Stellaris’te Unity Değişiklikleri #1

ste.jpg

Stellaris geliştirici günlüklerinde bu hafta yeni unity sisteminden bahsediliyor.

Bugün 215. geliştirici günlüğünde bahsettiğimiz Unity değişikliklerinin amaçları hakkında bilgi vererek başlayacağız, nasıl ilerlediği hakkında biraz bilgi vereceğiz ve gelecek planlarımızdan bahsedeceğiz.

Not: Tüm değerler ve ekran görüntüleri hala geliştirme aşamasındadır ve değişime açıklar.

Tespit Edilen Problemler ve Tasarım Hedefleri

Şuanda Stellaris’te Unity aşırı zayıf bir kaynak ve genelde rahatça görmezden gelinebilir ve Admin Capacity’nin şimdiki durumu yüzünden Empire Sprawl büyük oranda zararsız bir mekanik. Bu durum wide tech rush’ın ezici şekilde güçlü bir strateji olmasını sağlıyor. Unity şuanda tesadüfi kaynaklardan rahatça üretilebildiği için ve minimum yarar sağladığı için imparatorlukların Unity üretimine neredeyse hiç ihtiyacı yok ve Spiritualist etiği ilgi çekici değil.

Influence şuanda çok sayıda iç ve dış etkileşimler için kullanıldığından çok değerli bir kaynak ama bazen çok kısıtlayıcı hissettiriyor.

Unity değişikliklerinde temel tasarım amaçlarımız şöyle özetlenebilir:

Unity imparatorlukluğunuzun toplumun iyiliği için bir araya gelme isteğini ve olumsuz değişimlere direncini temsil eden anlamlı bir kaynak olmalı

  • Unity şimdi olduğundan daha değerli olmalı ve Unity üretimine odaklanan imparatorluklar oynaması ilgi çekici olmalı.
  • Spiritualist imparatorlukların tatmin edici bir nişi olmalı ve bir şeyde iyi olduklarını hissedebilmeliler.
  • Unity’ye odaklanmamış işlerden üretilen Unity azaltılmalı.
  • Unity’ye odaklanmamış imparatorluklar (ama tamamen görmezden gelmeyen) Ascension Perklerini ileri oyuna kadar alabilmelidir.
  • Uygun kararları mümkün olduğunca Unity’yle ödüllendirmek
  • İmparatorluk içi olaylar Unity kullanmalı.
  • Unity harcamak için daha çok yol olmalı.
  • Edictler tekrardan dengelenmeli

Bazı rubber-banding mekaniklerini (oyunlarda geride kalanlara bir avantaj veya ileride olanlara bir dezavantaj veren mekanikler) geri getirerek tech rush’ın ezici etkisini azaltmak.
Tall oynama tarzını daha iyi bir seçenek haline getirmek, Tall vs Wide oynanışları dengelemek ve Kovan, Makine, Megacorp ve normal imparatorlukların farklarını belirginleştirmek. (Bu Tall Unity odaklı imparatorlukların Wide Araştırma odaklı imparatorluklara denk olacağı anlamına gelmiyor ama iyi oldukları bir şeyler olacağı ve şuanda olduğundan daha rekabetçi olacaklar.)
Unity odaklı imparatorlukların ileri oyunda Araştırma odaklı imparatorlukların tekrarlanabilir teknolojileri gibi bekleyebileceği bir artısı olmalı.

Bu sefer bazı maddelere diğerlerinden fazla odaklandık ama sonraki Vasi sürümleriyle sistemi geliştirmeye devam edeceğiz.

Peki Ne Yapıyoruz

Administrative Capacity arttırmanın tüm yöntemleri kaldırıldı. Farklı kaynakların ürettiği Empire Sprawl’ı azaltmanın yolları var ve bu farklı imparatorluk tiplerinin oynanış tarzlarını farklılaştırmaya yardım edecek, imparatorluklar artık Empire Sprawl penaltılarından tamamen kurtulamayacak. Penaltılar ve Empire Sprawl üretimi değerleri oldukça değiştirildi.

1641998332819.png
Örnek olarak başkent ataması gezegendeki popların Empire Sprawl üretimini azaltıyor.

Bürokratlar, Rahipler, Müdürler, Sinaps Dronları ve Koordinatörler farklı imparatorluk türleri için Unity üretiminin temel kaynağı olacak. Kültür İşçileri oyundan kaldırıldı.

