Europa Universalis IV’te Kilwa ve Mutapa Görev Ağaçları

Europa Universalis IV geliştirici günlüklerinde bu hafta Kilwa ve Mutapa görev ağaçlarından, Afrika’da kurulabilen yeni ülkelerden ve eklenen yeni Estate ayrıcalıklarından bahsediliyor.

Önümüzdeki Afrika yamasının 5. Geliştirici Günlüğüne hoş geldiniz!

Bugün Doğu Afrika ve Afrika’nın güneyindeki en büyük iki ülkeye bakacağız: Kilwa ve Mutapa, ayrıca Afrika’daki kurulabilir birkaç ülkeye. Gösterilen etkiler ve sayıların hala test aşamasında olduğunu unutmayın ve dönütlerinizi almaya devam etmek istediğimizden bazılarının çıkmadan önce değişebileceği aklınızda bulusun. Hadi Kilwa ile başlayalım!

dd_zan_missions.png

Kilwa tarihsel olarak Doğu Afrika’da Uzak Doğu’ya bağları olan güçlü bir ticaret ülkesiydi. Bunu yansıtmak için görev ağacı büyük oranda deniz gücüne ve Zanzibar’a ulaşan ticaret rotalarında ticari üstünlüğe odaklanıyor.

Soldaki ilk sütun Mutapa’nın altın kaynaklarını ve Afrika’nın güneyinin kolonileştirilmesini içeriyor. “The Gold of Zimbabwe” görevi size fena olmayan bir conquistador verecek, onunla birlikte Ümit Burnu’nu keşfedebilirsiniz. “The Uncharted South” görevi ise hayatınızı daha kolay kılmak için size 30 yıl boyunca bir Kolonici verecek.

İkinci sütun ana topraklarınızın gelişimine odaklanırken üçüncü sütun ise Zanzibar ticaret bölgesinin kıyısının ve Aden Körfezi’nin Afrika kıyısının fethini içeriyor. Son hedefiniz “Claim Trade Hegemony” ise ticaret akışını ana noktanıza toplamak ve onu korumak. Bunu başarırsanız oyunun geri kalanı boyunca %15 Trade Efficiency artışı kazanacaksınız.

Son olarak ise dördüncü ve beşinci sütunlar Malakka ve Moluka ticaretinde üstünlük kurmanıza odaklanıyor. Bu görevler size kolonileştirme bonusu verse de sadece ticaret yoluyla tamamlamanız da mümkün. Koloni yapmak zorunda değilsiniz, Avustralya görevi hariç.

Üstüne daha fazla değinmek istediğim bir görev var, ki tahmin edebileceğiniz üzere kendini bayağı öne çıkaran bir görev: “Rocennect with Persia”. Kilwa efsanelerine göre, Kilwa sultanlığı Şirazlı Pers Emir Al-Hassan’ın yedi oğlundan biri tarafından kurulmuş. Efsanenin tarihi temeli tartışmalı olsa da Kilwa’yı yöneten hanedana meşruiyet kazandırdığı aşikar. Görev bir adım daha ileriye gidip geldiklerine inandıkları ana vatanlarıyla ilişki kurmalarını sağlıyor.

Görevi Şiraz toprağının sahibi ile müttefik olarak ya da toprağın sahibi ile savaşta olmadan toprağın üstünde bir askeri birim bulundurarak tamamlayabilirsiniz, nasıl yapacağınız size kalmış.

Görevi tamamlamak aşağıdaki olaya sebep olacak:

dd_zan_embassy.png

Tabii ki Şiraz’ın sahibi de Kilwa ile etkileşim kurma olayı ile karşılaşacak:

dd_zan_persia_embassy.png

dd_zan_kilwa_embassy.png

Elçilikler güzel pasif bir etki olmasının yanı sıra iki ülke için ara sıra yararlı olaylara da sebep olabilecekler. Toplam 3 farklı rastgele olay bulunuyor:

dd_zan_kilwa_embassy_event.3.png

dd_zan_kilwa_embassy_event.2.png

dd_zan_kilwa_embassy_event.1.png

Üç rastgele olayın da 10 yıl bekleme süresi ve yaşanması için 5 yıllık bir zamanı var. Ayrıca Kilwa için iki olay daha var, bunlar çok daha nadir:

dd_zan_kilwa_embassy_event.4.png

dd_zan_kilwa_embassy_event.5.png

Ayrıca belirtmeliyim ki iki ülkeden biri elçiliği kaybederse, diğeri de kaybediyor ve iki ülkenin diplomatik ilişkileri kötüleşiyor.

Görev ağacının dışında Kilwa kendi fikirlerine de sahip olacak!

