Imperator’da Muharebe Genişliği, Kaleler, Mühendisler ve Ticaret

Imperator: Rome geliştirici günlüklerinde bu hafta askeriye ve ticaretteki değişiklikler tanıtılıyor.

Herkese merhabalar, Imperator: Rome için kaleme alınmış bir başka geliştirici günlüğüne daha hoş geldiniz. Bugün sizlere Marius yamasındaki bazı değişikliklerden bahsedeceğim. Ekran görüntülerinde göreceğiniz her şeyin hala çalışma aşamasında olduğunu belirtmek isterim.

Muharebe Genişliği

Imperator: Rome’da Muharebe Genişliği savaş alanının boyutunu ifade ediyor. Birincil olarak belirlenmiş birlikler merkezde yer alıyorlar, İkincil olarak belirlenmiş birlikler geri çekilmeleri durumunda birincil birliklerin yerine geçiyorlar. Kanat olarak belirlenen birlikler ise kanatlarda yer alıyor.

Karşılarında bir birlik olmaması durumunda, her birlik çaprazındaki birlikleri hedef alıyor. Burada belirleyici unsur birliklerin manevra değeri. Bu durum kanat birliklerinin, karşı kanatta bulunan birlikleri yenilgiye uğratması durumunda merkezdeki birlikleri hedef alabileceği anlamına geliyor. Aynı zamanda düşman hattı tamamen doluysa, kanat birliklerinizin muharebenin son dönemine kadar pek de işe yaramayacağı anlamına geliyor.

pasted_image_0.png

Marius’ta birlik arayüzünde önemli değişikliklerimiz var, hala çalışma aşamasında olan halini yukarıda inceleyebilirsiniz.

pasted_image_1.png

Marius yamasıyla birlikte artık her yerde muharebe genişliği aynı değil. Bunun yerine savaştığınız arazi türüne göre değişiklik gösteriyor. Örneğin dağlık bir arazide 16 muharebe genişliğine sahip olurken, açık bir alanda deniz muharebeleri 50 genişliğinde olabiliyor.

Bu durum çeşitli muharebe senaryolarını daha iyi yansıtabilmemizi, harita üzerinde pusu kurulabilecek noktalar ve geniş meydan muharebeleri yapılabilecek noktalar olmasını sağlıyor. Hangi arazide savaşacağınıza karar vermeniz, ordunuzu oluşturan birliklerin türü kadar önemli hale geliyor.

pasted_image_3.png

Buna ek olarak muharebe genişliğinin ekstra olarak farklı olduğu çeşitli bölgeler mevcut, örneğin dağ geçitleri, sayısız tarihsel muharebenin yapıldığı “kapı” olarak isimlendirilen bölgeler. Bunları harita üzerinde 2 boyutlu ikonla görebileceksiniz.

pasted_image_4.png

pasted_image_5.png

Tüm bu değişiklikler çıkacağınız her seferde tek bir ordu kompozisyonuna sahip olmanızın daha isabetsiz bir karar olacağı anlamına geliyor. Örneğin ormanlık veya tepelik arazilerde kanatlardan daha az yararlanabileceksiniz. Denizde ise ağır gemilerinizi gözden kaçırmamanız gerekecek keza yeni sistemle birlikte tek bir gemiyi hedef alabilecek gemi sayısı çok daha yüksek.

Kaleler

Oyunun çıkış sürümünde bir kaleyi ele geçirdikten sonra eyaletin kale koruması altında olmayan topraklarına birlikler götürerek buraları teker teker işgal etmeniz gerekiyordu. Bu hem yorucu, hem de gerçekçilikten uzak bir durumdu.

Marius yamasıyla birlikte ordularınızı küçük parçalara ayırmanızı engelleyecek ve gücünüzü tek bir noktada toplamanızı teşvik edecek bazı değişiklikler yaptık. Bu değişiklikleri aşağıda inceleyebilirsiniz.

İşgal

Güncellemeyle birlikte bir eyaletteki tüm kalelere sahip olmanız durumunda, o eyaletteki tüm topraklar sizin kontrolünüze geçmeye başlayacak. Bu da bir eyaletteki askeri kontrolü ele geçirdikten sonra ordularınızı küçük parçalara ayırmadan seferinize devam edebileceğiniz anlamına geliyor.

