Crusader Kings III’te İlham Sahibi Karakterler

Crusader Kings III geliştirici günlüklerinde bu hafta ilham mekaniği tanıtılıyor.

Herkese merhabalar, bildiğiniz üzere eserler Royal Court ile geri dönüyor. CK2’yi oynamış olanlar eserlerin kendilerine aşina olacaktır fakat CK3’te bu eserleri nasıl edindiğiniz bir hayli farklı. Bu sebeple bu günlükte eserlerin kendilerinden ziyade, eserler elde etmenizi sağlayacak ana yollardan birinden bahsedeceğiz.

Oyunun dört bir yanında bulunan farklı karakterler ilham sahibi olabilirler. İlham, bir karakterin sıradışı bir şey ortaya çıkarabilmesini sağlayabilir ve bu karakterler ilhamlarını gerçeğe dönüştürmenin yollarını ararlar. Örneğin bilgilerle dolu bir kitap yazmak isteyebilirler, dokuma yapmak ve hatta ihtişamlı bir taç yapmak isteyebilirler. Oyunda farklı türlerde ilhamlar var ve her biri tamamlandığında bir eserin ortaya çıkmasını sağlıyor. Bunların bazıları silah yapmak gibi daha genel tarzdayken, bazıları spesifik bir silah, örneğin kılıç yapmak gibi daha ayrıntılı olabiliyor.

01_inspiration.jpg

Sadece topraksız karakterler ilham sahibi olabiliyorlar. Bu vesileyle misafirlerin ve saray mensuplarının ilgi çekici bir hak iddiaları olmamaları veya konseyde yer alacak düzeyde bir beceri sahibi olmamaları durumunda da değerli görülebilmelerini amaçlıyoruz. İlham almış karakterler saraydan saraya gezerek hayallerindeki eseri gerçeğe dönüştürmelerini sağlayacak bir hükümdar arıyorlar. Yüksek görkem sahibi karakterler daha sık ilham almış karakterler tarafından ziyaret ediliyor. Daha yüksek olasılıkla beklentilerinizi karşılayacak, becerikli zanaatkarlarla karşılaşıyorsunuz.

İlham almış bir karakter sarayınıza geldiğinde, hayallerindeki eseri gerçeğe dönüştürebilmeleri için onlara altın vererek destek olabileceksiniz. Daha becerikli karakterler daha yüksek miktarda altın isteyecekler ve genellikle daha kaliteli eserler üretecekler. Bu beceri, ortaya çıkartmak istedikleri eserin türüne göre değişiklik gösterecek. Örneğin bir silah yapmak isteyen karakterin askeriye ve dövüş becerisi ön plandayken, kitap yazmak isteyen karakterin öğrenim becerisi kilit rol oynayacak.

02_fund_inspiration.jpg

İlham almış bir karaktere destek olduktan sonra, eseri ortaya çıkartmaları için bir süre beklemeniz gerekecek. Bu süre zarfında farklı gelişmeler yaşanabilir, örneğin karakter çalışmak için daha iyi materyallere ihtiyaç duyabilir. Aşağıda bunun bir örneğini görüyorsunuz, ilham almış karakterim pazarda tam da ihtiyacı olan tarzda bir materyal ile karşılaşıyor. Dilerseniz kendisinin talebini yerine getirip bu materyali edinmesini sağlayabilirsiniz, bu durumda ortaya çıkacak eserin ortalama kalitesinde artış yaşanır.

03_highest_quality.jpg

İlham sistemi tıpkı plan sistemi gibi kademeli bir şekilde ilerliyor. Her ay belli bir şansla ilerleme katediyorsunuz, bu da tamamlanma süresinin farklılık gösterebileceği anlamına geliyor. En sona ulaşıldığında karakter ortaya çıkarttığı eseri size takdim ediyor.

04_inspiration_realized.jpg

Bir eser elde etmenin yegane yolu bu olmasa da, ilhamlar eser elde etmenin en önemli yollarından birisi zira ilhamlar aracılığıyla genellikle daha üst kalite eserler elde edebiliyorsunuz. Bunun yanı sıra örneğin olaylarla da eser elde edebiliyorsunuz. Önümüzdeki hafta görüşmek üzere, hoşça kalın.

Yazar: Ali Alper Duman

Yayın Direktörü @ Strategyturk

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • Turgut: Bazı milletlerde var. Balon işi.
  • mahmut: ne zaman güncellenecek ? tarih verin bari

KATEGORİLER

ARŞİV