Yerli Anıtları (ve benzer binalar) artık Unity üretimini arttırıyor ve imparatorluğun aldığı Ascension Perk sayısına bağlı olarak Unity üretiyorlar. Anıt olarak artık işçiye ihtiyaç duymuyorlar.

1641998343919.png
Bu anıtlar artık gezegenlere özeller ve Spiritualist imparatorluklar tarafından yapılabiliyorlar.

Edict limiti sistemi kaldırıldı. Aç-Kapa Edictleri artık Empire Sprawl’dan etkilenen bir aylık Unity maliyeti olacak. Her imparatorluğun aylık Edict maliyetini azaltmak için kullanılan bir Edict Fonu var. Eskiden Edict limitini arttıran şeyler artık Edict Fonunu arttırıyor ama bazı civicler, teknolojiler ve Ascension Pekler başk tematik değişimler alacak.

1641998361029.png
Bir örnek olarak artık bazı bürokrasi teknolojileri Edict Fonu veriyor.

1641998374401.png
İmparatorluk Kültü her ayın sonunda fazla Edict Fonu Tanrı İmparatorun ikonlarına harcayacak. İade yok!

Eskiden Influence kullanan ama artık Unity kullanan bazı sistemler:

  • Eskiden Influence isteyen gezgen kararları. Ücretler ayarlandı.
  • Pop taşımak. Koloni terk etmek hala Influence istiyor.
  • Partilerin manipülasyonu. Partiler artık Influence yerine Unity üretecek.

Artık partiler Influence üretmediğinden donanmanız az bir miktarda Influence üretecek. Bu Power Projection‘a (filo boyutunuzun Empire Sprawl ile karşılaştırılması) bağlı olacak.

Liderler tutmak artık enerji yerine Unity harcıyor. Ayrıca ufak bir Unity masrafı var. Bunun oyunun başında keşif için çok sayıda bilim insanı almanın veya istediğiniz özelliğe sahip lider aramanın görece maliyetini arttırdığını anlıyoruz çünkü artık liderler ve gelenekler arasında seçim yapmanız gerekiyor.

1641998387012.png
Sonra bazı imparatorluklar gelip tüm kuralları çiğniyor.

Çoğu Megayapı artık Influence yerine Unity istiyor istisna ulaşımla alakalı olanlar ve yaşam alanı sağlayanlar.

Otorite bonusları tekrardan değişti çünkü bazıları artık var olmayan sistemleri etkiliyordu.

Bunlar Ne Zaman Olacak?

Bunlar oyunun birçok sistemini etkileyen büyük değişiklikler olduğundan bu değişiklikleri sınırlı bir süreliğine Steam’de dönüt ve oynanış testi için açık betaya açtık. Bu bize değerleri ve bazı etkileşimleri 3.3.x yama döngüsünün ilerleyen zamanlarında çıkmadan önce değiştirmek için bir şans verecek. Ve ilerleyen Vasi sürümlerinde geliştirmeye devam edeceğiz.

Açık beta sürümüyle ilgili detaylardan önümüzdeki haftanın geliştirici günlüğünde bahsedeceğiz.

Başka Ne Planlarımız Var?

Daha önce bahsettiğimiz gibi Unity’nin imparatorluğunuzun olumsuz etkenlere direncini de temsil etmesini istiyoruz. Bir yükset Unity imparatorluğu olumsuz etkilere karşı daha dirençli olabilirler hatta belki popları işgalcileri püsükürtmeye yardım etmek için isyan edebilir ama bu fikirler hala geliştirmenin erken aşamasında ve açık betada olmayacaklar. Bunlar büyük ihtimalle 234. günlükte bahsettiğimiz Situations (Vaziyetler) sistemiyle bağlantılı olacaklar, onlar hakkında gelecekte tasarımları tamamlanınca tekrar konuşacağız.

Haftaya açık beta hakkında detaylara gireceğiz, “Tall” ve Unity odaklı imparatorluklara orta ve ileri oyunda büyük bonuslar verecek yeni Planetary Ascension Tiers (Gezegensel Yükseliş Kademeleri) üzerinden geçeceğiz ve içerik tasarımcılarımızdan birinin yaptığı ufak bir şey hakkında detaylar paylaşacağız.

Yazar: Ali Alper Duman

Yayın Direktörü @ Strategyturk

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • mahmut: ne zaman güncellenecek ? tarih verin bari
  • Ali: Yeni yamayı bekliyoruz , elinize sağlık

KATEGORİLER

ARŞİV