Hearts of Iron IV’da Liderler, Özellikler ve Komuta Güçleri

Hearts of Iron IV geliştirici günlüklerinde bu hafta podcat yeni lider özelliklerini ve komuta güçlerini tanıtıyor.

Herkese merhabalar, gecikmiş geliştirici günlüğü için kusura bakmayın (İsveç kışı hastalıkları beraberinde getiriyor). Bu hafta sizlere oyundaki askeri liderlerde yaptığımız değişikliklerden ve bu liderlerin nasıl çeşitli sorunlarınıza çare olabileceğinden sözedeceğiz.

Özellikler ve Lider Detayları

Waking the Tiger ile birlikte oyuna komuta zinciri özelliğini ekledikten sonra generalleri ve mareşalleri daha ilginç kılmak adına neler yapabiliriz diye düşündük, artık generallerin çeşitli özellikleri bulunacak. Daha önceki özellikler “kazanılabilen özellikler” olarak oyunda bulunuyor ve bu özellikleri anlamış olduğunuz üzere çeşitli şeyleri yerine getirerek elde edebiliyorsunuz örneğin çölde bir muharebeye girişen generaliniz Çöl Tilkisi özelliğine sahip olabiliyor. Bunların yanı sıra bir de seçimler yaparak ilerlediğiniz özellikler var, burada belli tercihleri yapabilir olmanız için çeşitli unsurları yerine getirmeniz gerekiyor. Bir de özel mareşal özellikleri var bunu da anlayacağınız üzere sadece mareşallere verebiliyorsunuz ve son olarak kişilik özellikleri var. Aşağıdaki görselde de görebileceğiniz üzere Manstein Muhteşem Stratejist özelliğine sahip ve bu özellik onun ana istatistiklerini geliştiriyor.

9D19kN.jpg

Kişilik özellikleri üzerinde halen çalışıyoruz o sebeple pek fazla ayrıntıya giremeyeceğim ancak bu kişilik özellikleri liderin ana istatistiklerini etkiliyor ve bazı diğer özelikleri daha kolay elde etmesini sağlıyor, örneğin tanklara ilgi duyan bir general daha kolay Panzer General özelliğine sahip olabiliyor. Bunları Samuray Soyu gibi örneklerle ülkelere has yapabiliyoruz, aynı zamanda Yaralı, Hasta gibi savaş esnasında veya İsveç’te strateji oyunu geliştirirken elde edilebilecek bazı geçici özellikler de sözkonusu.

Özelliklerin yönetimini daha kolay kılmak için lider arayüzünde bazı geliştirmelerde bulunduk, artık arama yaparak örneğin Panzer yazarak Panzerlerle alakalı özelliklere sahip generalleri listeleyebiliyorsunuz.

qJkm7d.jpg

Özelliklerden ve yetenek seviyelerinden elde edilen bonuslar bölüklerinizi de belli bir düzeyde etkiliyor (şimdilik bu oran %50 ancak ileride değişebilir) aynı zamanda artık bir generali mareşal yaptığınızda general özelliklerini kaybetmiyorsunuz.

Kırmızı Telefon

Birçoğunuz yukarıda görülen yeni ikonun ne anlama geldiğini merak ediyordu ve artık bunun hakkında konuşmaya hazırız. Bu yeni ikon Komuta Gücü ismi verilen yeni bir kaynak ve hükümetinizin devreye girip askeriyeyi etkileme yetisini temsil ediyor, tıpkı Hitler’in emir komuta zincirini bir kenara bırakıp bazı öncelikler oluştururken kullandığı kırmızı telefonu gibi gibi. Bu güç ile generalleri terfi ettirebiliyor, bazı askeri kararlarda bulunabiliyor, hava ikmalini ayarlayabiliyor, generallerinize özellikler verebiliyor ve ordunuzu etkileyebiliyorsunuz. Komuta gücüyle bağlantılı 2 yeni mekaniğimiz daha var ancak onlardan önümüzdeki geliştirici günlüklerinde bahsedeceğiz.

Bu komuta güçleri genellikle özelliklerle kullanılabilir hale geliyor ve kullanıldığında o generalin altında bulunan tümenlere etki ediyor. Bunları kullanabilmeniz için belli bir komuta gücüne sahip olmanız gerekiyor ve karşılığında çeşitli bonuslar veya efektler elde edebiliyorsunuz.

MaGPq1.jpg

Aşağıda bu güçleri inceleyebilirsiniz:

  • Zoraki Saldırı: Birimler atak bonusu alır, saldırırken organizasyon hasarı almaz ancak daha fazla güç hasarı alır. Bu güç aktifken geri çekilemezler, aktif birimler hasar aldıkça bu ülkenizin savaş desteğini etkiler.
  • Son Savunma: Zoraki saldırıya benzer ancak defans versiyonu, eğer bir bölgeyi ne olursa olsun savunmam gerek diyorsanız bunu seçmelisiniz, bunun Çin ve Japonya için özel versiyonları mevcut.
  • Derin Atak: Tümenler saldırı esnasında entrenchment kaybetmez, ancak saldırı daha zayıf olur.
  • Kurmay Subay Planı: Bir planı tamamlayıp bir başka plana geçmeniz gereken durumlarda planlama hızı artar.
  • Kuşatma Topçusu: Kalelere karşı bonus verir ve hasar gücünüzü arttırır.
  • Planör Uçaklar: Paraşütçülerle birlikte kullanıldığında daha fazla paraşütçü bırakmanızı sağlar, organizasyon seviyesini arttırır ve düşman uçaksavarlarına karşı savunma sağlar.
  • Geçici Köprüler: Nehir geçme eksilerinin etkisini azaltır.
  • Fazladan İkmal: Birimlerinizin erzağının daha uzun süre dayanmasını sağlar.
  • Deniz Taarruz Planı: Çıkartmalar için gereken hazırlık süresini azaltır.

Komuta güçleri, atanabilir özellikler ve yeni lider ayrıntıları eklentiyle birlikte, kişilik ve arkaplan özellikleri 1.5 Cornflaes yamasıyla birlikte oyuna ekleniyor.

Haftaya sizlere birimlerinizin bu zorlu hava şartlarıyla nasıl başedeceğinden bahsedeceğiz, takipte kalın!

Yazar: Ali Alper Duman

Yayın Direktörü @ Strategyturk

1 Yorum Yapılmış

Tartışmaya Katılın
  1. Ctfushz Mayıs 24, 2020 | Yanıtla

    Maraşelliğe kötü adamı koysak bişey olurmu

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • mahmut: ne zaman güncellenecek ? tarih verin bari
  • Ali: Yeni yamayı bekliyoruz , elinize sağlık

KATEGORİLER

ARŞİV