Stellaris’te 3.3 Yapay Zeka Geliştirmeleri ve Gelecek Hedefleri

ste.jpg
Stellaris geliştirici günlüklerinde bu hafta planlanan yapay zeka geliştirmelerine dair bilgiler veriliyor.

Herkese merhabalar, ben Guido. Bugün sizlere yapay zekadan bahsedeceğim.

Yapay Zeka Yorumları

İlk olarak yapay zeka üzerinde yaptığımız son değişikliklerin ardından gelen destek mesajları için teşekkür etmek isterim. Birçoğunuzun bu değişikliklerle ilgilenip, neyin çalıştığı, neyin daha farklı olabileceği gibi alanlarda bize destek olması bizim için büyük bir şans.

İnsanların yapay zekayı daha iyi hale getirmek için gerçekleştirdiğimiz bu çalışmaları desteklemesi çok güzel.

Genel olarak, yapay zeka 3.2 sürümünde 3.1 ve 3.0 sürümüne nazaran daha iyi bir durumda. Şu anda yapay zekanın oyunda yapılan denge değişikliklerine uyum sağlaması, geçtiğimiz aylarda ve hatta yıllarda eklenen bazı özellikleri daha iyi kullanabilmesi için çalışmalar gerçekleştiriyoruz. Ufukta ekonomi odaklı çok sayıda güçlendirme görünüyor.

Gelen yorumlar arasında en çok hoşuma gidenlerden biri şuydu:

ai_feedback_5.jpg

Bu oldukça büyük bir başarı zira QA çalışanlarımızı yenmek zannettiğiniz kadar kolay değil.

Elbette yapay zekanın halen sorunlar yaşadığı bazı alanlar var. Bu alanların tespit edilmesinde sizin yardımınıza ihtiyacımız var, kendi başımıza her problemi tespt etmemiz mümkün değil.

Örneğin yapay zeka Void Dweller olarak oynarken sorun yaşıyor. Habitatları nereye inşa edeceklerini, neye ihtiyaç duyduklarını öngöremiyor. Maden eksiği varsa, maden istasyonlarına habitatı nasıl inşa edeceğini bilmiyor. Buna ek olarak köleler ve robotlarda, yapay zekanın bazı hamleleri ekonomik ölüm spiraline sebep olabiliyor. Özellikle yiyecek ve tüketim ürünleri aynı anda biterse yapay zeka bu sorunun üstesinden gelemiyor.

Ek olarak, yapay zeka gezegen sınıflandırmasında da bazı sorunlar yaşıyor. Yapay zekanın bir gezegenin sanayi bölgelerini tamamen alaşım üretimine yönlendirmesi gibi hamleler yaptığını görmeniz mümkün değil. Aynı şekilde, Forge World yapmış bir oyuncudan gezegen fethetmesi durumunda yapay zeka nasıl bir yaklaşım benimsemesi gerektiğine karar veremiyor.

Gelecek Hedeflerimiz

Geleceğe dair bazı ek hedeflerimiz var. Her şeyin değişebileceğini, bazı şeylerin düşünülenden daha zor olabileceğini unutmayın. Bu durum aşağıda belirtilen maddelerin garantisinin olmadığı anlamına geliyor. Bunlar şu anda üstüne gittiğimiz ve gelecekte çalışmalar yapmak istediğimiz alanlar:

  • Ekonomi Planlarında Kademelendirme: 

    Yapay zekanın oyunun orta ve son dönemlerinde daha iyi olmasını istiyoruz. Şu anki ekonomi planında, koşul gelirler statik olarak belirleniyor. Örneğin aylık 500 gelire ulaştığında onu daha fazla arttırmaya çalışmıyor. Bu yaklaşım oyunun önemli bir kısmında işlese de, oyunun son döneminde oyuncuyla rekabet ederken yetersiz kalıyor. Bu noktada ekonomi planlarında sonsuza dek artabilecek bir kademelendirme düşünüyoruz. 500 gelire ulaştığında yapay zekanın hedef yükselttiğini göreceksiniz.

