Crusader Kings III’te Saray Olayları

Crusader Kings III geliştirici günlüklerinde bu hafta saray olaylarına dair bilgiler veriliyor.

Herkese merhabalar, bu geliştirici günlüğünde saray olaylarından bahsedeceğiz. Bu olayların büyük bir kısmını geride bıraktığımız geliştirici günlüklerinde gördünüz, bu günlükte onları resmi olarak size tanıtıyor olacağım.

001.PNG

Bu yeni olay türüne sadece saray görünümünde rastlıyorsunuz, burada standart karakter türü olayların yerini alıyorlar.

Oyuna saray olayları eklememizin sebebi, karakter olaylarının fazla küçük kalmaları ve alan itibariyle kısıtlayıcı olmalarıydı. Modlamayla ilgilenenler neden bahsettiğimi daha net bir şekilde anlayacaktır, genellikle karakter olayları kabaca 3 paragraf ve 3-4 seçenekten oluşur, bu limitler aşıldığında kötü bir görüntü ortaya çıkabilir. Hele ki uzun olabilecek karakter veya unvan isimleri dahilse veya yeni paragrafa geçmeniz gerekiyorsa sorunlar yaşamaya başlarsınız.

Karakter olaylarının küçük olmasının kendince makul sebepleri var: bir anda karşınıza çıkıyorlar, size bir bilgi sunuyorlar ve bu bilgi doğrultusunda sizden bir karar vermenizi istiyorlar.

Saray görünümünde ise bu tür kaygılarımız pek yok, bu sebeple daha özgür davranabiliyoruz. Karakterleri olay penceresine koymamız gerekmiyor zira hemen yanında, sarayda onları zaten görüyorsunuz. Oyuncunun bu olaylarla karşılaşması için saray görünümüne geçmesi gerekiyor, dolayısıyla oyununuzu bölmüyorlar. Bu esnada sunulan bilginin ve seçeneklerin net olması gerekiyor ancak netlik de yoruma açık bir kavram.

002.PNG

Oyuncu olarak, etkileşime geçeceğiniz saray olayları isminden de anlayacağınız üzere saray havuzuna bağlı olacak. Rastgele bir şekilde tetiklenebilen yıllık olaylar gibi, saray olayları saraya dair, bir ortaçağ hükümdarının etrafında gerçekleşebilecek her türden olayları kapsayacak. Genellikle (vasallar ve misafirlerden ziyade) sarayınızda daimi bir şekilde yer alan karakterlere yönelik olacaklar ve Görkem özelliğine bağlanıp, farklı imkan seviyeleriyle ilgili unsurlar barındıracaklar.

003.PNG

Tonu, büyüklüğü ve seçenek sayısının yanı sıra en büyük fark arkaplan ve portreler yerine, farklı kamera açılarının kullanılması olacak.

004.PNG

005.PNG

006.PNG

Yıllık olaylardan farklı olarak bu olaylar tamamen tercihe dayalı. İstemiyorsanız bu olaylarla ilgilenmeyebilirsiniz, bu durumda varsayılan (en tarafsız) seçenek seçilmiş sayılacak.

Bir saray olayıyla etkileşime girmek için yapmanız gereken şey saray görünümünde gördüğünüz karakterlerin üstünde beliren ikona tıklamak. Bu şekilde etkileşime girebileceğiniz bir saray olayı olduğunda, sağdaki panelde bir bildirim göreceksiniz.

007.PNG

Kodlama yönünden bakarsak, saray olayları karakter olaylarıyla benzerlik gösteriyor. En büyük fark court_scene blokları.

Bu kısımda her şeyi detaylıca anlatabilirdim fakat saray olayları kodlama açısından meşakkatli olaylar olduğu için, olay klasörlerinden birine açıklamalar barındıran bir örnek dosya ekledik:

008.PNG

Bu örneğin yeterli olacaktır fakat yine de bazı şeylerin üstünden geçmek isterim:

  1. Her saray olayının bir buton karakteri olması lazım. Bu karakter sizin kendi karakteriniz olsa dahi, bu bilgiyi belirtmelisiniz.
  2. Grup parametresi, karakter sahnesini belirliyor. Bu gruplar ayrı bir şekilde kodlanabiliyorlar (biraz zahmetli), dolayısıyla karakterleri sarayınızda dilediğiniz gibi sergileyebiliyorsunuz. Örnekte yer alan grup kodlarında farklı sahnelerde farklı pozisyonlar yer alıyor ve bu olay tetiklendiğinde bunlardan biri rastgele bir şekilde seçiliyor.
  3. Animasyonlarda tüm standart seçeneklerin yanı sıra, saray sahneleri için bazı yeni seçeneklere sahibiz.

Son olarak, birkaç saray olayı örneği:

009.PNG

010.PNG

011.PNG

Saray olayları oyuna eklediğimiz yegane yeni olay türü değil, onun yanı sıra yeni “düello” olay türü de oluşturduk. Düellolar ilk içerik paketimizle beraber oyuna eklendi ancak oldukça kısıtlı bir alana sahipti ve animasyonlar istediğimiz seviyede değildi. Bu iki alanda bazı çalışmalar gerçekleştirdik:

012.PNG

Tabii ki karakterin elinde gördüğünüz silah, olay metninde bahsedilen silah olacak. Eğer silah olarak bir esere sahiplerse, bu silahı görebileceksiniz.

Bugünlük bizden bu kadar, önümüzdeki geliştirici günlüğünde görüşmek üzere.

Yazar: Ali Alper Duman

Yayın Direktörü @ Strategyturk

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • mahmut: ne zaman güncellenecek ? tarih verin bari
  • Ali: Yeni yamayı bekliyoruz , elinize sağlık

KATEGORİLER

ARŞİV