StarCraft 2’de 2018 Denge Revizyonu

sc2.JPG

Bu yazıda kasım ayında gelmesi planlanan Starcraft II multiplayer dengesi odaklı değişiklikler anlatılıyor.

Geçen yıl Starcraft II multiplayerını hedef alan ve dizayn değişiklikleri içeren bir güncelleme çıkarmıştık. Bu yıl, BlizzCon’da gerçekleşecek olan WCS Global Finalleri sonrası çıkaracağımız yeni bir dizayn yaması planlıyoruz. Bu yama için ana hedefimiz her ırkın oyun sonu gücünü dengelemek ve bunu yaparken ”Turtle” oyun tarzını caydırmayı, önemsiz olmayan kararlar verdirerek geliştirmeleri garantilemeyi ve bazı maçlarda birim kompozisyon seçeneklerini genişleterek yapmayı istiyoruz. Bunları her ırkın devasa birliklerine vereceğimiz daha bariz roller ile onları geliştirerek veya onlarla oynamayı daha ilginç hale getirerek yapacağız.

1.png

TERRAN

BATTLECRUISER

  • ATS Laser Batter ve ATA Laser Battery atışları arası rastgele gecikme kaldırıldı.
  • ATA Laser Battery hasarı 6’dan 5’e düşürüldü.
  • Yamato Cannon hasarı 300’den 240’a düşürüldü.
  • Artık hareket ederken ateş edebilir.

WIDOW MINE

  • Drilling Claws geliştirmesi artık Widow Mine gömülüyken ona görünmezlik verecek. Yeni bir görsel efekt bunu belirtmek için uygulanacak.

CYCLONE

  • Zırhı 1’den 0’a düşürüldü.

THOR

  • 250mm Punisher Cannon silah hızı 3 yerine 2,5 olarak değiştirildi.
  • 250mm Punisher Cannon hasarı 35 (+15 Zırhlı)’dan 40 (+10 Devasa) olarak değiştirildi.
  • Javelin Missile Launcher alan hasarı yarı çapı 0.6’dan 0.5’e düşürüldü.
  • Zırhı 2’den 1’e düşürüldü.

MEDIVAC

  • High-Capacity Fuel Tank’ı Ignite Afterburner süresini uzatmayacak. Onun yerine Ignite Afterburner bekleme süresini 14’den 9’a düşürecek.
  • Medivac Heal artık Phoenix Graviton Beam etkisinde kalan birliklerde çalışabilecek.

BANSHEE

  • Hyperflight Rotor geliştirme maliyeti 200/200’den 150/150’ye düşürüldü.

RAVEN

  • Anti-Armor füze hasarı 15’den 0’a düşürüldü.
  • Anti-Armor füzesi artık Protoss’un zırhı ile beraber kalkanlarını da azaltacak.

ENGINEERING BAY

  • Neosteel Frame ve Structure Armor kombine edilerek direk Neosteel Armor haline getirildi ve onların geliştirmeleri de aynı şekilde kombine edildi. Maliyeti 150/150 olup araştırması 100 saniye sürecek, yani Structure Armor ile aynı.

2.png

ZERG

ZERGLING & HYDRALISK

  • Ortaya çıkma hızı 0.71 yerine 0.36 olarak değiştirildi.
  • Ortaya çıkarkenki rastgele gecikme 0.36’dan 0.08’e düşürüldü.

HYDRALISK

  • Can değeri 90’dan 85’e düşürüldü.

INFESTOR

  • Infested Terran yapılma menzili 7’den 8’e yükseltildi.

ULTRALISK

  • Yeni geliştirme eklendi: Anabolic Synthesis
    • Maliyet: 150 mineral/ 150 gas
    • Araştırma süresi: 79 saniye
    • Ultralisk’in creep dışı hızı %10 arttırıldı (4.13’den 4.55’e). Creep üstündeki hızı değiştirilmedi.

NYDUS NETWORK/NYDUS WORM

  • Nydus Network maliyeti 150/200’den 200/250’ye yükseltildi.
  • Nydus Worm maliyeti 100/100’den 50/50’ye düşürüldü.
  • Artık Nydus Worm yüzeye çıkarken hasar alabilecek ve bu sırada 6 zırha sahip olacak.

