Stellaris’te Mega Şirketler

Stellaris geliştirici günlüklerinde bu hafta Mega Şirketlere dair bilgiler veriliyor.

Herkese merhabalar, bir başka Stellaris geliştirici günlüğüne daha hoş geldiniz. Bu günlük yeni eklentimiz MegaCorp’a dair bilgiler vermeye başlayacağımız ilk günlük olacak, bu eklentinin hakkında daha önceleri bilgiler paylaştığımız 2.2 “Le Guin” yamasıyla birlikte çıkması bekleniyor, MegaCorp eklentisinin isminden de anlayabileceğiniz üzere eklentinin ana mekaniği mega şirketler. Daha önceki günlüklerde de bahsettiğimiz gibi aşağıda göreceğiniz görsellerde geçici arayüz unsurları ve rakamlar kullanılmıştır, eklenti çıkana kadar çeşitli değişikliklere uğrayabilir/uğrayacaktır.

Mega Şirketler

Mega Şirketler oyuna yeni eklenen Şirket otorite seçeneğini kullanan yeni bir imparatorluk türü, bunu bir bakıma bir şirket gibi yapılanmış devlet gibi düşünebilirsiniz, ana odak noktası ticaret yapmak ve kâr etmek. Utopia ve Synthetic Dawn ile birlikte eklenen diğer 2 otorite seçeneğinden farklı olarak Şirket otoritesinin kendisine has bir etik seçeneği yok, normal imparatorluk etiklerinden yararlanabiliyorlar dolayısıyla otoriter maneviyatçı bir şirket de olabilirsiniz ya da eşitlikçi bir şirket de. Hangi etikleri seçerseniz seçin Şirket otoritesi oligarşik seçim düzenine sahip, bu da 20 senede bir aday havuzundan yeni bir lider seçileceği anlamına geliyor.
2018_10_25_1.jpg
Şirket otorite seçeneği kendisine has bazı Civic tercihlerine sahip, bu seçeneklerin her birinin kendisine has bir avantajı ve dezavantajı var. Mega Şirketlerin yönetim kapasitesi daha yüksek (teknoloji ve unity maliyetlerine etki etmeden imparatorluğunuzun ne kadar büyük olabileceğini ifade ediyor), ancak bu kapasitenin aşılmış olmasından 2 kat daha fazla etkileniyorlar. Bu da Mega Şirketlerin yayılmacı bir şekilde geniş topraklara hükmetmesini pek makul kılmıyor, bunun yerine daha az sayıda ancak daha kaliteli ve daha dolu sistemlere sahip olmalılar. Mega Şirketler aynı zamanda idari ve kültürel alanlarda Yönetici ve Müdür olmak üzere 2 farklı iş grubuna sahip, bunların ikisi de diğer unsurların yanı sıra öncelikli olarak ticaret değeri oluşturuyor.

2018_10_25_2.jpg

2018_10_25_3.jpg

MegaCorp’a sahipseniz Corporate Dominion Civic’inin yerini Şirket otoritesi alıyor, eğer eklentiye sahip değilseniz bu civic’i kullanmaya devam edebileceksiniz.

Şube Müdürlüğü

Mega Şirketler başka imparatorlukların gezegenlerine şubeler açabiliyorlar, bu şubeler gezegen arayüzünün dışında yer alıyor ve şubeyi kontrol eden şirket bu şubeye çeşitli binalar inşa edebiliyor. Bu şubeleri açabilmek için Gestalt veya Şirket kontrolünde olmayan bir imparatorlukla ticaret antlaşmasına sahip olmalısınız. Bu ticaret antlaşması mekaniği oyuna 2.2 Le Guin yamasıyla birlikte ekleniyor ve imzalayan imparatorlukların topladıkları ticaret değeri çerçevesinde bir gelir edinmelerini sağlıyor, eğer MegaCorp eklentisine sahipseniz enerji kredisi karşılığında bu şirketlerle şubeler açabilmenizi sağlıyor.

2018_10_25_4.jpg

Bu şubeler gezegenin ticaret değerine göre şube sahibi şirkete belli bir gelir sağlıyor, buna ek olarak gezegendeki her 25 nüfus için bu şirketler bir şirket binası inşa edebiliyor, bu binaların sayısı 4’ü aşamıyor. Şirket binaları genellikle hem gezegenin sahibi olan ülkeye hem de şirkete çeşitli bonuslar sağlıyorlar, örneğin şirketler için donanma kapasitesi veya belli bir kaynak üretiminde bonus sağlarken, gezegenin sahibine mutluluk veya fazladan iş imkanı gibi katkıları söz konusu. Bu şirket binalarının birçoğu aynı zamanda ticaret değeri sağlıyor, bu da sadece şirkete değil aynı zamanda gezegenin sahibi olan imparatorluğa da fayda sağlıyor. Ancak genel bir kural olarak her zaman şirketin gezegenin sahibi olan imparatorluktan daha fazla kâr sağlayacağını düşünebilirsiniz. Bu şubeler şirketlerin imparatorluk büyüklüğünü küçük bir miktar da olsa etkiliyor ve genel olarak kalabalık veya zengin olmayan gezegenlere kurmaktan kaçınmalısınız.

