Stellaris’te Gezegen Atamaları ve Sektör Yenilikleri

Stellaris günlüklerinde bu hafta gezegen atamaları ve sektör değişikliklerinden bahsediliyor.

Herkese merhaba. Bu hafta Stellaris’in 3. yıldönümünü kutladık. Stellaris bana göre çıkışından beri sık sık değişen oldukça güzel bir oyun. Oyun çıktığından beri civic’leri, gelenekleri, ascension perk’lerini, kadim (fallen) imparatorlukları, kovan akılları (hive mind), makine imparatorluklarını, gezegen yok edicileri, yıldızüslerini ve daha birçok şey ekledik.

Stellaris üzerinde çalışmaya başladığımızda bugünkü haline geleceğini sanırım hiç düşünmedik. Gerçekten de diğer oyunlarımızdan ayrı bir oyun oldu ve daha önce herhangi bir Paradox oyununu, hatta strateji oyununu, oynamamış çoğu kişi Stellaris oynamaya başladı. Oyun özellikle uzayın mükemmelliğinden zevk alma ve kendi hikayelerinizi yaratma konusunda çok başarılı.

Oyunumuzu daha da iyi yapan sizlere, topluluğumuza teşekkür ediyoruz.

Bu günlükte sektörler ve gezegen atamaları (designation) hakkında konuşacağız. 28 Mart’ta çıkan günlüğümüzün bir devamı olacak.

Gezegen Atamaları

Gezegenlere daha önce üzerinde ne inşa edildiyse ona göre otomatik olarak bir rol atanıyordu. Artık isterseniz bunu kendiniz atayabileceksiniz. Bu değişiklikle bir zamandır oynuyorum ve cidden güzel bir değişiklik olduğunu söylemeliyim.

upload_2019-5-9_14-2-20.jpg

Otomasyon

Yeni özelliklerimizden birisi de gezegenlerin bir sektörde olup olduğuna bakmadan otomatikleştirilebilmesi. Otomasyon açılmış gezegenlerde, gezegenin atamasına göre otomatik olarak binalar inşa edilecek. Örneğin:

  • Gezegen atamasının tüm bölge (district) türlerini inşa et.
  • Gezegen atamasına göre bir sıra belirleyerek binaları ona göre inşa et.
  • Blocker’ları (kullanılamayan alan) kaldır.
  • Binaları tamir et.
  • Binaları yükselt.

Gezegendeki boş iş sayısı üçten az olduğunda bunlar gerçekleşecek.

Gezegende suç fazlaysa normal inşa sırasını önemsenmeyecek ve en kısa sürede bir Precinct House (Polis Merkezi) inşa edilecek.

Eğer sıradaki bina inşa edilemiyorsa (teknolojiyi açmadığınız durumlar vb.) otomatik olarak daha sonraki binaya geçilecek.

Otomasyon kendi sektörünün deposunu kullanmaya çalışacak, sektörde değilse ortak (shared) depoyu kullanacak. Sektör depolarından birazdan bahsedeceğiz.

upload_2019-5-9_14-5-17.jpg

Bazı riskler nedeniyle yapay zeka kontrolünde imparatorluklar özel olarak atama yapamayacak ve inşa sırasını kullanmayacak. Bunu geliştirdikten ve sorunları giderdikten sonra gelecek yamalarda eklemeyi amaçlıyoruz.

Sektörler

Yeni sistemde sektörleri yaratmak için bir gezegeni sektör başkenti olarak seçmelisiniz. Seçtiğiniz zaman başkent gezegenin 4 zıplama (jump) uzağındaki her sistem sektöre dahil olacak. Daha önce 6 zıplama yapmayı planlıyorduk ama 4’ün daha iyi olduğuna karar verdik.

upload_2019-5-9_14-3-17.jpg
Yeni sektör yaratmak oldukça kolay hale geldi. Galaksiye bakarken gezegenin bayrağına tıklayarak gezegen ekranını açın.

upload_2019-5-9_14-3-49.jpg
Gezegen ekranında sektör yarat butonu var. Tıkladığınız anda sektör yaratılır.

upload_2019-5-9_14-4-15.jpg
Ve sektör yaratıldı. Sektörü silmek de yaratmak kadar kolay. Sektör başkentini haritada daha iyi görebilmeniz için özel bir simgesi de var.

Sektörler artık kendi yerel depolarının yanında ortak depolara sahip. Ortak deponuza aylık madde gönderebilirsiniz. Böylece büyük imparatorlukları yönetmek daha kolay hale geldi.

upload_2019-5-9_14-4-51.jpg

Kalan Şeyler

Aynı anda çok fazla şey yapmak istemedik ve bu nedenle daha güvenli yolu seçerek bu değişiklikleri aşama aşama ekleyeceğiz. Aşağıdaki değişiklikler sonraki yamada değil de gelecekte yapılacak.
Kalan şeylerin listesi:

  • Yapay zeka imparatorluklarının özel gezegen atamalarını kullanması
  • Yapay zeka imparatorluklarının atamalardaki inşa sırasını kullanması
  • Oyuncuların atamalardaki inşa sırasını değiştirebilmelerini sağlamak
  • Sektörler arasındaki gezegenlerin birisine geçebilmesi
  • Sektör içerisinde yeni sektörler yaratmak
  • Sektörde olmayan sistemlerin “Sınır Uzay” sektöründe gösterilmesi
  • Vali özelliklerinin etkilerinin daha geniş olması için değiştirilmesi
  • İnşa gemilerinin otomasyonuna göz atmak

Bunları yaptığımızda “Sınır Uzay”a yeni mekanikler eklemek gibi fikirler deneyebiliriz veya bir şekilde partileri (faction) sektörlere bağlamaya çalışabiliriz. Bunlar şu anda sadece fikir aşamasında ve ekleyip eklenmeyeceklerini söyleyemem.

Bu haftalık bu kadar. Gelecek hafta çok güzel bir şey paylaşacağım, hatta bu nedenle biraz sabırsızım.

Hepinize tekrar teşekkür etmek istiyorum. İyi günler.

Yazar: Cem Kaya

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

STRATEGYTURK TWITTER

Total War: Three Kingdoms'ta Çıkış Sonrası Eklentiler, Yamalar ve Modlama #totalwarthreekingdoms https://t.co/6fsuudzQ5b
Hearts of Iron IV'te 64-bit, Kod İyileştirmeleri ve Denizlerde Denge Değişiklikleri #hoi4 https://t.co/EGZ8KAZpyl

Strategyturk Flickr