BURROW/UNBURROW

  • Burrow ve Unburrow iki farklı tuşa ayrıldı.
  • Burrow ve Unburrow olmuş Zerg birlikleri aynı seçilebilir tabda olacaklar ve birliklere tıklandığında ikisi birden seçilmiş olacak.

3.png

PROTOSS

NEXUS

  • Nexus Mass Recall, Strategic Recall olarak yeniden adlandırıldı.
  • Mothership’s Strategic Recall, Mass Recall olarak yeniden adlandırıldı.
  • Nexus Strategic Recall bekleme süresi 130 saniyeden 85 saniyeye düşürüldü.
  • Nexus Strategic Recall yarıçapı 6.5’den 2.5’e düşürüldü.

SENTRY

  • Hallucination enerji maliyeti 100’den 75’e düşürüldü.
  • Guardian Shield yarıçapı 4’den 4.5’e yükseltildi.

HIGH TEMPLAR

  • Geri bildirim hasarı emilen her enerji puanı için 1’den 0.5’e düşürüldü.

ROBOTICS FACILITY

  • Maliyeti 200/100’den 150/100’e düşürüldü.

COLOSSUS

  • Taret takibi eklendi.

DISRUPTOR

  • Purification Nova 4.0 öncesine geri döndürüldü. Purification Nova top şeklinde bir enerji bir araya getirerek 2 saniye sonra infilak eder. Menzilinde olan tüm kara birliklerine 155 hasar ve ilave olarak 55 zırh hasarı verir.
  • Purification Nova artık düşman birlikleri ile temas halindeyken infilak etmeyecek.
  • Purification Nova faaliyete geçme aşamasında tehdit mesajı göndermek yerine artık infilak ederken bunu yapacak.

TEMPEST

  • Maliyeti 300/200’den 250/175’e düşürüldü.
  • Kaynak 6’den 5’e düşürüldü.
  • Can değeri ve zırhı 300/150’den 150/125’e düşürüldü.
  • Hızı 2.632’den 3.5’e yükseltildi.
  • İvmelenmesi 1.4875’ten 2.8’e yükseltildi.

CARRIER

  • Graviton Catapult geliştirmesi kaldırıldı.
  • Can değeri ve zırhı 250/150’den 300/150’ye düşürüldü.
  • Yapım süresi 86 saniyeden 64 saniyeye düşürüldü.
  • Interceptor yapım süresi 6 saniyeden 11 saniyeye yükseltildi.
  • Interceptor hasarı 5×2’den 8×1’e düşürüldü.
  • Interceptorlar her Air Attack geliştirmesi için +1×2 yerine +1×1 alacak.

MOTHERSHIP

  • Time Warp düşman birlik ve binalarının hızı ile birlikte saldırı hızlarını da %50 azaltacak.

SHIELD BATTERY

  • Shield Battery Restore artık Phoenix Graviton Beam etkisinde kalan birliklerde çalışabilecek.

ASSIMILATOR

  • Can değeri ve zırhı 450/450’den 300/300’e düşürüldü.

GATEWAY

  • Warp Gate araştırması bittiğinde yeni inşa edilmiş olan Gatewayler otomatik olarak Warp Gate’e dönüşecek.

GENEL

  • Testing Matchmaking sırasında çalışacak bir geri sayım sayacı maç başlangıçlarına eklendi.

Bunlar Blizzcon sonrası kasım ayı güncellemesinde gelecek olan değişikliklerden geçme notu almış olanlar. Önceki dizayn yamaları gibi, bu değişiklikleri dengeleyerek daha belirgin hale getiriyoruz. Test periyotu boyunca yeni değişiklikler eklenebilir veya çıkartılabilir. Burada siz devreye giriyorsunuz! Testing Matchmaking sırasına girerek bu değişiklikleri test edip bize ne düşündüğünüzü söyleyebilirsiniz. İyi şanslar ve iyi eğlenceler!

Yazar: Ali Alper Duman

Yayın Direktörü @ Strategyturk

1 Yorum Yapılmış

Tartışmaya Katılın

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

STRATEGYTURK TWITTER

Total War: Three Kingdoms'ta Diplomasi: Diplomatik Tavır, Müzakereler ve Vassallar https://t.co/irodJw1TLo https://t.co/LP9NgJtrnm
Stellaris'te Köle Pazarı #stellaris https://t.co/6RSBneArWA https://t.co/NE5ZjURhEJ

Strategyturk Flickr