Eğer bir eyalette herhangi bir kale yoksa, eyalette kontrolü ele geçirmeniz için eyalet başkentini işgal etmeniz yeterli olacak. Yerel başkentleri ele geçirmek eyaletteki gıda stoğuna erişebilmenizi sağladığı için halihazırda oldukça iyi bir fikirdi, artık seferlerinizde eyalet başkentlerine odaklanmanız için 2 kat sebebiniz olacak.

Bu şekilde carpet siege (1’er birimle toprak işgal etme) ihtiyacını ortadan kaldırırken, geniş kapsamlı savaşları daha az yorucu hale getiriyor.6.png

Eyalet Kale Limiti

Kalelerin bu yeni önemi doğrultusunda, biraz da istilacıları çok sayıda küçük kaleler kurarak engellemenin aşırı kolay olması neticesinde yeni bir sistem oluşturduk. Artık eyalet bazlı bir kale limitimiz var, bu limit kabaca bir eyaletin altyapı itibariyle destekleyebileceği istihkam seviyesini belirliyor. Eyalet yatırımları ile bu seviyeyi yükseltebiliyorsunuz.

Her eyaletin başlangıç limiti 5, bir eyalette inşa ettiğiniz her kale 3 seviye harcıyor. Mevcut bir kalede yaptığınız her geliştirme ise 1 seviye harcıyor. Bu da bir eyalette her yere kale yapmaktansa, stratejik bir konum belirleyip orada iyi bir kale yapılmasını teşvik ediyor.

Kale limitini aşabiliyorsunuz, fakat limitin üstünde inşa ettiğiniz her kale, onlara ödediğiniz bakım maliyetini yükseltiyor. Bu limitin tarihsel çeşitli bölgelerde normalden yukarılarda olduğunu görebilirsiniz.

7.png

Mühendis Kohortları

Kaleleri ilgilendiren bir diğer husus ise yeni Mühendis birlikleri. Bu birlikler askeriyenin kuşatmalara, askeri tesislerin inşasına, kuşatma kulelerine ve geçici köprülere odaklanan kısmını yansıtıyor. Bir orduda mühendis birliği varsa, her kuşatmada +1 kale seviyesine bölünmek üzere +1 kuşatma zarı elde ediyorsunuz.

Mühendisler aynı zamanda yeterli sayıda olmaları durumunda (muharebedeki her 10 birlik başına 1 adet) nehir geçişlerinden eksi almanızı engelliyor. Bu sebeple oyuna verdiğiniz emrin nehir geçiş eksisiyle sonuçlanıp sonuçlanmayacağını gösteren bir ikon ekledik.

Son olarak mühendis birliklerine sahip olması durumunda ordularınızla çok daha ucuza yol inşa edebileceksiniz.

Bu yeni birlik türünün hem üretimi, hem de bakım maliyeti çok yüksek. Bunların yanı sıra daha sonraki geliştirici günlüklerinde bahsedeceğimiz çeşitli kısıtlamaları var.

Bugünlük savaş alanındaki değişiklikleri geride bıraktık, şimdi ticaretteki değişikliklerden bahsedelim.

Eyalet Ticareti

Marius yamasıyla birlikte gelen değişikliklerden bir diğeri, eyaletlerde ticaretin kontrolünü valilerinize atayabilme özelliği. Oyunda hangi eyalette ticaretin bizzat sizin kontrolünüzde, hangi eyalette ise ticaretin vali kontrolünde olacağını seçebiliyorsunuz. Valileriniz yönettikleri bölgelerin gıda ihtiyacını karşılayıp, karlı ticaret rotaları kurmaya odaklanacaklar. Öte yandan kendilerinin olarak gördükleri unsurlarda tam kontrol sahibi olmayı bekleyecekler.

8.png

Atlas Harita Modu

Marius yamasındaki arayüz değişikliklerine ek olarak bugün son olarak sizlere Atlas harita modunu tanıtmak istedim. Bu harita modu yazdığınız hikayelerde kullanabileceğiniz tarzda, tarihsel atlasları andıran bir biçimde bilgi aktarmayı amaçlıyor.

Bu haftalık bizden bu kadar, önümüzdeki hafta Marius yamasından bahsetmeye devam edeceğiz.

Yazar: Ali Alper Duman

Yayın Direktörü @ Strategyturk

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

STRATEGYTURK TWITTER

Imperator'da İskender'in Mirası ve Selevkos Görev Ağaçları #imperator https://t.co/IqUIbMIQEB
Crusader Kings III'te 1.2 Yamasındaki Diğer Değişiklikler #ck3 https://t.co/BnwT1ldOuR

Strategyturk Arşiv