Europa Universalis IV’te 2022 Yol Haritası ve Geleceği

Europa Universalis IV geliştirici günlüklerinde bu hafta Yol Haritasından ve EU4’ün geleceğinden bahsediliyor.

Merhaba ve bir başka Europa Universalis IV Geliştirici Günlüğüne hoş geldiniz! Bu hafta size geçtiğimiz haftalarda hazırladığımız Yol Haritamızı göstereceğim. Yol Haritası ilerleyen aylarda size sunacağımız içerikler için bir yol gösterici görevi görecek.

Ama her şeyden önce, fark etmişsinizdir ki ben Johan değilim. Bildiğiniz üzere bu tarz şeylerle genelde o ilgilenir. Çünkü kısa süre önce Paradox Tinto’da İçerik Tasarım Koordinatörü olarak terfi edildim. Yeni pozisyonumdan da anlayacağınız üzere artık yeni içeriği koordine edeceğim. Yani, Johan bu görevi bana vererek sıkıcı işten kurtulmaya yeni işimde bana yardımcı olmaya karar verdi.

Yol Haritasına geçelim. Yeni Yol Haritasında geçtiğimiz yıl takip ettiğimiz geliştirme prensiplerini devam ettireceğiz. Bunlar:

  • Ücretli Özellikler bağımsız ve sürdürülebilir olmalı.
  • Hâlâ düzeltilmemiş onlarca hata varken temel özellikler yenilenmemeli.
  • Hata seviyesi olabildiğince azaltılmalı.
  • Görevler, grafikler ve müzik gibi yeni içerikler eklenmeli.
  • Geçtiğimiz yıllarda ilgi gösterilmemiş bölgelere ilgi gösterilmeli.

Şu anda oyunun mevcut halinden oldukça memnunuz ve bir yıl öncekine göre çok daha iyi bir konumda olduğunu düşünüyoruz. Sadece (düşüncesi bile titrememe sebep olan) Leviathan hatalarını düzeltmek ile kalmadık, ayrıca geçmişten kalma pek çok hatayı daha düzelttik (önceki Geliştirici Günlüklerinde de bahsettiğimiz üzere), böylelikle var olan hataların miktarını büyük oranda azalttık ve dengelenmesi gereken oyunun bazı kısımları ile ilgilendik.

Yani, önümüzdeki yamadan ne bekleyebilirsiniz (bu oyunun 1.34 yaması olacak)? Oyunun hata miktarını azaltacağız ve performansını elimizden geldiğince yükseltmeye çalışacağız. Oynanış açısından bakarsak ise Gnivom Yapay Zeka geliştirmeleri yapmaya devam edecek ve çoktan muharebe dengelemesi üzerinde çalışmaya başladık (bunun hakkında önümüzdeki Geliştirici Günlüklerinde konuşacağız, bize kendi testlerimizi bitirdikten sonra dönütlerinizi gönderebilirsiniz). Ayrıca bazı Fikir gruplarını da dengeleyeceğiz (aşırı büyük bir şey yok fakat kullanılma oranlarını biraz değiştirmek istiyoruz). Bunun dışında, Dinler üzerindeki dengelemelerimize de devam edeceğiz, daha çekici hâle getirmek için değişiklikler yapacağız, geçtiğimiz yamalarda olduğu gibi.

Yeni içeriğe değinmek gerekirse, büyük değişiklikler yapmadan önce oyunun mevcut halini geliştirmemiz gerektiğini düşünüyorum. Ayrıca mevcut özellikleri de geliştirebiliriz diye tahmin ediyorum. Yani, bu yüzden daha fazla hükûmet reformu, daha fazla estate ayrıcalığı ve birkaç ufak tefek şey daha görebilirsiniz. Ama ana odağımız yeterince ilgi gösteremediğimiz bölgelerdeki görev ağaçlarını geliştirmek ve yeni görev ağaçları sunmak üzerine olacak, bunun yanında bazı ufak yenilikler de ekleyeceğiz. Bunu da demişken sonraki Geliştirici Günlüğünde bahsedeceğimiz yeni odak bölgemizden ufak bir ipucu:

Bugünlük bu kadar! Yeni gelecek içerikler için oldukça heyecanlıyız ve size söz veriyorum ki dostum Ogele size haftaya Salı daha detaylı içerikler sunacak. Beklemede kalın ve görüşürüz!

Yazar: Akın Yıldızlı

Strateji oyunlarını seviyorum.

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • mahmut: ne zaman güncellenecek ? tarih verin bari
  • Ali: Yeni yamayı bekliyoruz , elinize sağlık

KATEGORİLER

ARŞİV