Europa Universalis IV’te Avustralya Değişiklikleri

https://www.strategyturk.com/wp-content/uploads/2016/08/bannar.jpg

Europa Universalis IV geliştirici günlüklerinde bu hafta Avustralya’da yapılan değişiklikler tanıtılıyor.

Herkese merhabalar, Europa Universalis IV için kaleme alınmış bir başka geliştirici günlüğüne daha hoş geldiniz.

EU4 ekibi Barcelona’ya taşınmadan evvel Avustralya kıtasında bazı çalışmalarda bulunmuştum. Bu kıtanın mevcut yansıtılış biçimi yetersiz seviyedeydi, etrafı wasteland topraklarla kapatılan, birbirine bağlantısı olmayan topraklardan oluşması can sıkıcı olabiliyordu. Bunun yanı sıra, tüm kıtanın kolonileştirilmemiş topraktan ibaret olması, kıtanın Avrupalılar öncesindeki durumunu doğru bir şekilde yansıtmıyordu.

Artık Avustralya kolonileştirilebilir topraklar üzerinden birbirine bağlı, Pilbara kuzey ve batı Avustralya’yı bağlayan bir köprü görevi görüyor.

20210215172646_1.jpg

Yaptığımız bir diğer değişiklik, kıtadaki eyaletler üzerineydi. Avustralya’nın oyundaki diğer koloni bölgeleriyle eş bir öneme sahip olmasını, bölge sayısı olarak da bunu yansıtmasını istedik.

20210215170805_1.jpg

Eyaletleri ve bölgeleri şekillendirirken, koloni öncesi Avustralya sınırlarıyla koloni sınırları arasında bir denge yakalamak istedik. Eyaletlerde koloni sınırları daha ön planda olurken, bölgelerde yerli halkın dağılımı daha ön planda. Aynı zamanda tüm bölgeler yerli ve koloni isimleri olmak üzere bölgenin sahibine göre değişen isimlere sahipler.

1613408346626.png

Avustralya Altın Hücumu gerçek oldu, artık Avustralya toprakları daha yüksek altın şansına sahip, güneydeki bazı topraklarda ise değerli taş bulunabiliyor. Önceden belirlenmiş çeşitli bölgeler ise kömür üretebiliyor.

20210215172855_1.jpg

Şimdi oynanabilen ülkelerden bahsedelim, kuzeyde Larrakia Federasyonunu görüyorsunuz, bu federasyonu oluşturan ülkelerden Larrakia ve Tiwi özel idealara sahip. Larrakia Federasyonu, koloni öncesi dönemde Makassarlılarla yaptıkları ticaretle öne çıkmışlardı. Bu ticaret kıtada Müslüman nüfuzun yayılmasını da beraberinde getirse de, Aborjinler toplu bir şekilde Müslümanlığa geçmediler.

20210215170717_1.jpg

LAR_ideas = {
start = {
global_trade_power = 0.1
trade_efficiency = 0.1
}

bonus = {
global_ship_trade_power = 0.2
}

trigger = {
tag = LAR
}
free = yes #will be added at load.

LAR_makassar_trade = {
merchants = 1
global_foreign_trade_power = 0.1
}
LAR_federation = {
diplomatic_upkeep = 2
}
LAR_dreaming = {
global_autonomy = -0.05
}
LAR_dowed = {
legitimacy = 1
republican_tradition = 0.2
global_unrest = -1
}
LAR_ceremonial_scarring = {
shock_damage = 0.1
}
LAR_hospitality = {
diplomatic_reputation = 2
}
LAR_kenbi_land_claim = {
core_creation = -0.15
}
}
TIW_ideas = {
start = {
female_advisor_chance = 0.75
shock_damage_received = -0.2
}

bonus = {
leader_land_shock = 1
}

trigger = {
tag = TIW
}
free = yes

TIW_yiminga = {
may_recruit_female_generals = yes
global_manpower_modifier = 0.2
}
TIW_dreaming_totem = {
tolerance_own = 2
}
TIW_kulama = {
production_efficiency = 0.1
}
TIW_purrukapali = {
naval_tradition_from_battle = 0.5
}
TIW_marriage = {
heir_chance = 0.5
global_unrest = -1
}
TIW_isolationism = {
land_morale = 0.1
}
TIW_one_people = {
culture_conversion_cost = -0.25
}
}

Güneyde Eora halkı bulunuyor, bu halk Sydney bölgesinin yerlileriydi.