ZAN_ideas = {
start = {
naval_forcelimit_modifier = 0.25
global_ship_trade_power = 0.2
}

bonus = {
global_trade_power = 0.1
}

trigger = {
tag = ZAN
}
free = yes

zan_kilwa_latitude_staves = {
trade_range_modifier = 0.25
range = 0.2
}

zan_shirazis_legacy = {
legitimacy = 1
}

zan_the_deal_with_almuli = {
diplomatic_reputation = 1
trade_company_investment_cost = -0.1
}

zan_kilwa_the_melting_pot = {
idea_cost = -0.05
}

zan_gold_of_sofala = {
monthly_gold_inflation_modifier = -0.2
inflation_reduction = 0.03
}

zan_trade_center_of_zanzibar = {
merchants = 1
}

zan_center_of_migration = {
development_cost = -0.1
}
}

Bundan da bahsettiğimize göre Mutapa’ya geçebiliriz!

dd_zim_missions.png

Mutapa, Zimbabwe’nin devamı olan devlet ve bu yüzden görev ağacınız eski devletin başarılarını aşmak üzerine kurulu. Mutapa olarak başkentiniz Zimbabwe ile başlıyorsunuz, şehir oyun başladıktan kısa bir süre sonra büyük bir gerileme haline girecek:

dd_zim_city_event.png

Görev ağacının üçüncü sütunu şehri eski ihtişamına ulaştırmayı konu alıyor. “Fate of Zimbabwe” görevi oldukça yardımcı olacak çünkü özel ver ödüle sahip: bina inşa ederek gelişmişlik arttırma.

dd_zim_fate_of_zimbabwe.png

Binalardan elde ettiğiniz gelişmişlik binanın etkisi ile ilişkili. Yani aşağıdaki binaları inşa ederek belirtilen gelişmişliği elde ediyorsunuz:

  • Ticaret Binaları, Yerel Üretimi 1/2/3 arttırır.
  • Donanma Binaları, Yerel Üretimi 1/2 arttırır.
  • Ordu Binaları, Yerel İnsan Gücünü 1/2 arttırır.
  • Üretim Binaları, Yerel Üretim 1/2 arttırır.
  • Hükûmet Binaları, Yerel Vergiyi 1/2 arttırır.
  • Vergi Binaları, Yerel Vergiyi 1/2 arttırır.
  • Üniversiteler, Yerel Vergiyi 2 arttırır.
  • Ramparts, State House ve Soldier’s Households hariç tüm fabrika binaları Yerel Gelişmişliği 2 arttırır.
  • State House, Yerel Vergiyi 2 arttırır.
  • Soldier’s Households, Yerel İnsan Gücünü 2 arttırır.

Belirtmeliyim ki mevcut bir binayı geliştirmek daha az gelişmişlik ekliyor. Örneğin: bir katedral inşa ederseniz 2 Yerel Vergi kazanıyorsunuz. Size 1 Yerel Vergi veren bir kilise inşa edip sonradan bir katedrale yükseltirseniz 1 Yerel Vergi ekleniyor.

Bu yolla “Restore Zimbabwe” görevini tamamlamanız biraz daha kolay olacak çünkü görevi tamamlamak için Zimbabwe’de 20 gelişmişliğe sahip olmanız gerekiyor. Ödül olarak “Abandoned Ruins” etkisi kalkıyor ve oyunun geri kalanı boyunca toprakta %15 Gelişmişlik Arttırma Maliyeti düşüşü elde ediyorsunuz. Ayrıca 0.5 Meşruluk artışı da veriyor.

400 gelişmişliğe ve eski Zimbabwe’nin sınırlarına ulaştığınızda “Eclipse Great Zimbabwe” görevini tamamlayabiliyorsunuz. Ülkenizi İmparatorluk seviyesine çıkarıyor ve aşağıdaki olaya sebep oluyor:

dd_zim_form_zimbabwe.png

dd_zim_zimbabwe.png

(Görselde gördüğünüz sınırlar Zimbabwe’yi kurmak için gerekli değil)

GZI_ideas = {
start = {
fort_maintenance_modifier = -0.1
land_morale = 0.15
}

bonus = {
trade_efficiency = 0.2
}

trigger = {
tag = GZI
}
free = yes

gzi_stone_masonry = {
build_cost = -0.15
great_project_upgrade_cost = -0.1
}
gzi_ivory_trade = {
global_trade_goods_size_modifier = 0.1
}
gzi_gold_deposits = {
global_tax_modifier = 0.1
monthly_gold_inflation_modifier = -0.2
}
gzi_zimbabwes_walls = {
defensiveness = 0.25
}
gzi_lay_of_the_land = {
hostile_attrition = 1
}
gzi_tributary_system = {
vassal_income = 0.2
}
gzi_zimbabwe_birds = {
production_efficiency = 0.15
}
}

Üçüncü sütun ise Zimbabwe’ye odaklanıyor. İlki Mutapa’nın iç, dini istikrarı ile alakalı. İkinci sütun ise Afrika’nın güneyini kontrol altına almaya ve büyük güçlerden biri olmanıza odaklanıyor. “Great Power of Africa” görevi özellike en büyük üç güçten biri olmanızı istiyor (Rights of Man ya da Emperor’a sahip değilseniz 700 toplam gelişmişliğe sahip olmanız gerekiyor) ve en az 100 birimlik bir ordunuz olması gerekiyor. Ödül olarak kalıcı 25 Power Projection kazanıyorsunuz.