  • Gezegen Sınıflandırmaları: 

    Yapay zeka farklı gezegenlerde farklı sınıflandırmalar yapabilmeli. Generator World, Industry World, Forge World, Mining World vs. Bu noktada yapay zeka tıpkı oyuncu gibi, yeni kolonileştirdiği gezegenin ihtiyacı olan şeylere öncelik verip, gezegen belli bir seviyeye ulaştıktan sonra districtlerde değişiklikler yaparak her gezegenin üretimini belli bir odak doğrultusunda ayarlayabilmeli. Bu noktada bazı çalışmalarımız oldu ve aldığımız sonuçlar oldukça umut verici.

Hibrit dünyalar olabiliyor, aşağıda gördüğünüz üzere:

Görsel

Aynı zamanda districtler üzerinde uğraşarak Generator World yapıp, binaları bu doğrultuda şekillendirebiliyorlar, bu örnekte Energy Grid:

Görsel

Bu gezegen sanayi dünyası haline getirilmiş durumda:

Görsel

  • Özel Nüfus Yönetimi: 

    Yapay zekanın sorun yaşadığı hususlardan birisi çokkültürlü gezegenler. Farklı nüfus türleri, hele ki köleler ve robotlar olduğunda yapay zeka robotların araştırmacı mesleğine sahip olamayacağını fark edip, araştırma binası yapmamayı öğrenmesi gerekiyor.

  • Hızlı Genişleme:

     Yapay zeka bilim gemisi gönderip kolonileştirecek gezegenler ararken, oyuncunun yaptığı gibi içinde gezegen olan sistemlere öncelik tanımıyor. Bunu yapabilmesini sağlayarak erken dönem genişlemesini hızlandırmayı umuyoruz. Aynı zamanda sahip olduğu alaşımı koloni gemisi yapmak yerine sahip olduğu corvetteleri geliştirmek için kullanıyor. Bu gibi ufak şeylerde değişiklik yaparak yapay zekanın daha hızlı genişlemesini sağlayabiliriz.

  • Makine İmparatorluk Amenity Yönetimi:

     Makine İmparatorluklara dair önemli bir problem, Amenity üreten specialistlere sahip olmamaları. Bu sebeple bakım dronlarına odaklanıyorlar, bu da maden veya alaşım gibi daha kullanışlı kaynaklar yerine amenity’e odaklanılmasına sebep oluyor. Yapay zekanın yeterli amenity’e sahip olduktan sonra bakım dronlarına verdiği önceliği azaltması ve dronları daha kullanışlı işlere yönlendirmesi üzerine çalışmalarımız olacak.

  • Ölüm Spiralleri:

     Bazı durumlarda yapay zeka ikilemde kalarak hem yiyecek hem de tüketici ürünlerinde eş zamanlı bir şekilde eksiye düşebiliyor. Tüketici ürünü üreten meslek yaratamıyorlar çünkü bunun için yiyecek gerekiyor, yiyecek üreten meslek yaratamıyorlar çünkü bunun için tüketici ürünü gerekiyor. Yapay zekanın bu durumlarda kazanım odaklı hareket etmesi ve bu gibi ikilemlerden kurtulması üzerine çalışmalarımız olacak.

Görsel

Yapay Zeka Müttefikler

Ve son olarak, en büyük ve en kullanışlı değişiklik. Yukarıda kırmızıyla gösterilen butonu hatırlıyor musunuz?

Bu butona “take point” deniyor, müttefik filoların sizin filonuzu takip edip, ona bağlanarak çok daha güçlü bir filo ortaya çıkartmanızı sağlıyordu.

Bu özellik üzerinde tekrar çalışmalarımız oldu, bu çalışmalar neticesinde müttefik sahibi olmak çok daha faydalı bir hal aldı. Savaş lideri olduğunuz savaşlarda bu butona tıklıyorsunuz ve müttefik imparatorluklar filolarını sizin filonuza yaklaştırıp size bağlıyor.

Kriz saldırılarında, kriz gemileri bölgenize veya müttefiklerinizin bölgesine girdiğinde bu davranış otomatik olarak aktifleşiyor ve kriz sona erene dek aktif kalmaya devam ediyor. Böylelikle müttefiklerinizle kriz bölgesine ilerleyip, onları yenebiliyorsunuz.

AIFleetFollow.gif

Ek olarak, yapay zeka size gönderdiği küçük filoları birleştiriyor. Böylelikle 58 tane tek gemiden oluşan filonun takip ettiğini görmüyorsunuz.

