarak gördüğünüz değerlerin kesin olmadığını hatırlatmak istiyorum. Düşüncelerinizi aşağıda görmek isteriz.

Yazar: Cem Kaya

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

STRATEGYTURK TWITTER

EU4'te Palatinate, Mainz, Trier ve Köln Görev Ağaçları ve Yeni İdealar #eu4 https://t.co/VG3DF85tGH
Total War: Three Kingdoms - Eight Princes #totalwar #threekingdoms https://t.co/W2ZQ41YpZy

Strategyturk Flickr