Dördüncü sütun ise Kilwa’nın ticaret görevlerine benzer. Fakat daha çok Çin ticaretini kontrol altına almaktan ziyade Çin ticaretine girmeye odaklanıyor.

En sağda ise sonuncu sütunumuz var, bu görevler ise ordunuzu yenilemek ve Ngunileri ordunuza katmak ile alakalı. “Recruit the Nguni” görevi güçlü askeri bir ülkeye geçip hâlâ karşısında bir engel bulmak isteyenler için ilginç olabilir. Bunun için 15. İdari Teknolojiye ulaşmalı (“Military Administration” Teknolojisi), Metetwa ve Natal’ın insan gücü gelişmişliğini 8’e yükseltmelisiniz. Ardından bu güzel olay ile karşılaşacaksınız:

dd_zim_zulu.png

dd_zim_zulu_tag.png

Zulu oynaması eğlenceli bir ülke olarak tasarlandı, bu yüzden gerçeğe nazaran çok daha erken ortaya çıkacaklar. Bu da onlara özel bir görev ağacı yapmamamızın sebebi. Fakat, Zulu doğrudan Nguni’nin askerileştirilmesinden ortaya çıktığından fikirleri Shaka Zulu’nun reformlarından oldukça etkileniyor:

ZUL_ideas = {
start = {
army_tradition_from_battle = 1
land_forcelimit_modifier = 0.25
}

bonus = {
discipline = 0.05
}

trigger = {
tag = ZUL
}
free = yes

zul_confederacy_of_clans = {
stability_cost_modifier = -0.1
}
zul_the_ukubuthwa = {
manpower_recovery_speed = 0.2
}
zul_the_impi_warriors = {
infantry_power = 0.1
shock_damage = 0.1
}
zul_zulu_expansion = {
core_creation = -0.1
years_of_nationalism = -3
}
zul_warrior_culture = {
land_morale = 0.15
}
zul_shaka_reforms = {
reform_progress_growth = 0.1
governing_capacity_modifier = 0.1
}
zul_conquest_through_patronage = {
accept_vassalization_reasons = 10
}
}

Ayrıca Zulu’yu oluşturmak için Mutapa olarak başlamanıza gerek yok. Başkenti Afrika’nın güneyinde olan tüm ülkeler “Militarize the Nguni” kararına sahip ve gereksinimleri Mutapa’nın görevi ile aynı. Büyük değişiklik ise anında bir olay yaşanmıyor. Bunun yerine 2 yıllık insan gücünüzü kazanıyorsunuz ve iki Nguni toprağında 25 yıl boyunca 5 huzursuzluk kazanıyorsunuz. Ayrıca aşağıdaki olay da yaşanabiliyor:

dd_zulu_event.png

YZ bu kararı almaya çalışmayacak. “Rise of the Zulu” olayı kendiliğinden yıl 1750 ve sonrasında yaşanabiliyor ve en geç 1816 civarında yaşanması kesinleşmiş durumda.

Kurulabilen ülkelerden bahsetmişken: 1.32 yaması ile Afrika’ya ekleyeceğimiz bir sürü kurulabilen ülke var (bir tane de Orta Doğu’ya). Eklenecek ülkelere aşağıda göz atabilirsiniz!

dd_kitara.png

KIT_ideas = {
start = {
infantry_power = 0.1
manpower_recovery_speed = 0.15
}

bonus = {
stability_cost_modifier = -0.15
}

trigger = {
tag = KIT
}
free = yes

kit_legacy_of_the_gods = {
legitimacy = 1
tolerance_own = 2
}
kit_empire_of_the_light = {
prestige = 1
}
kit_memory_of_aksum = {
embracement_cost = -0.2
}
kit_lakes_dominance = {
discipline = 0.05
}
kit_bachwezi_earthworks = {
build_cost = -0.1
}
kit_nile_conquest = {
core_creation = -0.15
}
kit_rich_history = {
culture_conversion_cost = -0.25
}
}