AIMerge.gif

3.3 yamasının çok kapsamlı olması beklenmiyordu fakat özellikle yapay zeka alanında önemli ilerlemeler kaydediyoruz. Yapay zekanın öncelikli olarak ekonomi yönetimini hızlandırmamız gerekiyor, birçok diğer alan imparatorluğun ekonomisine bağlı olarak güçlenip zayıflayan alanlar. Genel olarak yapay zeka performansından memnun olmaya başladığımız seviyelere yaklaştığımızı söyleyebilirim.

Bu çalışmaları bitirdikten sonra daha havalı şeylere odaklanacağız, mesela yapay zeka imparatorlukların birbirlerinden farklı hareket etmelerini istiyoruz.

  • Ekonomi Planlarında YZ Kişiliği:

     Yapay zeka imparatorluklar sahip oldukları ideolojiler doğrultusunda farklı kaynaklara farklı öncelik verebilmeli. Maneviyatçı imparatorluklar unity’e odaklanırken, materyalistler bilime odaklanabilmeli.

  • Teknoloji Planlamasında YZ Kişiliği:

     Yukarıdaki maddenin teknoloji tercihi için de etkili olmasını istiyoruz. Örneğin militarist imparatorluklar silahlara ve yeni gemi türlerine odaklanırken, barışçıl imparatorluklar ekonomiye ve yıldızüssü geliştirmelerine odaklanmalı.

Forum Soruları

Son olarak, forumda denk geldiğimiz bazı soruları yanıtlamak istiyorum.

1. Çok sayıda kayıt dosyası içeren, yapay zekaya dair analizlerin bulunduğu konu hakkında:

Tüm kayıt dosyalarını inceledik ve bahsedilen sorunların 3’te 1’inin ölüm spirali, diğer 3’te 1’lik kısmın habitat, son kalan kısmın ise bu günlükte bahsettiğimiz diğer hususlarla alakalı olduğunu gördük. Kayıt dosyaları üzerinde incelemeler yapmak yaptığımız değişikliklerin bu spesifik sorunları giderme noktasında faydalı olup olmayacağını görmemizi sağlıyor. Zaman ayırıp bunları paylaştığınız için teşekkürler.

2. Son geliştirici günlüğündeki ekran görüntüleri hangi zorluk ayarından?

Her zaman “Ensign” ayarını kullanıyoruz. Buradaki amaç temel yapay zeka davranışını geliştirmek, bu sebeple zorluk ayarı üzerinden bonus alması çok da mantıklı değil.

3. Yapay zeka gerekli gördüğü takdirde spesifik bir gezegeni baştan inşa edebiliyor mu?

Hayır, eğer yapay zeka bir gezegen fethederse ve bu gezegen yapay zekanın hiçbir işine yaramıyorsa, bu durum böyle kalmaya devam ediyor. Yapay zekanın gelecekte gezegen yönetimini güçlendirmeyi hedefliyoruz ve bir yerden sonra baştan inşa edebilmesine yönelik adımlar atabiliriz.

4. Ekonomi alt planları idari kapasiteyi de hesaba katmalı.

Evet katmalı, ancak unity ve empire sprawl üzerinde değişiklikler yaptığımız için ilk olarak onların tamamlanmasını bekliyoruz. Ardından yapay zekanın bu unsurlara uyum sağlaması için çalışabiliriz.

5. Komplo Teorisi: Aslında oyundaki yapay zeka çok zeki fakat insanların Stellaris yapay zekasının robot isyanı başlatacağından şüphelenmemesi adına özellikle saçma hareket ediyor.

Size Paradox’ta çalışanlar olarak robot olmadığımızı kesin bir dille söyleyebilirim. Bizim de derimiz var. Bu deriler insan vücudu üzerinde doğal olarak meydana gelen deriler. Robot olsaydım, oksijen solumaktan bu kadar keyif almazdım.

Okuduğunuz için teşekkürler, görüşmek üzere.

Yazar: Ali Alper Duman

Yayın Direktörü @ Strategyturk

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • mahmut: ne zaman güncellenecek ? tarih verin bari
  • Ali: Yeni yamayı bekliyoruz , elinize sağlık

KATEGORİLER

ARŞİV