2018_10_25_5.jpg

Şubeleri açabilmek için ticaret antlaşmasına sahip olmanız gerekiyor ancak ticaret antlaşmasını iptal etmek bu şubelerin otomatik olarak kapandığı anlamına gelmiyor. Bir şirket gezegeninize şube açtıktan sonra bu şubeden kurtulmanız biraz zor. Ticaret antlaşmasını iptal ettiğinizde herhangi bir şirketin oradaki şubeleri “kaçak” statüsüne düşüyor ve bu kaçak şubeler size “kamulaştırma” savaş sebebi sağlıyor. Bu savaşta başarılı olmanız durumunda imparatorluğunuzdaki o şirketin tüm şubeleri kapanıyor ve savaşı açan taraf kapattığı her şube için enerji kredisi kazanıyor. Eğer kamulaştırma üzere açtığınız savaşı kaybederseniz savaşı açan taraf şirkete bağlı bir kuruluş haline geliyor (ayrıntılı bilgi aşağıda). Şirketler ateşkese sahip oldukları veya savaşta oldukları imparatorlukların gezegenlerinde şube açamıyorlar.

2018_10_25_6.jpg

Bağlı Kuruluşlar

Bağlı kuruluşlar sadece şirketlerin sahip olabileceği özel bir vassal türü, diğer sıradan vassal, haraçgüzar devlet veya koruma altına alınan devletler gibi vassal türlerinin yerine geçiyorlar. Bu bağlı kuruluşlar belli bir seviye diplomatik bağımsızlığa sahipler, genişleyebilir ve aralarında savaşabilirler ancak şirketin giriştiği savaşlarda onun yanında olmak zorundalar ve enerji gelirlerinin %25’ini şirkete aktarıyorlar. Bu bağlı kuruluşları entegre edemiyorsunuz.
2018_10_25_7.jpg

Daha düz oynanış sunan sıradan Civiclerin yanı sıra şirketler oynanış açısından daha büyük farklar içeren 2 ekstra Civic’e daha sahip: Mafya Şirketi ve Tarikat Şirketi

Mafya Şirketi

Mafya Şirketi olabilmek için herhangi bir etik şartı yok ancak oyun başladıktan sonra bunu kaldırmanız veya değiştirmeniz mümkün değil. Bu seçeneği seçtiğinizde şirketiniz mafya-vari bir hal alıyor, dolayısıyla diğer imparatorluklarla ticaret antlaşmaları imzalamak gibi bir derdi yok – çünkü böyle bir şeye ihtiyaçları yok. Mafya Şirketlerinin açtıkları şubelerden elde ettikleri gelir gezegenin suç seviyesine göre değişiklik gösteriyor – suç oranı daha yüksekse mafyanın oradaki aktiviteleri daha etkili demek bu da daha çok para kazanılması demek. Mafyaların kendilerine has suç oranını arttıran şirket binaları mevcut ve bu binalar gezegendeki suç seviyesini arttırıyor. Ancak bu tarzdaki binalar gezegenin sahibi için tamamen negatif bir durum değil. Gezegenin sahibi olan imparatorluk gezegenlerindeki suç oranıyla başetmek için çeşitli yollar takip edebilir, örneğin polis gücünün etkisini arttırmaya çalışabilir. Düşük suç seviyesinde bu şirketlerin şubelerinin kapatılması ve bir süre boyunca yeni şube açılamamasını sağlayan bir event dahi elde edebilirler.

2018_10_25_8.jpg

Tarikat Şirketi

Tarikat Şirketi olabilmek için maneviyatçı etiğini seçmiş olmanız gerekiyor, ancak Mafya Şirketinden farklı olarak bunu oyun içerisinde değiştirebiliyor veya kaldırabiliyorsunuz. Bunu seçtiğinizde Mega Şirketiniz şube sahibi olduğu gezegenlerdeki maneviyatçı etik çekiciliğini arttırıyor ve gezegenlerinizde ve şubelerinizin bulunduğu gezegenlerde bu etikleri taşıyan nüfus oranı kadar gelir elde ediyorsunuz. Bu şubeler bulundukları gezegenlerin ticaret gelirini arttırmanın yanı sıra halktan aşar vergisi toplayıp bir tür kült oluşturuyor. Şubelerinizde Refah Tapınağı gibi binalar yaparak maneviyatçı etiğinin çekiciliğini arttırabiliyorlar – daha çok maneviyatçı nüfus da hem bu şirketin hem de gezegenin sahibi olan imparatorluğun daha çok para kaldırmasını sağlıyor. Ancak nüfuslarının maneviyatçı etiğini takip etmesini istemeyen imparatorluklar için bu şirketler oldukça tehlikeli – ancak kimi zaman izin verip vermemek ellerinde olmayabilir, çünkü bir şirketin hem mafya şirketi hem de tarikat şirketi özelliklerine sahip olması mümkün.

2018_10_25_9.jpg

Bugünlük bu kadar, önümüzdeki hafta MegaCorp eklentisinden bilgiler vermeye devam edecek, Ekümenopolis özelliğini ve yeni devasa yapıları tanıtacağız.

Yazar: Ali Alper Duman

Yayın Direktörü @ Strategyturk

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

STRATEGYTURK TWITTER

Humankind'da Yeni Bir Serüven #humankind https://t.co/v0AyOE7s85
Hearts of Iron IV'te Tatilden Dönüş #hoi4 #heartsofiron4 https://t.co/Y42PJs53dw

Strategyturk Flickr