EOR_ideas = {
start = {
diplomatic_reputation = 1
light_ship_power = 0.15
}

bonus = {
num_accepted_cultures = 2
}

trigger = {
tag = EOR
}
free = yes

EOR_lifestyle = {
naval_morale = 0.15
}
EOR_bands = {
state_maintenance_modifier = -0.25
}
EOR_enduring = {
religious_unity = 0.25
tolerance_heathen = 1
}
EOR_protect = {
manpower_recovery_speed = 0.1
global_sailors_modifier = 0.1
}
EOR_sacred = {
own_coast_naval_combat_bonus = 1
}
EOR_pemulwuy = {
land_morale = 0.15
}
EOR_berewaldal = {
merchants = 1
global_foreign_trade_power = 0.1
}
}

Kaurna, Adelaide bölgesinin yerlileri:

KAU_ideas = {
start = {
female_advisor_chance = 0.75
global_tax_modifier = 0.3
}

bonus = {
development_cost = -0.1
}

trigger = {
tag = KAU
}
free = yes

KAU_totemic_matriarchy = {
may_recruit_female_generals = yes
tolerance_own = 2
}
KAU_pangkarra = {
governing_capacity_modifier = 0.1
}
KAU_coastal_pangkarra = {
global_ship_trade_power = 0.2
}
KAU_redgum_shelters = {
build_cost = -0.15
}
KAU_communal_ownership = {
global_unrest = -2
}
KAU_old_tjilbruke = {
stability_cost_modifier = -0.1
reform_progress_growth = 0.15
}
KAU_south_australia_act = {
core_creation = -0.2
}
}

Palava, Tasmanya’nın ilk halkı:

PLW_ideas = {
start = {
stability_cost_modifier = -0.1
land_morale = 0.1
}

bonus = {
monarch_military_power = 1
}

trigger = {
tag = PLW
}
free = yes #will be added at load.

PLW_oyster = {
production_efficiency = 0.1
}
PLW_dual_identity = {
legitimacy = 1
num_accepted_cultures = 1
}
PLW_darwin = {
shock_damage = 0.2
}
PLW_parlevar = {
ae_impact = -0.15
}
PLW_writers = {
technology_cost = -0.1
}
PLW_survivors = {
fire_damage = 0.1
}
PLW_enduring = {
manpower_recovery_speed = 0.25
}
}

Kamilaroi, en kalabalık Avustralya halklarından:

GMI_ideas = {
start = {
land_morale = 0.1
shock_damage = 0.1
}

bonus = {
land_forcelimit_modifier = 0.33
}

trigger = {
tag = GMI
}
free = yes #will be added at load.

GMI_sacred_caves = {
core_creation = -0.15
}
GMI_land_of_languages = {
num_accepted_cultures = 2
}
GMI_fertile_soils = {
development_cost = -0.1
}
GMI_dhulu = {
diplomats = 1
envoy_travel_time = -0.25
}
GMI_matrilineal_lineage = {
legitimacy = 1
republican_tradition = 0.2
female_advisor_chance = 0.5
}
GMI_familial_law = {
global_autonomy = -0.05
}
GMI_red_kangaroo = {
global_unrest = -2
}
}

Ve son olarak jenerik Avustralya ideaları:

generic_aboriginal_ideas = {
start = {
tolerance_own = 1
stability_cost_modifier = -0.1
}

bonus = {
shock_damage = 0.1
}

trigger = {
culture_group = aboriginal_australian
}
free = yes

aborig_art = {
prestige = 1
}
aborig_fire_stick_farming = {
development_cost = -0.1
}
aborig_walkabout = {
movement_speed = 0.1
}
aborig_outback = {
land_attrition = -0.1
}
aborig_sacred = {
global_tax_modifier = 0.1
}
aborig_dreamtime = {
religious_unity = 0.2
}
aborig_music = {
improve_relation_modifier = 0.2
}
}

Aborjinler elbette tek bir kalıp halinde değil, bu sebeple bazı alt kültürler oluşturduk. Eğer tam olarak doğru bir şekilde yansıtmak isteseydik, her bölgede farklı bir kültür olması gerekirdi. Bu sebeple oynanış açısından bazı kültürleri tek çatı altında topladık.

20210215173636_1.jpg

Bunların yanı sıra, tüm Aborjinler yeni Alcheringa dinine mensup olarak oyuna başlıyor. Koloniciler bu dini “Rüya vakti” olarak nitelendiriyordu. Alcheringa Avustralya’daki farklı inançları kapsıyor, her ne kadar farklı inançlar farklı unsurlara sahip olsa da, ortak öğe olarak “Rüya” konsepti öne çıkıyordu. Mitlerin ve efsanelerin yaşandığı bu zaman aralığının, günümüzde de devam etmekte olduğu düşünülüyordu.

20210215173412_1.jpg

Her Aborjin halkı kendi panteonlarına ve “Rüya hikayelerine” sahip, Alcheringa Fetişist kült sistemini andıran bir sistemi kullanıyor. Görevlerle yeni hikayeleri aktifleştirebiliyorsunuz. Bu görevlerde yapmanız gereken şeyler çeşitlilik gösterebiliyor, kimileri muharebede düşmanı yenilgiye uğratmanızı isterken, bir diğeri ilk defa okyanusa açılabilecek bir gemi inşa etmenizi veya Maluku ticaretini domine etmenizi isteyebiliyor.

Son olarak Aborjinler yeni birim modellemelerine sahip:

image_21.png

Okuduğunuz için teşekkürler.

Yazar: Ali Alper Duman

Yayın Direktörü @ Strategyturk

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

STRATEGYTURK TWITTER

Hearts of Iron IV'te İkmal Sistemi ve Demir Yolları https://t.co/NdlZbDMOT2
Strategyturk Crusader Kings III Türkçe Yama 1.3 (%100) Çıktı https://t.co/7eGbRmFjJs

Strategyturk Arşiv