dd_nubia.png

NBI_ideas = {
start = {
land_morale = 0.15
hostile_attrition = 1
}

bonus = {
prestige = 1
}

trigger = {
tag = NBI
}
free = yes

nbi_our_land = {
global_unrest = -2
stability_cost_modifier = -0.15
}

nbi_religious_friction = {
global_missionary_strength = 0.02
}

nbi_desert_knowledge = {
land_attrition = -0.1
}

nbi_military_strength = {
discipline = 0.05
}

nbi_nile_control = {
trade_efficiency = 0.1
production_efficiency = 0.1
}

nbi_christian_ties = {
tolerance_own = 2
}

nbi_egyptian_relations = {
adm_tech_cost_modifier = -0.1
}
}

dd_aksum.png

AKS_ideas = {
start = {
prestige_decay = -0.01
land_morale = 0.15
}

bonus = {
global_manpower_modifier = 0.33
}

trigger = {
tag = AKS
}
free = yes

aks_stellae_builders = {
prestige = 1
}

aks_legacy_of_king_kaleb = {
ae_impact = -0.15
}

aks_persian_revenge = {
province_warscore_cost = -0.25
}

aks_christianity_stronghold = {
tolerance_own = 2
}

aks_mediterranean_contacts = {
technology_cost = -0.1
}

aks_trade_hub = {
trade_efficiency = 0.15
}

aks_coin_minting = {
inflation_reduction = 0.1
}
}

Pavía, Yahudiliğin yeni mekanikleri olacağından zaten bahsetmişti. Bu yüzden Yahudi ülkelere biz de bir şey eklemek istedik, karşınızda kurulabilir ülke İsrail!

dd_israel.png

ISR_ideas = {
start = {
legitimacy = 1
religious_unity = 0.25
}

bonus = {
diplomatic_reputation = 1
}

trigger = {
tag = ISR
}
free = yes

end_of_diaspora = {
global_unrest = -1
church_power_modifier = 0.15
}
national_myths_restored = {
discipline = 0.05
}
return_home = {
production_efficiency = 0.2
}
jewish_trade_tradition = {
trade_efficiency = 0.1
trade_steering = 0.1
}
pious_people = {
tolerance_own = 2
}
people_of_exile = {
development_cost = -0.1
}
the_chosen_people = {
land_morale = 0.1
}
}

Butua olarak Rozwi’yi kurabilirsiniz fakat fikirleriniz değişmeyecek. Basit bir renk ve bayrak değişimi, ayrıca beleşe krallık seviyesine de çıkabilirsiniz.

dd_rozwi.png

Ayrıca bu ikisi de artık kurulabilir ülkeler!

dd_mossi_hausa.png

Bunun dışında Sokoto’yu kurma kararı da geliştirildi, artık daha erken kurabiliyorsunuz – gereksinimleri sağlarsanız tabii.

dd_sokoto_decision.png

dd_sokoto.png

Değinmek istediğim son bir şey: Son geliştirici günlüğümde Fetişizm’in bazı güçlendirmelere sahip olacağından bahsetmiştim. Ayrıca size varisleriniz için kült fikrini de tanıtmıştım. Bu mekanik Kongo için bir görev ağacı ödülü olsa da dünyadaki tüm Fetişist ülkeler erişebiliyor fakat farklı bir şekilde. 1.32 ile birlikte bir sürü yeni estate ayrıcalığı ekliyoruz ve bu ayrıcalıklar ile oyun deneyiminizi geliştirebilirsiniz. Yeni eklediğimiz ayrıcalıkların kısa bir listesi karşınızda:

dd_fetishist_privileges.png

Bu ayrıcalıklar “Rights of Man”in bir parçası.
“Embrace Singular Cult” mevcut kültünüzün etkisini %100 arttırıyor.
“Embrace Singular Cult”, “Build Shrines for Heirs” ve “Flexible Cults” ile aynı anda aktif olamıyor.

Ayrıca Müslüman ülkeler için iki yeni ayrıcalığa sahibiz:

dd_muslim_privileges.png

Bu ayrıcalıklar “Cradle of Civilization”un bir parçası.

Ayrıca ücretsiz yamanın parçası olan ayrıcalıklar da var!

dd_clergy_privileges.png

dd_nobles_privileges.png

Değerlerin hepsi değişmeye açık. Bu ayrıcalıklar ile alakalı ilk izlenimlerinizi ve dönütlerinizi bekliyoruz ki onları daha dengeli bir şekilde çıkarabilelim.

Bunu da söylediğime göre umarım bu geliştirici günlüğünden zevk almışsınızdır! Pavía, geriye kalan görev ağaçları ve Yahudilik mekanikleri ile devam edecek. O zamana kadar size mutlu bir hafta diliyorum!

Yazar: Ali Alper Duman

Yayın Direktörü @ Strategyturk

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • Turgut: Bazı milletlerde var. Balon işi.
  • mahmut: ne zaman güncellenecek ? tarih verin bari

KATEGORİLER

ARŞİV