Europa Universalis IV’te Yönetim Kapasitesi ve Sanayileşme

Europa Universalis IV geliştirici günlüklerinde bu hafta Yönetim Kapasitesi mekaniği ve Sanayileşme enstitüsü tanıtılıyor.

Herkese merhabalar, bugün sizlere Emperor eklentisiyle birlikte çıkacak olan 1.30 yamasındaki iki değişiklikten bahsedeceğim. Eğer yayınlarımızı pür dikkat takip ediyorsanız, bu değişikliklerden haberdar olmanız muhtemel.

İlki Yönetim Kapasitesi değişikliği ve Hükümet Reformları İlerlemesinde dengelemeler. Artık Hükümet Reformu değiştirmek 10 yolsuzluğa sebep olmuyor, bunun yerine seçtiğiniz yeni seviyeye geçmek için Hükümet Reformu ilerlemesi katetmeniz gerekiyor.

upload_2020-4-7_11-4-25.png

Şimdi hem Yönetim Kapasitesi hem de Reform İlerlemesini ilgilendiren yeni bir mekanikten bahsedelim. Reform İlerlemesi orijinal tasarımında imparatorluğunuz ne kadar büyükse o kadar yavaş dolması gereken bir barı ifade ediyordu, bu sebeple imparatorluğunuzun otonomi seviyesi bu ilerlemeyi etkiliyor – keza genişleyen bir ülkeyseniz ortalama otonomi seviyeniz diğerlerinden daha yüksek olacak demektir.

Bu kapsamda oyunculara hükümet reformu geçirmektense, ülkelerinin idari kapasitelerini arttırma ve böylelikle fethedilmiş daha fazla toprağı eyalet haline dönüştürebilme fırsatı tanımak istedik. Bu eylemi her kullandığınızda maliyetinin arttığını fark edeceksiniz.

Böylelikle oyuncular hangi toprakların eyalet, hangisinin değil, hangisinin ticaret şirketi gibi kararların yanı sıra artık hükümetlerini modernleştirmekle, elde ettikleri toprakları tam anlamıyla ülkeye entegre etmek arasında bir karar vermesi gerekecek.

upload_2020-4-7_11-20-41.png

Bir diğer yeniliğimiz, yamanın oyunun son dönemine yaptığı eklemelerin bir başkası. Oyunun son 80 senesinin herhangi bir teknolojik atılım olmadan geçildiğini gördüğümüz için oyuna Sanayileşme olmak üzere yeni bir enstitü ekledik. Sanayi Devrimi 1750’li yılların biraz ilerisinde, kömür ve buharlı makinaların kullanımının artmasıyla patlak vermiş bir olay.

Bu enstitünün bir toprakta çıkması için toprağın 30 gelişmişliği geçmiş olması, Ocak binasına sahip olması ve toprağın sahibinin demir, kumaş veya kömürde dünya lideri olması gerekiyor. Eğer sene 1760’tan önceyse, bölgenin dünyanın en zengin ticaret merkezine bağlı olması gerek. Eğer oyuncunun Rule Britannia eklentisi yoksa kömür ve ocak şartları yerini demir ve kumaş fabrikalarına bırakıyor.

Böylelikle güçlü ekonomiye sahip ülkeler oyunun son döneminde teknolojik avantaj elde ediyorlar.

Bugünlük bizden bu kadar, önümüzdeki hafta İmparatorluk Meclisi’ni ilgilendiren meselelerden bahsedeceğiz.

Yazar: Ali Alper Duman

Yayın Direktörü @ Strategyturk

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • Turgut: Bazı milletlerde var. Balon işi.
  • mahmut: ne zaman güncellenecek ? tarih verin bari

KATEGORİLER

ARŞİV